Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Aansluitingen soundbar met mediabox en 4 K bluray

(Onderwerp aangemaakt op: 14-08-2021 09:45 AM)
982 Weergaven
Cor1
Explorer
Opties

Hallo allemaal,ik heb een compleet nieuwe set aangeschaft en krijg deze volgende week binnen. Ik ben nu al een beetje aan het kijken hoe ik het een en ander met elkaar moet gaan verbinden. 
nu dus de volgende vraag: wat sluit ik aan op wat? De nieuwe Samsung 4Kneo qled samen met de soundbar, een 4K blu ray player en de mediabox next van Ziggo.

volgens mij tv met soundbar direct via Earc, de mediabox op tv via HDMI, de blu ray ook naar de tv.

Klopt dit en ik heb dus alleen een paar HDMI kabels nodig?

mocht je meer tips hebben hoor ik dit graag maar ajb in een taal die begrijpbaar is😀

bedankt, Cor

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Cor1
Explorer
Opties

goedemorgen, bedankt voor jouw antwoord. Gisteren precies deHDMI kabel die jij aangeeft binnen gekregen. Een laatste (hopelijke) vraag: welke UTP kabel raadt jij mij aan?

prettige Zondag, Cor

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

18 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Cor1 , Cor,

Spannend! Heb je wat meer informatie? Er zijn nogal wat 4K Neo QLED tv's. Heb je daar een Model Code van?
Deze staat op het aankoopbewijs. Over welke blu-ray speler gaat het? Over welke soundbar gaat het?
Waar heb je em gekocht?

signatureee
Groet, Dick

Cor1
Explorer
Opties

Hoi, uit mijn hoofd is het de Samsung neo4k95a met de soundbar 950t, 4k blu ray speler is de panasonic dp9004. 
Kan je hier wat mee?

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Cor1 , Cor,

Thanks! Aardig setje bij elkaar 😉. De manier waarop je alles wilt aansluiten, klopt.
Neem wel een hoogwaardige HDMI kabel voor de verbinding tussen tv en soundbar i.v.m. eArc.
Ook voor de DP-UB9004, bv.: https://www.kabelshop.nl/search/?search=hdmi+earc
Voor de Mediabox een goeie HDMI 2.0 kabel. Eventueel een UTP kabel mocht je de tv bekabeld willen aansluiten.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

signatureee
Groet, Dick

Oplossing
Cor1
Explorer
Opties

goedemorgen, bedankt voor jouw antwoord. Gisteren precies deHDMI kabel die jij aangeeft binnen gekregen. Een laatste (hopelijke) vraag: welke UTP kabel raadt jij mij aan?

prettige Zondag, Cor

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @Cor1 , Cor,

Voor een thuisnetwerk heb je aan Cat6 voldoende:
https://www.allekabels.nl/netwerk/cat6_kabel/cat-6.html

Jij ook een fijne zondag toegewenst!

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Cor1
Explorer
Opties

Hoi, inmiddels aan het genieten van al het nieuwe spul! Nu een laatste vraag: klopt het dat de soundbar niet automatisch uitschakelt  wanneer ik de televisie uit doe? Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit vanzelf zou gaan.
Cor

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Cor1 , Cor,

Fijn dat je ervan geniet! Dat zou wel moeten werken.
Heb je de AB van de tv gekoppeld aan de soundbar?
Het lukt niet als je een optische connectie hebt gemaakt. Alleen via HDMI.
Staat Anynet+ aan? Bij Instellingen→Algemeen→Beheer externe apparaten→Anynet+ (HDMI-CEC).

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Cor1
Explorer
Opties

Hoi, alles staat precies zo als jij aangeeft. Ik ga er wel even vanuit dat bij Anynet het bolletje oplicht als deze aanstaat.

Je vraagt of de AB van de tv gekoppeld moet zijn aan de soundbar. Moet dit apart worden gedaan of volgens de uitleg welke jij geeft?

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Cor1 , Cor,

Het bolletje moet inderdaad oplichten of groen zijn.
In principe moet je alle externe devices met de AB van de tv kunnen bedienen.
De AB zou deze al moeten herkennen, maar anders moet het handmatig.
Misschien heb je hier iets aan:
https://audiobeeld.nl/tv/samsung-one-remote-control-handleiding-met-afbeeldingen/
https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/how-to-set-up-the-universal-remote-through-mbr/

signatureee
Groet, Dick