Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

4k tv clouding na 2,5 jaar

(Onderwerp aangemaakt op: 06-07-2017 01:12 PM)
2845 Weergaven
Bren32
Journeyman
Opties

Wij hebben een samsung EU55HU7100S 4k full hd tv. Tv is 29-12-2014 gekocht en heeft

donkere vlekken bij de randen. De donkere vlekken zijn er al veel langer maar wist niet wat het was tot ik ging googlen en zag dat het clouding heette.

nu is het zo dat de garantie net verlopem is en samsung zegt dat ik de reparatiekosten zelf moet gaan betalen . Nu staat er op verschillende sites dat je ook recht op op kosteloze reparatie na de garantie periode omdat een product een levensverwachting heeft,en blijkbaar is dit een ondeugdelijk product.

de tv kostte 2200 euro en ik mag daar toch zeker wel kwaliteit van verwachten. Een tv hoort heel wat langer mee te gaan dan 2 jaar en zeker zo'n dure.

0 Likes
9 Antwoorden
Lot
Big Cheese
Opties

Hoi Bren, welkom op de Community!

Welke firmwareversie staat er nu op jouw tv? Zie Menu > Ondersteuning > Contact opnemen met Samsung en hier iets naar onder scrollen. Als deze lager is dan 1140.2, mag je de software van de tv updaten.

Zou je eens alle externe apparaten willen ontkoppelen (inclusief CI+ module als je die hebt) en dan een beeldtest willen uitvoeren? Dit kan via Menu > Ondersteuning > Zelfdiagnose > Beeld testen.

Als je de vlekken hier nog steeds ziet, stel dan de volgende waarden in:

Beeldinstelling: Film
Achtergrondverlichting: 11
Contrast: 95
Helderheid: 48
Scherpte: 20
Kleur: 50

Als het dan nog steeds aanwezig is, zou je hier een foto van de beeldtest in daglicht willen plaatsen? Ik zie je berichtje tegemoet!

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
Bren32
Journeyman
Opties

20170711_114241.jpg

20170711_114228.jpg

Firmware was up te date

Instellingen aangepast en alle kabels eruit .

Fotos zijn gemaakt bij daglicht maar mijn camera maakt de achtergrond zo als het beeld aanschiet

0 Likes
Bren32
Journeyman
Opties

20170711_120933.jpg

0 Likes
Lot
Big Cheese
Opties

Dankjewel, ik begrijp denk ik wat je bedoelt. Hier kan een monteur aan te pas komen, maar dat zal helaas niet kosteloos zijn omdat wij twee jaar fabrieksgarantie aanbieden. Ik kan een monteur voor je aanvragen, dan neemt het reparatiecentrum contact met je op voor een eventuele afspraak en de maximale kosten, zou je dit willen?

---------
Signature-Note10
0 Likes
Bren32
Journeyman
Opties

De garantie is net verlopen en ook buiten de garantie heb ik rechten.

een tv heeft een bepaalde levensverwachting en dat is heel wat langer dan twee jaar en zou dus kosteloos gerepareerd moeten worden. Dit is volgens verschillende sites zoals radar,

consumentenbond enz. Ik heb recht op een deugdelijk product en dat is deze zeer zeker niet.

als het nou gaat om een tv van 400 dan kan ik daar mee leven ,maar dit gaat om een tv van 2000 dan word het wel een ander verhaal,daar mag ik wel kwaliteit van verwachten.

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-buiten-g...

0 Likes
Bren32
Journeyman
Opties

Ik denk dat je er zelf ook niet mee akkoord zou gaan als je een dure tv heb staan en die gaat zo snel kapot. En hij is kapot gegaan binnen de garantietermijn,maar ik was te laat met mijn bericht om pdat is niet wist wat het was en dacht dat ik die vlekken wel weg kon poetsen.

dat een tv zo snel kapot gaat is niet normaal natuurlijk

0 Likes
Lot
Big Cheese
Opties

Ik begrijp dat je er niet blij mee bent, maar dit is wat ik kan aanbieden. Mocht je een andere oplossing wensen, kun je bij jouw verkoper terecht. Met hen heb je een overeenkomst en dat is jouw eerste aanspreekpunt. Hopelijk is het gauw opgelost!

---------
Signature-Note10
0 Likes
Lds6969
First Poster
Opties

Hallo

zoals meerdere klanten heb ik clouding op mijn 4K curved samsung tv van nog geen 3 jaar oud.

ik merk dat vele van jullie antwoorden op deze vraag uitdraaien op een sisser onder het moto van 2 jaar garantie.

wel neem nota dat indien ik geen oplossing krijg binnen de 8 dagen ik dir doorspeel naar de organisatie test aankoop diehier wel verder raad zal mee weten.

het is een schande, al wat ik lees en jullie na verkoop is nog erger.

dit krijgt een staartje !!!!!!

ik wacht op jullie antwoord.

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Hi! Dit is natuurlijk een mogelijkheid. Buiten garantie is en blijft de winkel het eerste aanspreekpunt, zoals je ook in het artikel ziet die Bren gelinkt heeft. Hier zie je alleen maar tips om contact te leggen met de verkoper, niet de fabrikant. Ik kan absoluut een reparatie voor je regelen, maar niet zonder kosten. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes