Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Galaxy Tab A 10.1 Wifi laadt niet meer op

(Onderwerp aangemaakt op: 20-01-2019 10:03 PM)
40005 Weergaven
femkeelsinga
Apprentice
Opties

Hallo,

Ik heb sinds een week problemen met mijn Samsung Galaxy Tab A 10.1 Wifi. Het product is ongeveer 2,5 jaar oud en wil niet meer opladen. Wanneer ik de oplader in de tablet steek, duurt het ongeveer een halve minuut en dan krijg ik het "oplaadscherm" ervoor. Echter vult de batterij zich op het scherm zich niet met groene pixels en laadt niet op. Na ongeveer weer een halve minuut begint het scherm te "flikkeren". Het laat het oplaadscherm zien en dan weer zwart scherm, heel snel achter elkaar. Hierna valt het scherm uit en begint het riedeltje opnieuw. Ik heb verschillende opladers geprobeerd met allemaal hetzelfde effect. Ook aan mijn laptop hangen heeft hetzelfde resultaat en omdat de tablet leeg en dus uit is kan ik ook niet meer bij mijn bestanden. Ik heb gekeken naar de connecter met een zaklamp en kan hier niets vreemds aan zien. Ik heb er ook in geblazen om eventueel stof eruit te halen, maar ook dit had geen resultaat. Mijn gok is dus dat het probleem niet hier zit, maar "dieper" in de tablet. 

Wat is er aan de hand en wat kan ik hieraan doen om het te verhelpen? Ik kan op dit moment mijn tablet helemaal niet meer gebruiken. 

Met vriendelijke groet, 

Femke.

0 Likes
43 Antwoorden
Melvinheer
First Poster
Opties
Blijkbaar bekend probleem, alleen samsung ontkent, ze wijzen alleen naar monteur, onderzoekskosten 39 ,- als je niet laat maken.
0 Likes
Pietvanleest
Student
Opties

Ook hier hetzelfde probleem. Heb de tablet geopend om de connector naar de accu te checken. Deze zit goed en het probleem blijft. Normaal laten weer de tablet tussendoor op, gister boek deze tijdens gebruik uit die een lege accu en nu dit probleem. Ik verwacht van Samsung de juiste aandacht en een oplossing, het kan niet zo zijn dat zoveel klanten na 2,5 jaar met een kapot device komen te zitten. Dan is de overstap naar een ander merk snel gemaakt...

0 Likes
Pietvanleest
Student
Opties

Ok, heb een fix gevonden welke in mijn geval werkte. Dit kan je zelf doen of laten doen door een handige Harry in je omgeving.

Open de tablet en maak voorzichtig het stekkertje van het scherm los. Deze zwarte signaaldraad loopt over de 2 accu's heen en er staat 'LCD' op. Hang nu de tablet een kwartier aan de oplader. Wanneer je na ongeveer een kwartier het stekkertje van het scherm weer voorzichtig terug plaatst zal je de bekende groene opkaadbattetij zien knipperen.

Hopelijk zijn anderen hiermee ook geholpen.

0 Likes
Oueddanielle
First Poster
Opties
wat fijn om te lezen dat het niet aan onze tablet ligt... Hier ook na 2,5 jaar wij hadden showroom model van mediamarkt..
0 Likes
LesleyD
First Poster
Opties

Beste 

Ik heb net hetzelfde probleem met mijn Oma haar Samsung galaxy tab E tablet. Deze laadt niet meer op. Er is reeds een nieuwe batterij ingestoken maar dit hielp ook niet. Het toestel is toevallig ook 4 maand uit garantie. Ik heb het toestel naar jullie gestuurd via Colruyt (Collishop) waar ik het destijds gekocht had en jullie hebben een bestek van 140 euro gegeven, terwijl het toestel maar 150 euro gekost heeft. We vinden dit schandalig, zeker omdat ik hier lees dat dit wel is een voorgeprogrammeerde fout kan zijn, aangezien er nog veel mensen zijn die dit voorhebben. Wij hebben allemaal Samsung smartphones en tablets in huis sommige al meer dan 5 jaar oud, altijd tevreden van geweest en nergens geen problemen mee, enkel dit toestel. En het is te verstaan als het toestel fout gebruikt is geweest dat dit buiten garantie valt, maar het toestel zelf is kraaknet, geen barsten, nooit gevallen en het werd enkel door mijn Oma dagelijks gebruikt om haar emails te lezen en een half uurtje haar favo muziek op youtube te luisteren. Ik wil haar graag een nieuwe kopen van Samsung, maar als we voor haar oude toestel geen compensatie krijgen van jullie hiervoor dan zal het helaas een concurrent worden. Ik moest van Collishop zelf met jullie contact opnemen omdat zij geen compensatie willen geven aangezien het jullie tablet is en het van Samsung zelf moet komen. 

Alvast bedankt voor het luisteren! 

Met vriendelijke groeten 

Lesley Dierckxsens 

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Hi Lesley,

Ik vermoed dat je uit België komt, ik weet niet precies hoe het daar zit maar hier in Nederland is het wettelijk geregeld dat de verkoper aansprakelijk is voor het verkopen van een product dat moet voldoen aan een bepaald levensduur. Is dat niet zo zijn ze verplicht om je te compenseren. Dus ga je rechten even na, maar ik denk dat je niet bij Samsung moet zijn hiervoor. Bedenk dat bij een reparatie er een aantal mensen nodig zijn om hem te repareren, onderzoek, reparatie, testen, terugsturen alles kost geld vandaar dus dat een reparatie vaak hoog uitvalt. Al moet ik zeggen dat 140 euro aardig hoog is voor een tablet die maar 150 kostte. Maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel en ik wens je succes want veel verkopers proberen het af te schuiven naar de fabrikant.

Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Mocht je interesse hebben in een nieuwe tablet tegen een gereduceerde prijs, dan kun je mij een privébericht sturen 👍

rsz-846676
0 Likes
Members_ttDL6iL
First Poster
Opties

Heeft iemand al een oplossing voor dit probleem zonder de tablet open te moeten maken of er relatief veel geld aan te spenderen. Hier namelijk het zelde probleem met een Tab A 10.1 (2016) van 2.5 jaar oud. Al diverse devices van Samsung gehad met normaal gesproken een goede lange levensduur. Maar 2.5 jaar vind ik echt teleurstellend.

Hopelijk snel een reactie.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Members_ttDL6iL,

Heb je ook geprobeerd om de Tab A met een andere lader op te laden? Probeer ook eens om de USB-poort schoon te maken: https://bit.ly/2BMyqS1

rsz-846676
0 Likes
Members_ttDL6iL
First Poster
Opties

Beste BruceH,

Beide mogelijke oplossingen al geprobeerd.

Helaas zonder resultaat.

Groet.

0 Likes