op 25-08-2017 10:52 AM
Ik heb een blu ray speler gekocht, de bd-j4500r, en ik wil het geluid via de surround set hebben.
Nu heeft deze set alleen maar 1 hdmi aansluiting, maar de surround set is nogal oud, en die heeft geen hdmi.
Ik krijg geen geluid als ik dus de speler op de tv aansluit, en de tv weer op de surround set.
ik heb wel geluid via de tv op de surround set als ik de blu ray speler uit doe. Is er een manier om toch geluid van de speler via de surround set te krijgen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 25-08-2017 05:21 PM
Beste Bossie1,
Zit er een tulp aansluiting op de surround set? Zoja, dan kunt u de set direct op uw televisie aansluiten doormiddel van een tulp - naar mini-jack aansluiting (koptelefoon) Het geluid gaat dan van de televisie naar de surround set. U kunt dan gewoon uw blu-ray speler aansluiten op de televisie en u hoort dan het geluid over de boxen van de surround set gaan.
Zit er een digitale aansluiting op zoals hieronder?
Dan kunt u de optische aansluiting gebruiken. Hiermee heeft u digitaal geluid, en ondersteunt bijvoorbeeld Dolby Surround.
Let op:
Dit is het kabeltje wat u nodig heeft mocht de aansluiting aanwezig zijn:
Analoge aansluiting:
Digitale aansluiting (optisch):
Ik hoop dat dit geholpen heeft.
Met vriendelijke groet,
Replicah
op 25-08-2017 05:21 PM
Beste Bossie1,
Zit er een tulp aansluiting op de surround set? Zoja, dan kunt u de set direct op uw televisie aansluiten doormiddel van een tulp - naar mini-jack aansluiting (koptelefoon) Het geluid gaat dan van de televisie naar de surround set. U kunt dan gewoon uw blu-ray speler aansluiten op de televisie en u hoort dan het geluid over de boxen van de surround set gaan.
Zit er een digitale aansluiting op zoals hieronder?
Dan kunt u de optische aansluiting gebruiken. Hiermee heeft u digitaal geluid, en ondersteunt bijvoorbeeld Dolby Surround.
Let op:
Dit is het kabeltje wat u nodig heeft mocht de aansluiting aanwezig zijn:
Analoge aansluiting:
Digitale aansluiting (optisch):
Ik hoop dat dit geholpen heeft.
Met vriendelijke groet,
Replicah
op 25-08-2017 10:19 PM
Het is gelukt.
ik heb de dvd poorten gebruikt op de surround set, met een kabel met tulp stekkers aan beide kanten.
Bedankt voor het meedenken.