Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Blu-ray disc player bd-h6500

(Onderwerp aangemaakt op: 08-02-2018 07:18 PM)
3142 Weergaven
Gioloberato
Journeyman
Opties

Tot hiertoe heb ik met dit apparaat louter gewone dvd's afgespeeld.

Nu schakel ik over op blu-ray maar deze worden niet herkend en gelezen. Geen enkele.

Hij tracht de schijf te lezen en na enige tijd werpt hij de schijf uit met de melding: kan de schijf niet lezen en insinueert hij alsof deze vuil of beschadigd zou kunnen zijn, hetgeen niet is. Ik probeerde talrijke blu-ray.

Help !!!!!

13 Antwoorden
JohnAng
Voyager
Opties

Hallo, heb je al naar de instellingen in het menu van de bdplayer gekeken ? En/of misschien is de hdmi-kabel niet ok. Probeer de bd's ook eens af te spelen in de bdplayer van je pc, als je die hebt natuurlijk 😁. Laat even horen wat je vindt. Groet.

0 Likes
Blurt
First Poster
Opties

Hoi,

ik heb juist hetzelfde voor met identiek toestel. Heb het na alle mogelijke tips en truuks van samsung proberen op te lossen, geen verbetering. Heb dan maar nieuwe blurayspeler gekocht ....

0 Likes
Gioloberato
Journeyman
Opties

Hallo,

Bedankt voor je reactie.

Heb mij voor alle zekerheid een nieuwe HDMI 2.0 kabel aangeschaft maar niets gekort.

De Blu-ray is geconfigureerd met een Samsung LCD/LED T.V. type UE40F6670, zou dus normaliter een meer dan goede combinatie moeten zijn.  Hij is rechtstreeks aangesloten op de HDMI 3 - poort.

De scherminstellingen zijn als volgt:

UHD-uitvoer                                          Auto

3-D instellingen                                   3D-->3D

Schermformaat                                    40"

Beeldverhouding                                  16:9 Origineel

DB Wise                                                   uit

Resolutie                                                 1080 p

Filmbeeld (24 fps)                                 uit

DVD24fps conversie                             uit

Schermgrootte passend maken       grootte 3

HDMI-kleurformaat                              auto

HDMI diepe kleur                                  auto

Progressieve functie                           auto

Is hier iets fout aan ?

Enig idee a.u.b. ?

Waarom kan die blu-ray speler de door hem ondersteunde discs niet lezen ?????

Vriendelijke groet en alvast bedankt voor uw aandacht.

0 Likes
Gioloberato
Journeyman
Opties

Oesje, dat belooft niet veel goeds.

Ben toch niet zomaar bereid me hierbij neer te leggen en al zeker niet tot de aankoop van een nieuwe over te gaan.

Enfin we zullen zien.

Groetjes

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Hee @Gioloberato, een Bluray speler die geen Blurays aankan is uiteraard niet de bedoeling. Heb je al eens geprobeerd de Bluray speler te resetten? Dit kan hier: Menu > Ondersteuning > Resetten. Mocht dit geen verschil maken zou de oplossing zomaar in een schoonmaak CD/DVD kunnen zitten. Met deze tip heb ik al meerdere Bluray spelers een langer leven geschonken vandaar dat ik 'm je niet wilde onthouden. Ik hoor graag of je hier nog wat aan had.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Gioloberato
Journeyman
Opties

Hoi JoerIS,

Bedankt voor je tips.

Spijtig genoeg brachten noch de reset noch het kuisen de gehoopte oplossing.

Het begint er echt bangelijk uit te zien.

Op het einde van de reset was er te lezen dat de blu-ray snel zou bijleren, ik begin te vrezen dat hij geleerd heeft dat ik tot hiertoe enkel gewone dvd's speelde en het nut van een omschakeling op blu-ray niet ziet zitten.

Heeft u of iemand anders nog een mogelijke oplossing te bieden?

Alvast bedankt en vriendelijke groet

Gioloberato

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Gelukkig is m'n trukendoos nog niet helemaal uitgeput! Ik wilde graag samen kijken of de Bluray speler nog te updaten is. Via Menu > Ondersteuning > Software Update kan je de Bluray speler zich laten updaten. De nieuwste software versie waar ik van weet is 1112.0 Als er een ander nummer op geinstalleerd staat heb ik nog hoop op een oplossing :smiling-face:

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
JohnAng
Voyager
Opties

Heb je al je bd's al eens geprobeerd op een andere bdplayer, al dan niet in je pc ? Ik had vorig jaar ook een bd die het niet deed. Alles geprobeerd, bdplayer geupdated, instellingen gedaan, geprobeerd op de pc (daar deed ie het ook niet). Bleek uiteindelijk aan de bdisc te liggen ! Misschien heb je hier nog iets aan. Groet !

0 Likes
Gioloberato
Journeyman
Opties

een goed idee maar heb ik reeds eerder gedaan en toen geüpdatet. De versie die er nu op staat is zelfs nog recenter namelijk 1113

0 Likes