op 31-07-2018 11:40 PM - laatst bewerkt op 21-03-2019 04:16 PM door RobertS
Mijn zoon heeft een Samsung Galaxy Tab A6 tablet (SM-T580). Deze tablet start niet meer op, hij blijft in het scherm met het continue oplichtende Samsunglogo hangen.
Dit gebeurde binnen de garantietermijn, dus eerst terug naar de Mediamarkt. Er zit helaas al vanaf dag 3 dat we ‘m hebben een barst in het scherm. We kregen te horen dat om deze reden de garantie op de tablet vervallen is, dus dat men niets voor ons kan doen en opsturen geen zin heeft.
Dan zelf maar aan de slag. We kwamen wel in de Recovery Mode en daar hebben we verschillende keren de Factory Data Reset geprobeerd. Dit hielp niet.
Inmiddels bleek dat mijn zoon een TWRP file had gedownload. Toen deed de tablet het nog prima. Maar een paar weken later wilde hij deze file toch verwijderen mbv flashen via de laptop. Daarna ontstond bovenstaand probleem. (geen idee wat ik nu allemaal zeg 😉)
Een rondje google leverde ons op dat we de nieuwste firmware van sammobile.com konden downloaden en deze weer flashen naar de tablet. Dit hebben we gedaan, maar leverde geen enkel effect op.
Daarna is de tablet naar een vriend gegaan, die er iets meer van begrijpt. We hebben de tablet teruggekregen met de boodschap dat het hem niet gelukt is, maar dat hij vermoedt dat het een softwarematig probleem is met de start up. Hij wilde dit oplossen via een SD kaart, maar kon daar geen software voor vinden.
Zojuist toch weer geprobeerd naar de recovery mode gegaan, om te kijken wat daar stond en dat hier in te typen, om te kijken of er iemand nog tips heeft. Nu kom ik echter niet meer in de recovery mode, maar in een download scherm. Het scherm geeft de volgende info:
ODIN MODE
DOWNLOAD SPEED: FAST
PRODUCT NAME: SM-T%*)
CURRENT BINARY: Samsung Official
SYSTEN STATUS: Custom
FRP LOCK: OFF
Secure Download: Enabled
WARRANTY VOID: 1 (0x030c)
RP SWREV: B:2 K:0 S:1
En daaronder een grote downloadpijl. Hier blijft hij in hangen.
Heeft er iemand nog suggesties? Kan ik iets doen met een bootable micro SD kaart? (gevalletje klok horen luiden) Of ik heb volgens mij nog ergens Kies op mijn PC staan. Kan ik daar iets mee?
Tips zijn welkom, want mijn zoontje heeft nog niet genoeg bij elkaar gespaard om weer een nieuwe tablet te kopen.
Dank jullie wel alvast!
Peggy
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 01-08-2018 11:23 AM
op 01-08-2018 11:23 AM
op 02-08-2018 12:24 AM
Held!
Ik heb de handleiding stap voor stap gevolgd en de firmware van sammobile gehaald. Het was even verwarrend, omdat er geen CP file in de firmware zip zat. Toch maar gewoon zonder geflashed en alleen de andere 3 files gedaan.
En tadaa, hij doet het weer!!!
Dankjewel!
op 02-08-2018 09:35 AM