Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Afstandsbediening bn59-01315b werkt niet

(Onderwerp aangemaakt op: 05-12-2023 08:32 PM)
492 Weergaven
Jordi98
Journeyman
Opties

Beste members, 

Mijn afstandsbediening de bn59-01315B werkt niet, dus heb ik een nieuwe besteld. Maar nu doet de nieuwe afstandsbediening het ook niet. Ik zou het niet weten wat het moet zijn. De televisie is 4 a 5 jaar oud. Uit het niets deed de afstandsbediening het niet meer. Is iemand bekend met een soort gelijk probleem ? 
alvast bedankt. 
groetjes Jordi 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Jordi98
Journeyman
Opties

Beste members,

Probleem is opgelost.
De bestaande afstandsbediening was kapot en had een nieuwe besteld en die bleek al stuk geleverd te zijn. De tv heb ik zaterdag naar een tv reparatie bedrijf gebracht en die man pakte zijn eigen Samsung afstandsbediening en de tv reageerde gelijk daar op. Zaterdag weer een nieuwe afstandsbediening besteld en we kunnen weer de tv gebruiken. 

bedankt voor alle tips en ideeën. 

groetjes Jordi 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Jordi98  ,

Zou je misschien ook de gegevens van de tv willen vermelden 🤷‍♂️? Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken. Graag incl. de letters XXN.
Kun je de tv er ook niet mee inschakelen?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Jordi98
Journeyman
Opties

Goedeavond Dick, 

de model code is ue50ru7100wxxn 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Jordi98  ,

Thanks! Knippert de IR-sensor op de tv als je een toets op de AB indrukt?
De tv resetten gaat nu niet. Zou je de tv een poos spanningsloos willen zetten?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Jordi98
Journeyman
Opties

De IR sensor knippert niet rood. Nu heb ik nog een ziggo afstandsbediening waar ik ook de tv aan en uit mee kan zetten. Alleen kan ik daar niet het smart tv menu mee bedienen dat doe ik met de Samsung AB. Ook kan ik met een app op de telefoon de tv bedienen. 

Ik heb nu voor een paar minuten de spanning van de tv gehaald en er weer op gezet. Nu reageert de AB nog niet. 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Jordi98  ,

Ik begrijp het even niet. Als de Samsung AB het niet doet, waarom kun je dan wel in het menu komen?
Of kun je alleen de tv niet aan- en uitzetten met de AB?
Als je in het menu kunt komen, zou je dan de tv willen resetten?
Bij Instellingen→AlgemeenResetten.

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Jordi98
Journeyman
Opties

Goedemorgen Dick. Ik kan via de telefoon met een app de tv bedienen, en met de ziggo afstandsbediening kan ik de tv aan en uit zetten. Dus de televisie reageert wel. Alleen niet op de Samsung afstandsbediening daar doet die niks op. Ik ga als ik thuis ben de televisie resetten zoals u net omschrijft. 

MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Jordi98 , goedemorgen.

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt. Is het je nog gelukt met de tip van @Dick? Wanneer het ook niet na een reset, zal een serviceverzoek de volgende stap worden. Via onze website kan je de TV dan aanmelden voor een serviceverzoek, kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3J4HpwQ

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Jordi98
Journeyman
Opties

Goedemorgen Martijn, helaas is het niet gelukt. De tv staat nu op taak selecteren, maar dat lukt niet aangezien de afstandsbediening niet werkt en de app op de telefoon waar we de tv mee bedienen werkt ook niet meer omdat die communiceert via de WiFi met de tv. 
Bedankt voor de tip om een service verzoek op te vragen. 

Groeten,

Jordi 

Oplossing
Jordi98
Journeyman
Opties

Beste members,

Probleem is opgelost.
De bestaande afstandsbediening was kapot en had een nieuwe besteld en die bleek al stuk geleverd te zijn. De tv heb ik zaterdag naar een tv reparatie bedrijf gebracht en die man pakte zijn eigen Samsung afstandsbediening en de tv reageerde gelijk daar op. Zaterdag weer een nieuwe afstandsbediening besteld en we kunnen weer de tv gebruiken. 

bedankt voor alle tips en ideeën. 

groetjes Jordi