Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Blikkerig tv-geluid The Frame

(Onderwerp aangemaakt op: 17-02-2020 06:02 PM)
2374 Weergaven
ReinBijlsma
Student
Opties

Onlangs een The Frame aangeschaft van 65". Ik vind het standaard tv-geluid bijzonder blikkerig en goedkoop klinken in vergelijking tot mijn vorige platte tv ( een 55" LG ), wat ik ook aan de instellingen wijzig. Versterken en wat spelen met de equalizer geeft maar zeer beperkt verbetering. 
zijn er meer Frame-bezitters met deze ervaring?

0 Likes
4 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @ReinBijlsma , Rein,

Zou je voor mij wat gegevens van de tv kunnen doorgeven?

Wat is de volledige, dus incl. XXN, Model Code van de tv? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Dit zal moeilijk gaan, want de tv hangt natuurlijk tegen de muur. Misschien op een aankoopbewijs?

Wat is de huidige softwareversie van de tv? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv

Hierbij wat tips om uit te proberen:

• Het geluid resetten. Bij Instellingen->Geluid->Expertsinstellingen->
  • Zorgen dat bij Instellingen->Geluid->Geluiduitvoer op Geoptimaliseerd staat. Zeker niet op Versterken
  • Daarna bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose een Geluidtest doen

Misschien levert dit een beter resultaat op.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hallo @ReinBijlsma , Rein,

Heb je inmiddels een beter geluid?

Groet, Dick
0 Likes
ReinBijlsma
Student
Opties

Goedemorgen Dick, 

Dank voor het meedenken. Op de een of andere manier is het geluid nu beter. Heb alles nog eens gechekt op updates en dergelijke, en de zelftest gedaan. Het klinkt nu minder blikkerig. 
Ik blijf echter worstelen met de juiste aansluitingen als ik een en ander ook over mijn receiver wil laten afspelen.  Misschien is dit iets vboor een nieuw topic, maar voorlopig plaats ik het even hier. 
Mijn setup is als volgt: 
1. The Frame TV ( verbonden met KPN Settop box via HDMI/ARC  poort 3 naar HDMI/ARC poort 6 van mijn Receiver )
2. KPN Settop box ( De HDMI uit gaat naar de HDMI poort 1 Cable/Sat van mijn receiver )
3. Denon Receiver met surround boxen.  ( HDMI/ARC gaat naar HDMI-3 ( ARC ) van Samsung Smart Box ). Daarnaast heb ik mijn receiver nog met een optische kabel verbonden met de optische ingang van de Smart Box en mijn LG Blue Ray is met HDMI verbonden met de HDMI blue Ray ingang van de Receiver ) 
4. LG blue Ray speler ( HDMI uitgang naar HDMI poort 3 van Receiver )

Ik wil dus af en toe gewoon tv kijken zonder geluid over receiver, en voor films e.d. het geluid over de receiver laten afspelen. Het liefst doe ik dat via één afstandsbediening ( de Samsung ), maar dat lukt in de praktijk niet. Ik heb zowel de afstandsbediening van Samsung als ook die van KPN en van de Denon nodig, afhankelijk van de situatie. 
Ook blijkt dat wanneer ik Netflix wil kijken via de knop op de Samsung afstandsbediening, ik weer geen geluid heb, terwijl ik bij gewoon tv-kijken wél geluid heb. 

Is het misschien beter om al mijn apparatuur op de diverse HDMI-aansluitingen van de Samsung Smartbox aan te sluiten, of laat ik alles via de receiver lopen?  

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @ReinBijlsma , Rein,

Het is idd beter om dit in een nieuw topic te plaatsen, zodat het Onderwerp duidelijker is voor andere gebruikers.

Ik heb hier op het ogenblik even geen antwoord op 🤷‍♂️.

Ondanks deze teleurstelling  🙈😉 toch een fijne dag toegewenst!

Groet, Dick
0 Likes