Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Tab A9 auto wake/sleep werkt niet

(Onderwerp aangemaakt op: 11-01-2024 08:16 AM)
371 Weergaven
Monique 14
First Poster
Opties

Ik heb de #Tab A9 8,7 inch gekocht met o.a. orginele samsung cover en nog 2 van een ander merk maar met geen van de covers werkt de #autowake/sleep niet.

Waar kan ik dit aanzetten of heeft de Tab A9 deze functie niet meer?

0 Likes
29 Antwoorden
Monique 14
First Poster
Opties
Het is zo jammer dat Samsung geen reactie geeft en dat de sensor alleen bij de plus variant aanwezig is. Ik gebruik juist het kleinere formaat om mee te nemen in mijn schoudertas en ook als ereader te gebruiken de plus is daarvoor te groot en onhandig. Mijn vorige kleinere Tabs hadden wel die sensor. Ik snap niet goed waarom Samung nu dit heeft weggelaten. Dit zijn zijn nu de kleine dingen waardoor Samsung vaste gebruikers kwijt raakt. Dankjwel voor de info. Ben benieuwd of Samsung toch nog iets van zich laat horen.
0 Likes
ffopma
First Poster
Opties
Ik gebruik de tablet o.a. ook als ereader en voor navigatie tijdens het varen en dan is juist dit formaat zo handig. Ik snap ook niet waarom ze de optie hebben weg gelaten op dit model. Hopelijk komt er nog een antwoord van Samsung, zo ja dan hoor je het van me.
0 Likes
Eduard54
First Poster
Opties
Gisteren de A9 ontvangen. Ook ik krijg de wake/sleep functie niet aan de praat. Waardeloos.
0 Likes
Sella
Troubleshooter
Opties

Hi @ffopma, welkom op de Samsung Community!

De info die je hebt gevonden klopt inderdaad, alleen de Galaxy Tab A9+ heeft een Hall sensor en is dus de enige die een auto wake functie heeft. In plaats daarvan zou je op de Galaxy Tab A9 kunnen kiezen voor biometrische ontgrendeling via bijvoorbeeld gezichtsherkenning. Zo ontgrendeld de Tab simpelweg door ernaar te kijken. Dit kun je instellen bij: Instellingen > Beveiliging en Privacy > Biometrie > Gezichtsherkenning.

Laat me weten of je iets aan deze tip hebt :smiling-face:

Groeten,
Rosella

Community-moderators-signature-jan24-reveal-800x200
0 Likes
ffopma
First Poster
Opties
Heeft geen Hall sensor, inmiddels bevestigd door Samsung.
0 Likes
ffopma
First Poster
Opties
Beste Rosella,

Bedankt voor je reactie, dan is het nu duidelijk dat de functie gewoon niet aanwezig is op de Tab A9.

Wat me dan nog wel steeds bevreemd is waarom Samsung een cover specifiek voor de Tab A9 maakt die de functie wel ondersteund. Erg verwarrend en voer voor dit soort discussies.

Gezichtsherkenning had ik al aangezet en samen met twee keer tikken om het scherm te activeren en het uitschakelen van het vergrendelscherm is het een aardig alternatief.

Groet,

Frank
0 Likes
ffopma
First Poster
Opties
Hi Monique, nu wel duidelijk dat de functie er niet op zit zoals bevestigd door Rosella. Ik zet het scherm nu aan door er twee keer op te tikken dan ontgrendel ik met gezichtsherkenning, werkt op zich ook wel handig. Je moet dan wel het ontgrendelscherm uitschakelen anders moet je alsnog eerst vegen voor gezichtsherkenning werkt.
0 Likes
Monique 14
First Poster
Opties
Ik las de reactie. Inderdaad zonder sensor. Zo jammer. Volgende tablet zal ik beter opletten en anders een tablet van een ander merk kopen. Ik zet de tablet met de zijknop op sleep of wake maar merk ook dat de accu weg snel leeg raakt. Ben niet echt blij of tevreden met deze aankoop. Dankjewel voor ook jouw input en moeite.
0 Likes
ffopma
First Poster
Opties
Graag gedaan.👍🏻
0 Likes
Members_MUnHziP
First Poster
Opties

Op mijn A9 is geen tab 'accesoires' te vinden...

0 Likes