Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Slechte wifi op Tab A8 2022 en A52s

(Onderwerp aangemaakt op: 11-04-2022 05:29 PM)
1345 Weergaven
Members_pX0MTiY
First Poster
Opties

Sinds kort grote problemen met wifi op zowel mijn recente Tab A8 (2022) en mijn smartphone A52s. 

Zodra ik een speedtest doe op mijn wifi heb ik een ontzettende lage download snelheid (max 6 Mb en soms zelfs 0). Mijn Ziggo modem zou minstens 100 mbps moeten geven en doet dat ook op de Tab A (2016). Maar op de nieuwe A8 en mijn smartphone dus niet. De uploadsnelheid is vaak wel 30 mbps.

Mijn vaste PC geeft een continue download van 300 Mbps en een upload van 30 Mbps.

Gezien het feit dat de vaste PC een vaste hoge snelheid heeft en de oude tablet van mijn vrouw dat ook gewoon doet, moet het aan de 'nieuwe' wifi ontvangers liggen van met name de tablet, maar ook de smartphone. 

Hoe los ik dit op? Die nieuwe tablet kan wat mij betreft bij het vuil, hier is niet mee te werken. 

0 Likes
8 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Op de apparaten even de netwerkinstellingen resetten voor de zekerheid.

Instellingen > Algemeen Beheer > resetten > netwerkinstellingen resetten.

Er is een kans dat het probleem in de router zit, welke router heb je?

Modem / router combinatie al eens naar fabrieksinstellingen gezet? En dan als 1e een apparaat koppelen dat lage snelheid had en direct testen.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Members_pX0MTiY
First Poster
Opties

Het resetten doe ik dagelijks en soms heeft het zin, soms ook niet. Blijft vreemd dat een 5 jaar oude tablet het gewoon op volle snelheid blijft doen. Haalde zojuist nog 150 mbps op dat oude ding.

De router is de Ziggo Connectbox. Deze heb ik eveneens ook al enkele malen gereset door aan en uit te zetten. Deze ga ik liever niet zomaar naar fabrieksinstellingen zetten, tenslotte werkt alles bekabeld en op de oude apparaten. 

Het probleem was er ook niet toen ik eind januari de A8 kocht. Het lijkt van de laatste weken. 

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Helaas is de kans groot dat het aan de ziggo connect box ligt. Bij mijn buren hebben ze er ook zo een en daar worden ook veel apparaten beperkt. Zou je je meest langzame apparaat qua internet snelheid op een ander wifi netwerk kunnen testen?
Members_pX0MTiY
First Poster
Opties

Niet eenvoudig, heb alleen mijn eigen wifi. Ik probeer mijn telefoon als wifi access in te stellen, maar hij vraagt nu om een wachtwoord?

0 Likes
Members_pX0MTiY
First Poster
Opties

Gelukt. Kom nu niet verder dan 50 mbps, maar dat is via 4G van mijn smartphone. Wel hoger. Maar of dit zo blijft. Via de Connectbox had ik soms ook 150 mbps, maar steeds vaker slechts 6 mbps.

0 Likes
Members_pX0MTiY
First Poster
Opties

De eerste test was op de 2,4 GHz, nu nogmaals via de hotspot op 5 GHz band. HIer fluctueert de download tussen de 30 en de 150 mbps. Ook niet stabiel dus.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Maar nu zie je dus dat het aan de modem/router combinatie ligt. Ik zou contact opnemen met Ziggo. Laat hun het maar oplossen.
bernardus1
First Poster
Opties
Nee, volkomen mee oneens. Ziggo heeft hier niets mee te maken! Probleem zit in de A8.
0 Likes