Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Afstandbediening van Samsung TV

(Onderwerp aangemaakt op: 06-12-2018 12:07 PM)
2788 Weergaven
JCS2
First Poster
Opties

Ik heb juist een Samsung Qled QE55Q9FN gekocht en aangesloten op een digicorder van Telenet.

Met de afstandbediening van Samsung kan ik alle functie van Telenet gebruiken, alleen het aanzetten van de Digicorder werkt niet. Het afzetten wel.

CEC is opgezet op de Digicorder en Anynet* (HDMI -CEC° aan op Samsung TV.

Heb je daarvoor een oplossing? Alvast bedankt, Jean 

0 Likes
9 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @JCS2, Jean,

Is de volledige Model Code QE55Q9FNALXXN? Zie de sticker achterop de tv.

Wat is de huidige software van de tv? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Of bij Menu->Ondersteuning->Contact opnemen met Samsung. Zou Versie 1153.3 moeten zijn.

Gaat het om de Premium One Remote Control?

Zitten de devices aangesloten op de One Connect Box?

De One Remote Control is meer dan een universele afstandsbediening.

Het apparaat stelt zelf vast welke apparaten met je Samsung televisie zijn verbonden en maakt alle functies in één apparaat beschikbaar. Je bedient dus met hetzelfde gemak je spelconsole of je Blu-ray.

Misschien de AB opnieuw pairen:

- Pairen d.m.v. minimaal 3 seconden ingedrukt houden van Return en Play/Pause

- Resetten van de remote d.m.v. minimaal 4 seconden ingedrukt houden van Return en Extra

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Lassy
Helping Hand
Opties

Volgens mij werkt aanzetten over CEC niet op elk apparaat, omdat het signaal over HDMI niet aan komt wanneer het apparaat uitstaat. Uitzetten werkt wel, omdat  het signaal dan wel aan komt.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Lassy,

Bedankt voor je bijdrage, maar is dit de Model Code van jouw tv??

Tv uit 2018..

Groet, Dick
0 Likes
MickeyRamon
Journeyman
Opties

Ik heb zelf geen Telenet maar KPN echter vermoed ik dat e.e.a. gelijk aan elkaar is. 

Vanaf je smart remote dien je op het knopje te drukken met de 4 kleuren en cijfers 123. Als het goed is krijg je dan een balk te zien met cijfers. Druk nu opnieuw op de toets met de 4 kleuren en cijfers 123. Je krijgt dan nu een melding op het scherm te zien met een afbeelding van je smart remote dat je op de grote ronde knop kunt drukken met “meer instellingen” of iets in die trant. 

De balk met cijfers veranderd nu in een nader menu met extra functies waarbij je nu ook de setup box kunt aan of uitzetten. 

Succes!

0 Likes
Lassy
Helping Hand
Opties

@DickKoster  schreef:

Hi @Lassy,

Bedankt voor je bijdrage, maar is dit de Model Code van jouw tv??

Tv uit 2018..

Ja, dat klopt

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Lassy,

Dan dit toch even ter info:

Dit is een gemodificeerd buitenlands model. (XZG).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN.

De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.

Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs en de stuntaanbiedingen van elektronicazaken zijn geboren.

Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken.

Door de ongeautoriseerde wijziging van de localset kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen.

Dit betekent niet dat de televisie geen garantie meer heeft, maar dat hiervoor door de verkopende partij gezorgd dient te worden.

Mocht deze bijvoorbeeld binnen de garantietermijn failliet gaan dan is het recht op fabrieksgarantie verdwenen en kunnen reparatiekosten voor eigen rekening van de koper van de televisie.
Deze tv's kunnen erg veel problemen opleveren.
Waar is deze tv aangeschaft?

Groet, Dick
0 Likes
Lassy
Helping Hand
Opties

@DickKoster Ik ga hier verder niet op in. Deze discussie hebben we eerder al gevoerd en je weet hoe ik daarin sta. Probeer niet in alle topics dit soort zaken aan te kaarten, daar lopen zat andere draadjes over...

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Lassy,

Waar het mij om gaat, is om mensen te waarschuwen. That's it.

Als deze Model Code in je handtekening staat, kun je die volgens mij beter weghalen.

Dit om te voorkomen dat mensen op het verkeerde been gezet worden als ze een tv willen kopen..

Groet, Dick
0 Likes
Lassy
Helping Hand
Opties

@DickKoster Het lijkt mij (vooral voor de TS) erg vervelend dit soort offtopic discussies te zien. Dat komt niet ten goede van dit forum. Accepteer gewoon dat er mensen zijn die het "risico" hebben genomen met een TV zonder de XXN code.

0 Likes