Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy Tab S4 Wifi issue

(Onderwerp aangemaakt op: 08-05-2021 10:53 AM)
769 Weergaven
Wim1972
Apprentice
Opties

* In english to achieve larger audience. replies in dutch also fine 🙂

I have a Galaxy Tab S4, SM-T830 since several years. Great device. 

Since last week, it's rejecting my home wifi network. sometimes it connects, but then drops the connection. message is "cannot verify connection". IStrange enough, it does not have the same issue with any other wifi network. And until now it has worked fine on this network for years.

Other information:

Network hasn't changed. About 15 other devices in the house, (laptops, phones, tablets, TV's, radio's, new and old, continue to work fine on the same network. The issue is only on this specific tablet.

Tablet software is up to date.  Android 10, One UI 2.1, Security Patch march 2021

Remediation steps already tried, all failed:

1 - switch off Wifi, then back on. 

2 - forget wifi network, then reconnect

3. - reset the router

4 - complete factory reset of the tablet (yes I was that desparate). 

5 - change the home network password. This helped for a day.. which leads me to believe that deep down some residual information sits there that went corrupt. But why did the factory reset not take care of that.....

None of those steps I took give me any luck. Could there be an issue with the internal hardware, wifi adapter? if so, why would it have no issue with other wifi networks?

Any help would be highly appreciated. I know the tablet still works, and can connect to other networks, but if I can't connect it to the home network, that's no use. a new one is expensive - but so would also be the cost of having this one checked and repaired.

Thanks!

0 Likes
11 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag, heb je de router al eens naar fabrieksinstellingen gezet? En vervolgens enkel de tablet connecten geen andere apparaten.
Werkt het dan wel?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Wim1972
Apprentice
Opties
Hi Patrick... dank voor je reactie. Dat is nogal een ingrijpende stap, met zoveel apparaten verbonden. Met welke gedachte is dat? Het lijkt me super onlogisch dat er iets aan de kant van de router is als geen enkel ander device problemen heeft?
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Omdat dat meestal de oplossing is, er zou zomaar een IP conflict kunnen zijn tussen je tablet en een ander apparaat.

Eerst router naar fabrieksinstellingen dan netwerkinstellingen op toestel resetten en dan connecten.
Wim1972
Apprentice
Opties
Helder. Getest, dat hielp niet (wat vreemd is, als er maar 1 device verbonden is) .... maar je bracht me wel op een idee. Ik heb de tablet nu een statisch ip gegeven, ruim buiten de andere nummers die ik zie. Hij is nu al een kwartier verbonden zonder weg te vallen. We gaan het zien.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Aangezien de tablet alleen op jouw netwerk problemen heeft moet het haast wel een probleem zijn met het toegewezen IP adres.

Goed idee dat van statisch ip.
Wim1972
Apprentice
Opties
Haas blijft het tobben. De connectie gaat er toch steeds weer uit. En ik zie dat hij alleen op 2.4Ghz verbindt. Ook op andere netwerken gebeurt het nu. Ben toch bang dat de hardware / WiFi antenne kapot is dan.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

@Wim1972, Zendt jouw router zowel 2.4 als 5GHz uit? Probeer dan eens om beide netwerken een eigen SSID te geven.

Wellicht dat je het nog eens kunt kruistesten met een ander netwerk. Als het dan ook niet werkt, kun je de tablet het beste laten nakijken bij een servicepunt van ons of je kunt gebruik maken van onze Ophaalservice: https://bit.ly/3eNVdye

rsz-846676
0 Likes
Wim1972
Apprentice
Opties

Met mijn router is dat blijkbaar niet mogelijk. Ik heb maar 1 netwerk naam in de interface.

De keuze voor 2.4 en 5 is dynamisch. Het gaat om Netgear Wifi6 Mesh systeem. RBR850 router met 2 RBR850 satellites

Ik weet nog inderdaad dat in mijn vorige router, ik de netwerken apart een naam kon geven. hier dus niet. 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hoe gaat het als je de tablet met een ander Wi-Fi netwerk verbindt of tijdelijk met een mobiele hotspot? 

Als het dan wel goed gaat, moet het wel aan het netwerk liggen. Wellicht dat je nog contact op kunt nemen met je internetprovider hierover?

rsz-846676
0 Likes