Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Veilige map / secure folder (opslagruimte)

(Onderwerp aangemaakt op: 04-09-2017 06:33 PM)
15227 Weergaven
S7even
Pioneer
Opties

In welke opslagruimte worden de bestanden in de veilige map geplaatst? Ik vermoed dat het de interne opslag is, maar vraag me af of dit ook zodanig ingesteld kan worden dat de externe SD-kaart wordt gebruikt.

Zo niet zo ik dit als TIP willen doorgeven. Behalve de voor de hand liggende voordelen van méér opslagruimte is het ook veiliger en praktischer. Moet je telefoon ooit gerepareerd worden dan kun je uit privacy overwegingen gewoon je SD-kaart eruit trekken. Anders staan je gevoelige privé documenten nog op je toestel als je het inlevert. (Ik heb al meegemaakt dat m'n oude Note 4 ineens niets meer deed en niet meer gerepareerd kon worden. Dan is het fijn als je documenten op de SD staan). 

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @S7even,

ik heb zojuist een reactie gekregen vanuit Korea omtrent je tip. Ze liepen tegen bepaalde restricties aan en hebben het intern besproken, maar vanwege veiligheidsissues wordt het lastig dit te ondersteunen.

Ik moet je daarom ook teleurstellen, met de mededeling dat dit niet doorgaat.

We zullen voor nu, dezelfde manier van werken blijven hanteren.

Desondanks, staan we nog steeds open voor ideeën en tips! Je kunt het voor nu het het beste houden bij het coderen van de SD kaart. 

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Nick
MegaStar
Opties

Dit is hetzelfde als de veilige map en heeft ook dezelfde reden dat het niet kan. Deze twee opties werken dus alleen maar met het apparaatgeheugen.

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @S7even,

Goede vraag! De Veilige Map maakt inderdaad gebruik van een versleuteld gedeelte op de interne opslag.

De SD-kaart zou inderdaad gebruiksvriendelijker zijn, al ben ik er nog niet van overtuigd dat het ook veiliger is. De interne opslag is gebonden aan het toestel, een SD kaart is dat niet. Nu wordt een combinatie van het unieke nummer van je telefoon met je wachtwoord, pincode of patroon gebruikt voor versleuteling van de veilige map. Een versleutelde SD kaart die ook zal werken in een andere telefoon kan van dat eerste nummer geen gebruik maken voor versleuteling. Dat zou het met de huidige techniek minder veilig maken. Maar Samsung is slim, dus misschien kunnen ze daar in de toekomst iets op vinden om toch een SD kaart te kunnen gebruiken voor de Veilige Map :face-with-tears-of-joy:

kevin-sig
S7even
Pioneer
Opties

Hallo Kevin,

Bedankt voor je reactie. Je hebt misschien een punt mbt de veiligheid bij diefstal van het toestel inclusief SD-kaart. Ik weet niet precies hoe de beveiliging cq encriptie van de veilige map werkt, maar als de inhoud versleuteld op de SD staat en je dit alleen zou kunnen ontsleutelen met je Samsung account (in een door jou geregistreerde Samsung telefoon) zou dat m.i. een mooie oplossing zijn.

Ik gebruik nu ook een app waarmee je foto's versleuteld en uit het zicht kunt opslaan. Die kun je wel op de SD zetten. Ze zijn daarna niet zichtbaar tenzij je met de app inlogt met je wachtwoord.

Het zou dus technisch haalbaar moeten zijn, denk ik. De Samsung techneuten weten daar vast wel een oplossing voor te bedenken. De veilige folder vind ik een mooiere oplossing dan externe apps. Je kunt er alle documenten en beeldmateriaal in kwijt ipv alleen foto's, en het is veel mooier geïntegreerd.

Ik hoop dat men het oppakt. Interne ruimte op een smartphone of tablet is altijd (te) snel vol... 😳

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @S7even

goede tip! Ik zal je suggestie doorzetten en laat het je weten indien het niet mogelijk is, of wel natuurlijk.

rsz-846676
S7even
Pioneer
Opties

Top! Dank je wel. 

0 Likes
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @S7even,

ik heb zojuist een reactie gekregen vanuit Korea omtrent je tip. Ze liepen tegen bepaalde restricties aan en hebben het intern besproken, maar vanwege veiligheidsissues wordt het lastig dit te ondersteunen.

Ik moet je daarom ook teleurstellen, met de mededeling dat dit niet doorgaat.

We zullen voor nu, dezelfde manier van werken blijven hanteren.

Desondanks, staan we nog steeds open voor ideeën en tips! Je kunt het voor nu het het beste houden bij het coderen van de SD kaart. 

rsz-846676
S7even
Pioneer
Opties
Hi Bruce,

Reuze bedankt voor het navragen. Jammer dat het niet mogelijk is, maar ik begrijp ook wel dat de veiligheid voorop staat.

Codering van de SD is een optie, maar dat helpt niet om bijvoorbeeld privacygevoelige Word documenten of de strandfoto's van m'n vriendin tegen nieuwsgierige ogen te beschermen. Daar gaat het me in dezen om. Dat kennissen of collega's bepaalde dingen op het toestel mogen zien maar niet alles. Daar is die veilige map denk ik de mooiste oplossing voor.
BruceH
Community Manager
Opties

Kan ik me goed voorstellen! Dan zou je ze voor nu op je toestel kunnen opslaan en alsnog in privestand of de veilige map moeten zetten.

rsz-846676
0 Likes
S7even
Pioneer
Opties
Ik zal eens kijken of de privé stand een beetje effectief is op de nieuwe apparaten. Op m'n Tab S was dat onvoldoende. Daar kun je de recente lijst gewoon zien, met afbeeldingen en al. 😒

Ik heb daar Norton App Lock op gezet, maar dan zitten uiteraard alle bestanden in die app op slot. En in geval van foto's moet je alle apps vergrendelen die bij je afbeeldingen kunnen. Dus ook de camera, Google foto's, zoek op afbeelding, mijn bestanden én je instellingen.

Je snapt wel waarom de veilige map handiger is. 😁
0 Likes
S7even
Pioneer
Opties

Ik heb even wat met de privéstand zitten klooien, maar die zet ook alles op het apparaatgeheugen. Of kun je dat wel aanpassen? 

0 Likes