Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Interne Opslag Galaxy Tab A8 map "Overig"

(Onderwerp aangemaakt op: 11-01-2022 11:48 AM)
14611 Weergaven
Members_HRS9ilF
First Poster
Opties

Goedemiddag, 

Ik heb mijn Samsung Tablet A8 2021 ongeveer 1 week.

Tot mijn grote verbazing kreeg ik zonet de melding dat het geheugen van mijn tablet al bijna vol zou staan...

Als ik ging gaan kijken bleek dat er voor ongeveer 20,5GB van mijn interne opslag gebruikt wordt in de map "Overig".

Ik kan dit op geen manier verwijderen, opschonen helpt niet, caches van apps verwijderen lost niets op.

Als ik zoek naar verborgen mappen kan ik niks terug vinden, zelfs als ik hem koppel aan mijn PC vind ik absoluut niets terug.

Er staan amper apps op, geen games geïnstalleerd. Ik gebruik de tablet voornamelijk voor Netflix of Youtube.

Dan kan het volgens mij toch niet de bedoeling zijn dat deze na amper 1 week al vol staat? 

Weet niet of dit mag maar ik heb een screenshot gemaakt van de interne opslag zie link hier beneden:

https://paste.pics/5d3511bbdde02be499e8bddb70cc719f

Iemand enige tips of tricks hoe ik die bestanden kan verwijderen want zo is de tablet niet bruikbaar... 

Alvast bedankt!

Groeten, 

0 Likes
Spring naar oplossing
30 Antwoorden
TabAeight
Apprentice
Opties
Hier hetzelfde probleem.. met mijn andere tab a7 géén probleem. Met de nieuwe a8 wel terwijl ik deze net in de 64 variant heb gekozen om meer opslag te hebben en meer ram (4gb) en nu kan ik amper iets installeren want ik krijg telkens de melding dat de opslag vol is. Terwijl deze letterlijk leeg is...
0 Likes
TabAeight
Apprentice
Opties
Instructies >> Tablet uitzetten. aan/uit knop EN Volume omhoog (linkerkant volumeknop) tegelijk indrukken. Als je de samsung logo ziet powerknop loslaten en volume omhoog blijven indrukken 10 seconden tot menu verschijnt. Dan met +/- je optie fabrieksinstellingen kiezen en bevestigen met aan/uit knop.
0 Likes
Quinty81
First Poster
Opties

Helpt dit voor langere tijd of is de opslag zo weer vol?

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@Quinty81 

Daar zul je maar op 1 manier achterkomen. Door het te proberen.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Radarlove
Journeyman
Opties

Ik heb mijn nieuwe tablet Samsung A8 2021 sinds 8 januari. Voorheen had ik met een S2 nooit problemen. 64GB interne opslag en 128GB SD kaart.

Vandaag kreeg ik ook de melding dat de interne opslag bijna vol was terwijl er echt niet veel apps op staan. Ik heb mij googleaccount gekoppeld maar dat was op mijn S2 en is op mijn Samsung S20 ook het geval.

Ik heb de tablet via de instellingen terug naar fabrieksinstellingen gezet en nu is weer 22.6 GB opslag van de 64 GB gebruikt. Ik hoop niet dat dit geheugen zonder aanwijsbare reden weer vol loopt. Dan zou ik wel gaan twijfelen of deze tablet een goede aankoop geweest is.

Ik blijf dit item volgen.

0 Likes
Radarlove
Journeyman
Opties

Was dit de oplossing? Is dat op een andere manier naar fabrieksinstellingen gaan dan via het instellingenmenu?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Dankjewel voor de terugkoppeling en wat goed om te lezen dat de reset het geheugen heeft vrijgemaakt. Via Instellingen in het menu van je tablet resetten is een een zachte reset, doe je dit met een toetsencombinatie dan is dat een harde reset.

Houd je ons verder op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
TabAeight
Apprentice
Opties
Ik heb gisteren de volledige fabrieksherstel gedaan. Dan m'n backup gebruikt om zo alle instellingen en apps zoals voorheen te behouden. Voorlopig ziet het er goed uit en er is nog steeds géén data bijgekomen. Er staat 1,84gb in overig. Zoals bij m'n tab a7 ook het geval is (1,87). Het lijkt te zijn opgelost.. nu afwachten. Grtz
Radarlove
Journeyman
Opties

Volledigheidshalve heb ik vanmorgen toch dan nog maar een harde reset gedaan. Ik zag een melding "E: cannot log to file /dev/fscklogs/log" op het scherm. Reset verder uitgevoerd zonder gebruik te maken van de backup. SD kaart opnieuw geformatteerd en ik ben nu weer app voor app aan het installeren. Momenteel 5,43 GB overig geheugen bezet. Ik hou je op de hoogte.

Members_n65Vcto
First Poster
Opties

Helaas ervaren wij hetzelfde probleem als meer mensen op deze pagina. Bij ons heeft een fabrieksherstel helaas geen effect gehad. De opslag loopt elke dag weer meer vol.. 

0 Likes