op 24-02-2022 05:38 PM
Ik heb een UE55JS8000LXXN 2de hands aangeschaft met een mini connect box
nu zitten er achterop de TV meerdere aansluitingen oa. een A/V aansluiting en een RGB aansluiting die werken met een Jack 3.5mm verloopkabel
nu heb ik niet de originele Jack 3.5mm verloopkabels er bij gehad,maar ik heb er nog 2 gevonden van mijn oude Pioneer plasma die dezelfde aansluitingen had,maar als ik die gebruik zie ik geen beeld
ik heb de verloopkabels ff met de ohm-meter doorgemeten en kom met deze uitslag
als ik bij de punt van de stekker meet is de punt de Witte stekker,de volgende ring is Geel,de derde ring is de gezamelijke massa en de laatste is dan de Rode stekker
bij de RGB verloop is de 1ste punt Groen de volgende Blauw,daarna weer de gezamelijke massa en de laatste is dan weer Rood
mijn vraag is dus kan iemand dezelfde meting bij een originele Samsung kabel doen en de uitkomst hier als antwoord terug posten,dan kan ik verder gaan zoeken als de uitslag het zelfde is
mvg Lodewijk
Opgelost! Ga naar oplossing.
25-02-2022 12:45 PM - bewerkt 25-02-2022 01:11 PM
op 01-03-2022 05:53 PM
ik heb het probleem met geen beeld op de AV aansluiting opgelost
de 1ste kabel heeft wit/geel/massa/rood
ik heb nog een ander kabel gevonden deze zou de BN39-01154H kunnen vervangen,die heeft wit/rood/geel massa,maar nog steeds geen beeld op de A/V input.
heb daarna op marktplaats de Samsung LED TV 3,5mm Jack 4-polig - BN39-02189A kabel voor 2 euro gekocht,die heeft geel/rood/wit/massa als aansluiting en deze doet wat het moet doen,dus beeld en geluid op de A/V ingang,dus de nintendo doet het en ik kan ook de Yamaha YSP 5600 met OSD instellen op de A/V ingang
gelukkig is de A/V ingang beveiligd tegen verkeerd aansluiten,want anders zou het nooit meer gewerkt hebben
MVG,Lodewijk
op 01-03-2022 06:01 PM
Hoi @Loyd69 ,
Bedankt voor je feedback! Mooi dat je het hebt kunnen oplossen. En goedkoop! 😉
Fijne avond!