op 27-11-2018 07:33 PM
Ik heb sinds zondag bovengenoemde tv in huis, maar ik merk dat ie bij vlagen blokkerig beeld vertoond. Dit gebeurd in mijn optiek een alleen bij snellere beelden (een closeup van een rennende voetballer bijv.) Daarbij vind ik de beeldkwaliteit tijdens een voetbalwedstrijd zeker geen HD. Heb al behoorlijk geprutst met de beeldinstellingen, maar krijg t nog niet voor elkaar. Kan dat ook gewoon aan de prijs/kwaliteitverhouding liggen?
Hoop dat iemand me hier kan helpen!:)
op 28-11-2018 07:22 AM
Hoi @WillyTheKitten,
Dit ligt zeker niet aan de prijs/kwaliteitverhouding.
Zie de reviews: https://www.coolblue.nl/product/808152/samsung-ue55nu7100.html#direct-naar-reviews
Zou je voor de zekerheid toch een beeldscherm test willen doen?
Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten.
Het is wel een stilstaand beeld (strandfoto), maar toch om e.e.a. uit te sluiten.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Laatste is 1152.8.
Hoe kijk je tv? CI+ module, coax, decoder, etc. Wat is je internetsnelheid?
Zorg bij de beeldinstellingen op de tv dat Auto Motion Plus-instellingen (Auto) en Clean Digital View aanstaan.
op 28-11-2018 07:46 PM
op 28-11-2018 07:57 PM
Test gedaan, niks aan de hand. Had ik ook niet verwacht, aangezien ik het alleen bij snel bewegend beeld heb waargenomen. Softwareversie is de juiste. Kijk gewoon via een hdmi-kabeltje. Internetsnelheid even getest, is 15.2 mbps. Heb de afgelopen 3 jaar gekeken naar een UE48H5500UW, maar werkelijk waar 0 klachten gehad. Heb dje opties nu even aangezet (beiden op auto) en beeld op 'Film' gezet. Zal 't vanavond tijdens de Champions League even jn de gaten houden!
29-11-2018 01:28 PM - bewerkt 02-12-2018 06:21 PM
Hi @WillyTheKitten,
Even van mijn kant ook wat vragen/opmerkingingen:
Je zoekbewerking - UE48H5500UW - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd.
Ik kan niet beoordelen over wat voor een tv het ging.op 05-12-2018 05:57 AM
Hi @WillyTheKitten,
Is hier al een oplossing voor gevonden?
op 07-12-2018 06:38 PM
Excuus voor de late update. Het probleem is nog niet verholpen. Heb e.e.a. geprobeerd, maar het blijft zicht voordoen. 't is haast alsof de pixels te groot zijn. Clean Digital View en Auto Motion Plus staan nu aan, maar maken weinig verschil. HDMI kabel gaat naar de settopbox van KPN (provider is Telfort), maar heb geen idee of dit een gewone of een HDMI 2.0 is (wat is het verschil?). Zie wel dat er speciale voor 4K televisies zijn, kan dat nog een optie zijn? Er gaat een internetkabel naar de settopbox, maar de daadwerkelijke verbinding met de tv is draadloos.
op 07-12-2018 06:39 PM
Bij het kijken van Netflix gebeurt hetzelfde. Ik zit er bijna aan te denken om mn oude tv weer aan te sluiten en deze terug te doen, maar dat lijkt me ook eigenlijk niet de bedoeling..
op 07-12-2018 07:16 PM
Goeienavond Willy, blokkerig beeld hoor ik meestal in combinatie met TV kijken, maar als je het bij Netflix ook merkt zal er toch meer aan de hand zijn. Kijk je dan Netflix via de app op de TV of de settopbox van KPN/Telfort? En als je de beeldtest opzoekt (Menu > Ondersteuning > Zelfdiagnose > Beeldtesten) is die foto dan wel scherp? Ik hoor graag van je.
op 07-12-2018 07:27 PM
Ik heb zojuist toch maar m'n oude tv weer aangesloten. Wat een genot om naar te kijken..! Zag op die andere ook opeens rare strepen in donkere scenes, dus zal wel net de pech hebben dat ik een mindere tv heb. De nieuwe gaat terug, de oude blijft lekker staan! Ondanks dat: dank voor jullie hulp en een fijn weekend!