Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Af en toe haperend beeld op mijn Samsung TV (QE65Q95TALXXN)

(Onderwerp aangemaakt op: 18-10-2021 07:29 PM)
16706 Weergaven
kidv
Journeyman
Opties

Enige tijd geleden mijn nieuwe tv ontvangen. Super scherp beeld echter valt me op dat het beeld af en toe hapert (dwz vertraagd iets en gaat dan weer gewoon verder). Met name bij voetbal wedstrijden valt dit goed op, maar gebeurd ook bij andere programma's.
Heb programma's getest via Coax en interactieve tv via HDMI, bij beide is de vertraging zichtbaar.
Na contact te hebben gehad met Samsung is de tv naar fabrieksinstellingen gezet en leek het probleem verholpen.
Nu heb ik echter weer de haperingen van het beeld. Heb inmiddels ook het cache geheugen verwijderd.

Wat kan hier aan gedaan worden?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
kidv
Journeyman
Opties

Hallo Dick, 

het lijkt nu beter te zijn. Bij snelle voetbalwedstrijden zie ik op dit moment minder tot geen vertragingen meer. 
wel valt me op dat er af en toe nog wel een kleine hapering aanwezig is bij “normaal” tv kijken. 
Ps. Moet wel zeggen dat mijn vriendin dit niet ziet 😉

Ik houd het in de gaten de komende tijd. 
bedankt voor je advies

gr. John

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @kidv ,

Is de huidige softwareversie van de tv de 2101.2?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Zie je dit bij alle bronnen? Bv. YouTube, Netflix, etc.?
Zou je misschien, om te testen, een willekeurige 4K UHD democlip op YouTube willen bekijken?
Zie je het daar ook op terug. Over welke decoder/CI+module gaat het? Wie is je provider?
Hoe is de tv op het internet aangesloten? Bedraad of via wifi?
Geen idee wat je bedoelt met cachegeheugen 🤷‍♂️..

signatureee
Groet, Dick

kidv
Journeyman
Opties

Dick,
De software versie is 2014, op de door jouw opgegeven pagina staat T-NKMDEUC-2014.1
Via YouTube lijkt het nog erger te haperen, een voetbal gaat hier haperend over het beeld. Bij snelle beelden komt er om hetgeen snel beweegt (speler, fietser, auto) ook wazige randen?
Bij 4K beelden via YouTube ook af en toe kort haperende beelden.
Ik kijk via Caiway interactieve tv (glasvezel) of via digitale tv via Coax.
Verbinding is via wifi met min 350 Mbps. (5GHZ)

Cache geheugen wordt vrijgemaakt bij de optie apparaat onderhoud onder instellingen.
ps. Na afronden apparaat onderhoud krijg ik een melding : Het live tv scherm loopt soms vast of lijkt niet te werken". Signaal sterkte is 100%

Gr. John

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @kidv , John,

Bedankt voor de uitgebreide info! Bij Apparaatonderhoud heb je alleen de volgende opties:

• Het beeld testen
• Het geluid testen
• HDMI-problemen oplossen
• Signaalinformatie
• Smart Hub-verbindingstest
• Smart Hub opnieuw instellen

Staat geen cachegeheugen tussen of ik vergis me. De softwareversie is out-of -date.
Er is vandaag een nieuwe beschikbaar gekomen (2101.2).
Graag via USB updaten Ga naar https://www.samsung.com/nl/support/model/QE65Q95TALXXN/
Bij Handleidingen en downloads pak daar de Alle besturingssysteem.
Zorg wel dat van de uitgepakte T-NKMDEUC.zip de upgrade.msd (in de map T-NKMDEUC→image) in de 'root' (hoogste niveau) van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv ‘m niet vinden.
Installeren: Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Software-update→Nu bijwerken.
Kiezen voor USB. Daarna de tv resetten bij Instellingen→Algemeen→Resetten.
Misschien dat deze update het probleem oplost..

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @kidv , John,

Heeft de software-update nog iets opgeleverd?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Oplossing
kidv
Journeyman
Opties

Hallo Dick, 

het lijkt nu beter te zijn. Bij snelle voetbalwedstrijden zie ik op dit moment minder tot geen vertragingen meer. 
wel valt me op dat er af en toe nog wel een kleine hapering aanwezig is bij “normaal” tv kijken. 
Ps. Moet wel zeggen dat mijn vriendin dit niet ziet 😉

Ik houd het in de gaten de komende tijd. 
bedankt voor je advies

gr. John

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @kidv , John,

Geen dank! Jij ben er vroeg bij 😉. Mooi dat het heeft gewerkt!
Houd het inderdaad voorlopig even in de gaten, anders weer even melden.
Zou je misschien het topic als Opgelost willen markeren?
Bij Opties op Accepteer Oplossing klikken. Thanks!

Fijne dag!

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
kidv
Journeyman
Opties

Dick,

Het probleem is nog niet opgelost. Regelmatig vertraging bij beelden. Als ik dan via onderhoud het cache leegmaak lijkt het weer iets beter te gaan. Echter na enige tijd wordt het weer slechter en vertragen de beelden weer. 
zie ook mijn eerste post waarin ik aangeef welke melding er komt als ik onderhoud uitvoer. 
Gr. John

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @kidv , John,

Lastig om te beoordelen waardoor dit wordt veroorzaakt. Je kunt 2 dingen doen

• Er remote naar laten kijken -> Hulp op Afstand  Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen. Bovenin wel op SMART TV’s klikken
  • Dit onder de garantie laten vallen of gebruik maken van de wettelijke termijn van veertien dagen (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt. Zonder opgaaf van reden en dus geld retour. Tenzij remote iets kan oplossen natuurlijk
signatureee
Groet, Dick

0 Likes