op 08-08-2019 01:40 PM
Heb een tab s2 die wat slecht ging laden doordat USB aansluiting slechter werd. Dit kon ik oplossen met nieuwe aansluitkabel met een strakkere USB poort. Helaas lukte dat steeds slechter. Via support naar dynafix gestuurd om de USB te vervangen. Tot mijn verbazing krijg ik bericht dat de reparatie duurder is dan de dagwaarde en het beleid van Samsung dan is om niet te repareren. Dat is vreemd want volgens mij bepaal ik en niet Samsung of ik een reparatie laat doe. Website staat letterlijk..wij repareren altijd en ook met maximale bedragen. Helaas wordt die belofte niet nagekomen.
voor een 37 maanden oude 500 euro kostende tablet is dat voor mij een bitter pil. Zeker omdat economische afschrijving van de duurdere tablets langer is dan 3 jaar ( verzekering doet 5 jaar).
ik krijg hem dus niet gerpareerd en moet een nieuwe aanschaffen, maar of het dan nog verstandig is om weer een Samsung te nemen met dit soort korte afschrijving. Ben benieuwd hoe Samsung hier een oplossing voor heeft.
op 12-08-2019 08:50 AM
Helaas is dit hetzelfde principe als een auto die 'total loss' is. Wanneer de reparatie meer kost dan de dagwaarde is er geen oplossing voor. Als je een verzekering hebt lopen kun je beter contact met hen leggen, vaak hebben zij ook andere afspraken lopen.
op 13-08-2019 12:44 PM
Total loss begrijp ik vanuit verzekerings oogpunt is niks anders dat je nooit meer krijgt vergoed dan dagwaarde.
maar dan nog bepaal ik zelf of een reparatie gedaan wordt. En 60 euro voor een USB poort vervanging is dat zeker waard voor mij. daarbij zou ik mogen verwachten dat een laad poort langer mee gaat dan 3 jaar.. ( mini USB is nou niet echt betrouwbaar gebleken tov draadloosladen/USB c en andere laadaansluitingen)
daarbij lijkt Samsung de dagwaarde / afschrijving te willen bepalen en eigenlijk te zeggen onze apparaten zijn maar gebouwd voor 3 jaar.... koop maar een nieuwe. dat wil ik wel overwegen maar dan verwacht ik wel een coulance of korting oid, anders kan ik beter overstappen op een merk wat hier anders inzet en hogere dagwaardes kennen.....