Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Tab S6 hoog verbruik in standby

(Onderwerp aangemaakt op: 30-09-2019 10:20 AM)
1354 Weergaven
jdjta
Journeyman
Opties

Zaterdag heb ik mijn nieuwe S6 in gebruik genomen en alles geinstalleerd via Smart Switch vanaf een andere tablet. Nu viel mij direct op dat het batterijverbruik in de momenten dat ik de tablet niet gebruikte toch behoorlijk bleef zakken. Zaterdagavond was de tablet toen ik naar bed ging leeg met ongeveer 4,5 uur schermtijd (in mijn ogen weinig voor een tablet). Zondagochtend heb ik daarop de tablet teruggezet naar fabrieksinstellingen en heb ik alles opnieuw geinstalleerd maar deze keer vanuit mijn Google-account zonder Smart Switch.

Daarna heb ik de tablet volledig opgeladen en na het bekijken van een aantal nieuwspagina's en social media de tablet met 98% batterij weggelegd. Daarna heb ik de tablet niet meer aangeraakt en heeft hij ruim 9 uur op mijn bureau niks liggen doen. Toen ik echter thuis kwam en de tablet weer wilde gaan gebruikenv viel me op dat de tablet opeens 15% minder batterij had. Voor een tablet vind ik dit een erg hoog standby-verbruik. Toen ik ging slapen zat ik op 70% batterij (met gebruik van verschilende apps) en vanochtend bij het wakker worden 7 uur later was er opnieuw 15% batterij verdampt. 

Als ik via de instellingen ga bekijken wat er dan aan de hand is krijg ik ook geen duidelijk beeld (dit is een schermprint van gisteravond maar vanochtend was het beeld ongeveer gelijk, Android OS en Device Idle gebruikt het meeste stroom behalve als ik het scherm veel gebruik. Dan komt deze er net bovenuit):

Screenshot_20190929-192857_Settings.jpg

Om een kleine vergelijking te maken: Mijn A70 verbruikt tijdens een nacht standby ongeveer 3 a 5 procent batterij terwijl bij mijn A70 bluetooth en locatie altijd aanstaan terwijl deze bij mijn tablet gedeactiveerd zijn.

Ik hoop dat bovenstaande opgelost kan worden want tot nu toe ben ik op de batterij na erg tevreden over mijn Tab S6. 

0 Likes
13 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
De 1e paar dagen gaat hij het verbruik optimaliseren. Dus doe vooral niet te snel een reset etc. Kijk het even een weekje aan.
Stars-Moderator-signature-800x200-2
jdjta
Journeyman
Opties

Dank voor het antwoord. Kijk het nu voorlopig nog even aan en hoop dat het beter zal worden. Ik laat het topic nog even open om mijn ervaringen op een later moment te delen.

0 Likes
jdjta
Journeyman
Opties

Helaas blijft de tablet continu veel stroom gebruiken in standby (2-3% per uur) . 'Device Idle' blijft de grootste stroomverbruiker wat me op zichzelf al erg vreemd lijkt. Daarnaast is het 'inwerken' van de batterij toch een erg vreemd verschijnsel aangezien dit voor zowel mijn A70 als de Tab s5e blijkbaar niet van toepassing is.  Deze deden het beiden vanuit de doos al prima na installatie. Blijkbaar is dit alleen voor topmodellen van toepassing?

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Dit is voor alle android toestellen zo. Nu staat er op jou nieuwe Tab wel de allernieuwste Android op misschien dat deze anders hier mee omgaat dan jou A70 en S5e. Probeer het nog een paar dagen zo uit, laad hem normaal op (niet lager als 15% laten komen)

Ik zie graag aankomende maandag een screenshot van het verbruik hier dan kan ik even kijken of er gekke dingen tussenstaan.
0 Likes
jdjta
Journeyman
Opties

Beste Rohit,

Nogmaals dank voor het antwoord maar ik heb de afgelopen jaren heel veel Android-toestellen (zowel telefoons als tablets) de revue zien passeren (10-12 per jaar) en deze hadden niet dergelijke softwareproblemen. Zowel de A70 als de Tab S5e worden daarnaast geleverd met dezelfde Android-versie dus ook dit lijkt me heel bijzonder. 

Het totale gebrek aan echte oplossingen vanuit Samsung  (ik weet dat jij dit niet bent en hier niks aan kan doen maar via de facebook chat krijg ik ook alleen maar ontwijkende berichten over het aankijken en wachten tot het zichzelf oplost) vind ik daarbij stuitend. Op verschillende plaatsen (reviews, fora) op het internet komen dezelfde problemen naar voren maar uit niets blijkt dat Samsung dit serieus neemt. Ik weet dan ook niet of de tablet maandag nog in mijn bezit is.  Als dit het geval is zal ik laten weten hoe het gaat.

Nogmaals dank voor het bericht en het is niet persoonlijk tegen jou gericht maar ik hoop dat Samsung ooit echt gaat kijken naar wat er aan de hand is in plaats van de schijn op te houden dat het allemaal zo hoort.

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Begrijpelijk, ik heb zelf geen Tab maar mijn collega @KevinW wel! Misschien kan hij wat meer uitleggen over zijn Tab en batterijduur. 

Daika
Apprentice
Opties

Ik heb ook de tab s6 (een maand), ik ervaar precies hetzelfde. Nu al een stuk of 6 keer voorgekomen dat de tab volledig is opgeladen en de volgende dag 20 of 40 % eraf is.  Nadat het volledig was opgeladen heb ik voor de zekerheid alle apps gesloten, zodat er niks op de achtergrond draait.  Soms wel batterijdrain, soms niet... maar aangezien de tab s6 pas 5 weken ofzo uit is, is het geen goed teken.

Ik vermoed dat het software matig iets niet klopt, heb het ook gedaan in vliegtuigmodus, dan is de batterijdrain er niet.

Ik wacht gewoon af op een nieuwe firmware update, daarna kan ik altijd actie ondernemen.

0 Likes
apollo008
Navigator
Opties
Ditzelfde probleem is ook gemeld op de us samsung community alsook de Uk maar nog geen oplossing..
misschien kan iemand van de admins hier checken met samsung support?
0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Kunnen jullie alvast een bug report doorsturen via de Samsung Members app? Met logs zodat ze alles kunnen lezen. Als er veel mensen dit doen dan gaan ze zeker kijken.
0 Likes