op 23-11-2020 09:08 PM
Hoi community,
Sinds afgelopen weekend hebben we Samsung The Frame 50 inch. Alles geïnstalleerd maar de Samsung afstandsbediening lijkt niet gekoppeld te kunnen worden aan de mediabox van Ziggo. De universele afstandsbediening is gekoppeld en Ziggo staat hier ook bij maar ik kan de afstandsbediening voor alles gebruiken behalve het switchen van zenders. Geluid, Smart Hub etc werkt wel, maar de zender koppeling met ziggo dus niet. De Ziggo afstandsbediening werkt wel maar we willen juist een afstandsbediening.
In de Smart Things app kan ik de tv ook niet bedienen behalve het aan- en uitzetten van de Kunstmodus.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt!
Vriendelijke groet,
Jenny
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 24-11-2020 01:29 PM
Hoi @JennyBek , Jenny,
Geen dank! Ik weet even niet hoe je em eerder gekoppeld hebt. Misschien overbodig (handmatig):
Op de Smart Hub bij Bron omhoog naar 'Instellen universele afstandsbediening'.
Kies Start→Settopbox→Rechtstreeks op tv→Serviceprovider Ziggo.
Selecteer daarna de HDMI poort waar de Mediabox op aangesloten is.
Daarna krijg je de keuze om het switchen van de kanalen te testen.
Als dit niet werkt, dan verschillende keren op 'Nee' drukken.
Na een aantal keer krijg je dan 'Modelnummer zoeken'. Zoek daar naar Arris. Vervolgens naar links.
Type daar DCX960 en dan op 'Gereed'. Dan helemaal naar beneden naar 'Meer modelnummers weergeven'.
Kies daar DCX960. Het wil ook nog wel eens helpen als je met deze procedure bij serviceprovider UPC invult i.p.v. Ziggo.
Ook even checken of Anynet+ (HDMI-SEC) aanstaat. Bij Instellingen→Algemeen→Beheer externe apparaten→Anynet+ (HDMI-CEC)..
op 24-11-2020 09:35 AM
Goedemorgen @JennyBek , Jenny,
Wat is de Model Code van de tv? Deze staat in het omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Daar kun je natuurlijk niet bij. Misschien op het aankoopbewijs? Anders bij Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Over welke Mediabox gaat het? De XL of de Next?
Graag hoor ik van je..
op 24-11-2020 11:50 AM
Bedankt voor je reactie. Het is de Mediabox Xl en de Model code is QE50LS03TASXXN.
op 24-11-2020 01:29 PM
Hoi @JennyBek , Jenny,
Geen dank! Ik weet even niet hoe je em eerder gekoppeld hebt. Misschien overbodig (handmatig):
Op de Smart Hub bij Bron omhoog naar 'Instellen universele afstandsbediening'.
Kies Start→Settopbox→Rechtstreeks op tv→Serviceprovider Ziggo.
Selecteer daarna de HDMI poort waar de Mediabox op aangesloten is.
Daarna krijg je de keuze om het switchen van de kanalen te testen.
Als dit niet werkt, dan verschillende keren op 'Nee' drukken.
Na een aantal keer krijg je dan 'Modelnummer zoeken'. Zoek daar naar Arris. Vervolgens naar links.
Type daar DCX960 en dan op 'Gereed'. Dan helemaal naar beneden naar 'Meer modelnummers weergeven'.
Kies daar DCX960. Het wil ook nog wel eens helpen als je met deze procedure bij serviceprovider UPC invult i.p.v. Ziggo.
Ook even checken of Anynet+ (HDMI-SEC) aanstaat. Bij Instellingen→Algemeen→Beheer externe apparaten→Anynet+ (HDMI-CEC)..
op 24-11-2020 04:13 PM
Geweldig; het werkt! Heel erg bedankt 😃👍🏼
24-11-2020 04:34 PM - bewerkt 24-11-2020 04:39 PM
Hoi @JennyBek , Jenny,
Geen dank! Bedankt voor je terugkoppeling! Welke combinatie heeft gewerkt?
De Serviceprovider, modelnummer, Anynet+, etc.? Zou je misschien je vraag als ✅Oplossing willen markeren?
Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!
Fijne avond!
Joepieee!!
op 23-12-2021 06:43 PM
op 27-12-2021 09:30 AM