Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

b&w formation bar

(Onderwerp aangemaakt op: 27-12-2020 11:33 AM)
618 Weergaven
Hans63
First Poster
Opties

Goedendag , Wij hebben nu ruim een jaar een b&w formation bar aangesloten op onze samsung qled65f9 tv,Dit kan alleen via de optische ingang omdat b&w geen hdmi heeft.Om de soundbar via de afstandbediening te laten werken moet er eerst een progamma doorlopen worden en dan werkt de soundbar via de afstandbediening van de samsung tv.Echter valt bij ons zeer regelmating de sounbar uit zodt we de sounbar weer moeten inprogammeren,de b&w formationbar is ook al een keer teruggestuurd naar de fabriek maar dat lost niets op.Moedeloos en hopeloos word je ervan.Weet iemand hier een oplossing voor?gr Hans

0 Likes
4 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @Hans63 , Hans,

Heb je voor mij wat meer informatie? Een qled65f9 tv zegt niet zoveel.

Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag met de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.

Gebruik je de Formation app? Zo ja, welke wifiband gebruik je hiervoor? 2.4 of 5 GHz? Wat is de sterkte van het wifisignaal?

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Hans63
First Poster
Opties

goedenmiddag Dick , het model is QE65Q9FNALXXN version no :05/QNQ9F , software is huidige versie 1310 , de formation app  wordt niet gebruikt , dit was alleen nodig met toewijzen .De formation werkt wel maar dan ineens gaat de tv weer over op tv luidspreker en dan moet je weer de formation opnieuw inleren op de tv ( geluid optisch-nieuw apparaat - stroomtest ( 3x afwijzen dan volgt er een andere aanwijzing )-nieuw apparaat zoeken (denon ) dan modelnummer zoeken ( avr 1082 ) dan weer stroomtest 1 keer afwijzen en de tweede keer "ja "aanklikken en dan herkent de samsung weer de formationbar met de samsung afstandbediening.Laatste tijd is dat gewoon 3 x per week als het geen 5 keer is! Als het probleem niet op te lossen is komt er een ander merk tv (philips met b&w) of andere soundbar met hdmi maar wij zijn erg tevreden over het geluid van de b&w dus dat wordt nog een dingentje , gr Hans

0 Likes
Hans63
First Poster
Opties

Het is intussen goedenavond , ik had echter gistermiddag al gereageerd maar had het niet goed gedaan , ik hoop dat het bericht nu wel leesbaar is , gr hans

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Hans63 , Hans,

Een heel verhaal. Deze soundbar heeft ook wifi. Ik weet niet of je hier gebruik van maakt, anders moet je misschien daar het probleem in zoeken.

Hierbij een artikel over deze soundbar. Er blijken meerdere tv's problemen te hebben met deze soundbar:

https://hifi.nl/artikel/28339/Review-Bowers---Wilkins-Formation-Bar-en-Bass.html

Het zou best een compatibiliteitsprobleem kunnen zijn..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes