Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

1 afstandbediening gebruiken - The Frame in combinatie met XS4ALL

(Onderwerp aangemaakt op: 22-12-2020 11:55 AM)
1077 Weergaven
LexdeJong
Student
Opties

Gister de SAMSUNG FRAME 32" ontvangen.

Aangesloten op de tv-box van XS4ALL via HDMI.
Dat gaat prima, maar nadeel is dat je dan altijd 2 afstandsbedieningen moet gebruiken - die van de TV en die van de tvbox (zappen).

Is er een mogelijkheid om alles manier om enkel de afstandsbediening van de FRAME te gebruiken. 
Bijvoorbeeld door de zenders via bron 'TV' te kunnen gebruiken in plaats van 'HDMI'

Ik heb ook begrepen dat KPN/XS4ALL geen CI+ modules heeft om als insteekkaart te gebruiken.

Ik hoor het graag

0 Likes
3 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @LexdeJong , Lex,

Heb je misschien wat meer informatie? Wat is de volledige Model Code van de tv?

Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.

Incl. de letters XXN. Als de tv al aan de muur hangt, dan even checken op het aankoopbewijs.

Anders even kijken bij Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Wat is de huidige softwareversie van de tv?

Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Gaat het over de Arris VIP5202?
Houd er rekening mee dat sommige The Frame 32" tv's geen bluetooth hebben.

Dit is nodig om de Remote van de tv als universele te gebruiken.

KPN/XS4ALL gebruikt wel een CI+ module, maar die werkt met coaxkabels.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
LexdeJong
Student
Opties

Beste Dick,

Het betreft de 32" Frame die ik gister nieuw heb ontvangen ( QE32LS03TBWXXN )

Ik zie dat door XS4ALL de ARRIS VIP5202 nu standaard mee wordt geleverd.

Ik maak (nog?) gebruik van het model zoals op deze afbeelding https://www.xs4all.nl/service/probleem-oplossen/televisie/2952-2260-1853-resetten/ 

Ik heb nu wel de afstandbediening van de VIPbox aan de TV gekoppeld (andersom dan ik zou willen) waardoor ik voor TV kijken nog maar 1 a.b. nodig heb. Voor Netflix of Spotify heb ik dan de andere a.b. nodig.

De vraag is of dit opgelost kan worden met een andere ontvanger of met een insteekkaart en wat de voor- en nadelen van beide opties zijn. (gebruik en kosten)

Groet,
Lex

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @LexdeJong , Lex,

Bedankt voor de informatie! In de link die je stuurde, gaat het over 3 verschillende ontvangers.

De Arris VIP2952, Motorola 1853 en Arcadyan HMB2260. Even onduidelijk welke je hebt. Graag even doorgeven.

Ik kan dan kijken hoe je handmatig de witte Smart Remote kunt koppelen aan de decoder.

In principe heb je geen andere ontvanger nodig, tenzij deze niet voorkomt in de lijst met modellen die de tv ondersteunt.

De tarieven kun je hier lezen: https://www.xs4all.nl/tarieven/ . Onduidelijk of hun ook met een CI+ module werken.

Hierbij de verschillen: https://www.overstappen.nl/internet-bellen-tv/faq/insteekkaart/

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.