Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Onvoldoende geheugen zegt de App van 40mb bij installatie maar heb nog 3,9Gb free space

(Onderwerp aangemaakt op: 23-01-2017 08:03 PM)
3441 Weergaven
WoutervdVeen
Apprentice
Opties

Ik probeer een app te downloaden en te installeren op mijn Samsung tab4 met 8GB intern geheugen.

Ik draai op android versie 4.4.2 en hb een volledige reset gedaan zodat alles leeg is.

Ik heb 3,9GB free space en zelfs op mijn SD kaart is nog 9GB over toch krijg ik bij installatie van een update van 37mb de melding dat ik onvoldoende geheugen heb. Ik krijg het niet voor elkaar deze kleine App te installeren.

Iemand een idee wat de oorzaak is of hoe dit kan worden opgelost?  

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
WoutervdVeen
Apprentice
Opties

Ik ben er zojuist achter gekomen dat het probleem de SD-card is.

Als de tablet zegt dat er onvoldoende geheugen is terwijl deze er wel is, ontkoppel dan de SD-card en verwijder deze uit de tablet. Daarna de update downloaden en de SD-Card er weer in.

Problem solved!!

Bedankt voor de suggesties en support Davey!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
7 Antwoorden
Davey
Helping Hand
Opties

Hey Wouter!

Om welke app gaat het?

Ik zou sowieso een nieuw SD kaartje aanschaffen met meer geheugen. Apps en de updates die erbij komen in de loop van de tijd zijn tegenwoordig best groot.

“If opportunity doesn't knock, build a door”

---------
Signature-S10
0 Likes
WoutervdVeen
Apprentice
Opties

Beste Davey,

Het gaat om een Samsumg tab 4 sm-t230 8Gb.

De SD kaart die erin zit is 16Gb.

Het gaat om Minecraft in dit geval, we hadden eerst de versie via Galaxy Apps welke niet verder ging dan versie 9.5.

We hadden daarvoor een extra app (MOD) gedownload welke aangaf niet overweg te kunnen met versie 9.5 maar minimaal versie 16 nodig had. Hierdoor kwamen we erachter dat Galaxy Apps niet up to date is en ook geen updates doet. Zodoende via Google Play versie 14 gedownload en daarna een poging gedaan om de upgrade naar versie 16 te downloaden en te installeren. De upgrade lukt niet vanwege te weinig geheugen echter kun je zien in Google play om hoeveel MB het gaat en dat is in dit geval maar 37mb.

Daarna een poging gedaan om een ander app via Google play te installeren "Bad Piggies" dit lukte niet via Google play door te weinig geheugen maar wel via Galaxy apps.

Op dit moment zitten de problemen in de apps die via Google play komen ben ik achter gekomen want wat ik via Galaxy apps download gaat wel weer ineens. Het rare blijft dat een app die 37mb groot is niet past op een vrije ruimte van 4Gb.

0 Likes
Davey
Helping Hand
Opties

Wil je dit testen in door een aantal andere apps te downloaden in de Google Play store? Ik wil nagaan of het specifiek aan de apps ligt of dat de Google play store iets verkeerd doet.

En heb je tijdens de reset wel op de 'fabrieksinstellingen herstellen" gedrukt? Let me know!

fabrieksinstel.jpg

---------
Signature-S10
0 Likes
WoutervdVeen
Apprentice
Opties

Ik heb het volgende gedaan.

Na Reset terug naar Fabrieks instellingen gegaan.

Alles was toen leeg en opgeschoond.

Op dit moment is het alsvolgt:

Systeemgeheugen is 3,15GB

Gebruikte ruimte 1,00GB

Cachegegevens 12,00kb

Diverse bestanden 472mb

Beschikbare ruimte 3,38GB

SD-Kaart totale ruimte 14,45GB

Beschikbare ruimte 14,19GB

Minecraft PE versie 14 is geinstalleerd via Google Play (31,46mb).

Daarna kon Bad Piggies van 44mb niet meer worden geinstalleerd via Google play maar wel via Galaxy Apps. Hier zie je dat bad Piggies als download 43,88mb is maar te boek staat op de tablet voor 44,12mb. Daarna kon ik Hill Climb Racing van 99,85mb via Galaxy apps downloaden en installeren welke nu op de tablet 104mb is.

Via Google apps kon ik vervolgens Escape Titanic (45,75mb) installeren maar Schepen Strijd van (75,67mb) weer niet.

De upgrade van Mincraft versie 14 naar versie 16 van 61,45mb via Google play weer niet omdat ik onvoldoende geheugen beschikbaar heb zegt i.

Airport City van 80,85mb via Galaxy apps ook niet maar een grotere app van 88,66mb Hay Day weer wel, erg vreemd.

Er is dus geen consistentie in het formaat wat wel en niet werkt. De enigste verklaring die ik nu kan bedenken is dat de opgegeven grote niet de echte grote is, maar kan dit zomaar 3GB zijn terwijl je maar 40mb download? Of heeft men ergens systeem eisen verwerkt in de criteria waarbij een zeer grote hoeveelheid vrije ruimte beschikbaar moet zijn die in werkelijkheid helemaal niet gebruikt wordt.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

0 Likes
Davey
Helping Hand
Opties

Sommige apps vereisen een bepaalde android versie. Ik denk dat dit het geval is omdat minecraft bijvoorbeeld het wel doet maar de update niet wilt downloaden. Kan je op de website van een app kijken die niet wilt downloaden wat de eisen zijn qua android versie? 

---------
Signature-S10
0 Likes
Oplossing
WoutervdVeen
Apprentice
Opties

Ik ben er zojuist achter gekomen dat het probleem de SD-card is.

Als de tablet zegt dat er onvoldoende geheugen is terwijl deze er wel is, ontkoppel dan de SD-card en verwijder deze uit de tablet. Daarna de update downloaden en de SD-Card er weer in.

Problem solved!!

Bedankt voor de suggesties en support Davey!

0 Likes
Davey
Helping Hand
Opties

Dan heb ik ook weer wat geleerd 😎 Nice dat je er zelf achter kon komen. Veel plezier met je tablet. Zodra je weer een goeie vraag hebt, aarzel niet om weer een topic te starten! 

---------
Signature-S10
0 Likes