Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

SAMSUNG GALAXY TAB4 batterij probleem.

(Onderwerp aangemaakt op: 19-02-2018 02:07 PM)
425 Weergaven
Nick_BLI
Apprentice
Opties

Beste Samsung,

Wij gebruiken jullie tablets al een geruime tijd voor het besturen van verlichting en het domotica systeem. We hebben nooit geen problemen met de tablets gehad.

Nu hebben we sinds korte tijd 3 gevallen gehad waarbij de batterij de tablet kapot gedrukt heeft. (Foto, dit zijn twee verschillende tablets.). 22013735476.pngIMG_5134.jpg

Wij vroegen ons af hoe wij dit probleem kunnen voorkomen? Ze worden opgeladen met de orginele samsung adapter.

De tablets zijn tussen de 1.5 en 2 jaar oud. Is dit een bekent probleem bij het oude model of heeft de nieuwe Tab A 7.0 hier ook last van?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Nick

0 Likes
6 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Denk dat je het beste contact kunt opnemen met de winkelier en even overlegt wat ze voor je kunnen betekenen. Het probleem is niet te voorkomen het is gewoon een defect in de accu, maar je hebt helaas geen garantie meer. Maar toch heeft een apparaat een bepaalde levensverwachting..

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanti...

Ik denk dat je erg veel pech hebt bij deze reeks tabletten... Ik raad je wel aan om ze eigenlijk niet meer te gebruiken, het bol staan van de accu kan gevaarlijk worden namelijk.

Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
Nick_BLI
Apprentice
Opties

Bedankt voor je reactie. Ik snap dat deze producten een bepaalde levensverwachting hebben. Het gaat er mij meer om wat het advies van Samsung is in het voorkomen van dit probleem. We hebben er namelijk een stuk of 50 van deze tablets rondrijden in alle delen van de wereld. Het zomaar niet meer gebruiken gaat helaas niet zo makkelijk.

Daarnaast is het handig om te weten of de nieuw ingebouwde tablets deze problemen ook kunnen vertonen.

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Zoals ik al zei, de tablets die bol staan zou ik niet meer gebruiken dat zijn er 3 volgens jou toch? Dus dat moet wel lukken toch? Nieuwe tablets hebben accu's van 2017-2018, technologie gaat vooruit en sinds 2016 heeft Samsung de accu proces flink verbeterd ook qua testen ;).

Niemand kan in een glazen bol kijken helaas, accu's kunnen altijd bol gaan staan maar dat kan bij alle apparaten..
0 Likes
Nick_BLI
Apprentice
Opties

Bedankt voor je reactie. Klopt het zijn er maar 3. Dus dat is geen probleem, die ga ik zo ie zo niet meer gebruiken. Wij weten wat deze batterijen kunnen doen. Maar graag zou ik dit willen voorkomen bij de rest. Een goed bms systeem in de tablet voorkomt dit euvel.

De kans is dus groot dat het bij de andere tablets ook uiteindelijk gebeurt. Graag zou ik willen weten of dit probleem in de nieuwere tablets opgelost is.

Bij andere merken nog nooit dit euvel gezien gelukkig.

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Oh jawel hoor andere merken ervaren dit ook weleens :winking-face: heb hier een keer een macbook gehad met ook zo een bolling.. (ben icter)
Geen enkel product die ik ken heeft een ingebouwde bolling alarm helaas... Zoals ik al eerder zei het kan altijd gebeuren en niemand kan met zekerheid zeggen of dit probleem nooit meer gaat voorkomen, dat is o.a. het gevaar bij deze soort accu en daarom zijn er veel mensen bezig met een opvolger hiervoor ;).
0 Likes
Bosmar
Apprentice
Opties
Mijn Tab 4 tablet is 8 jaar en heeft nu bolle wangen. Ik heb de battery er uit gehaald en een nieuwe besteld voor E 20,00 krijg hem morgen ( 13-8-2024) binnen. Ben benieuwd. Datum op oude batt. is 2015-5-15. Dus best lang geleden.