op 11-09-2018 11:28 AM - laatst bewerkt op 21-03-2019 04:12 PM door RobertS
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Beste Community,
In huis hebben wij 2 Samsung Galaxy tablets Tab S2 9.7
Beide tablets kregen verleden week een automatische update naar Android 7.0 Nougat. Sinds deze updates worden de tablets niet meer voor 100% opgeladen. Maximum wordt er maar tot ongeveer 85% - 90% opgeladen.
Nu las ik wel op verschillende forums dat smartphones hier ook last van hadden na een update van Android 7.0, maar nergens lees ik hoe dit probleem veroorzaakt wordt en hoe dit opgelost kan worden.
Het is geen batterij probleem want beide tablets hebben hetzelfde probleem. Het wordt duidelijk veroorzaakt door de update naar Android 7.0 want daarvoor hadden wij hier geen last van. Weet iemand hier meer over te vertellen? Kan ik dit zelf oplossen of wordt het weer hersteld door een Android update.
Alvast bedankt,
op 12-09-2018 11:52 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 12-09-2018 06:45 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 13-09-2018 10:55 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Je kunt nog proberen om 1 van de Tabs te resetten, mocht dat niets uithalen, kun je langs een servicepunt of gebruik maken van de Ophaalservice.
Ik heb nog niet dusdanig veel meldingen ontvangen dat er een software-issue is met deze update, maar dat kunnen ze uitsluiten bij het reparatiecentrum.
op 13-09-2018 03:37 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Beste Bruce,
Dat er problemen zijn met de batterij na update van Android 7.0 lees ik volop op internet. De problemen gaan hoofdzakelijk over Samsung smartphones. De batterij laadt maar op tot 85%- 90% en de batterijen gaan vlug leeg. Volgens de berichten wordt het ook weer opgelost na een update, maar niemand kan zeggen hoe het gekomen is.
Dit slechts ter info. Het belangrijkste is dat ik ook las om het laden uit te voeren in de vliegtuigmodus. Dit heb ik gedaan en de tablet werd weer opgeladen tot 100%. Waarschijnlijk komt dit ook overeen met opladen in de veilige modus zoals je eerder had beschreven.
Je antwoord heeft mij wel weer verder gebracht, maar in de vliegtuigmodus opladen vond ik iets makkelijker dan in de veilige modus. Hopelijk helpt mijn antwoord/conclusie ook andere forum leden
In ieder geval bedankt voor je reactie en je tijd
op 29-09-2018 02:42 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Beste Community,
De laatste keer schreef ik wel dat 100% opladen gelukt was in de vliegtuigmodus maar achteraf blijkt dit niet helemaal waar te zijn. Bij het opladen in de vliegtuigmodus geeft het scherm wel aan 100% opgeladen, maar in werkelijkheid is dit niet waar. Een overzicht van een aantal voorbeelden die ik tot nu toe ben tegengekomen.
- Scherm geeft aan 100% opgeladen maar na ongeveer 15 minuten springt het percentage automatisch na ongeveer 85%
- Bij het afsluiten van de tablet stond deze nog op 40% batterij maar na het aanzetten was het percentage opeens 20%
- Scherm geeft aan 100% opgeladen maar de batterij indicator geeft aan 85% - 90% opgeladen
Zie print screen
Dus ondanks dat het scherm aangeeft 100% wordt tijdens het gebruik de capaciteit toch verminderd met ongeveer 15%.
Voor het updaten van Android 7.0 Nougat had ik geen enkel probleem met de batterij maar sinds deze update kom ik steeds andere batterij problemen tegen met als resultaat dat de batterij vlugger leeg gaat dan ik normaal gewend ben.
Op Internet kom ik wel deze problemen bij de Samsung Smartphones die een update hebben gekregen naar Android 7 maar ik lees nergens iets over tablets.
Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand een oplossing?
Alvast bedankt,
Strego
28-04-2019 09:01 AM - bewerkt 28-04-2019 09:03 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
volgens mij moet je blij zijn dat je apparaat niet volledig tot 100% oplaadt en dan maar doorgaat met laadpogingen omdat dat héél slecht is voor de tegenwoordige lithium batterijen. ik laadt mijn apparaten op met een "Phonefuse overcharge protection by Lava" apparaatje op mijn oplaadkabel die voorkomt dat de batterijg voor 100% opgeladen wordt, maar slechts tot max. 85 á 95% en dan automatisch uitschakeld en stopt met laden.