op 22-10-2017 02:21 AM - laatst bewerkt op 21-03-2019 04:05 PM door RobertS
Besten
k heb gisteren op de Pie 9 een moeilijke lijke vraag gesteld en deze is blijkbaar terecht gekomen op de A8 android 8 (en alles OK ) ipv op
de TAB S2 of Volte of android 7
ik probeer hier opnieuw :
Besten 270119
deze zomer heb ik twee A8 gekocht met G4 kaart proximus en onmiddelijk had ik VoLTE zonder problemen op G4' maar niet fameus op mijn slechte wifi thuis .
Doordat ik een slechte verbinding had met centraal Frankrijk met Wifi/wifi en het beeld toch te klein was voor mijn bejaarde schoonouders dacht ik eraan ook een goedkope Galaxy Tab S2 te kopen. Ik vraag expliciet om te informeren bij Samsung of dit werkt op een tablet en dit werd mij bevestigd dat dit werkt op de versie galaxy TAB S2 met LTE op de box en inderdaad het werkt in Volte met ANDROID 7 voor uitgaande verbinding naar een android 8 galaxy A8 maar verdorie het werkt niet omgekeerd !
men kan dus met een TAB alleen VoLTE bellen op uitgaande verbinding naar een Volte toestel dat werkt.
een TAB S2 die een intent video VoLTE binnen krijgt start een gewoon tel gesprek op dus het aanvaart geen inkomend VoLTE gesprek of schakelt in zijn "INTENT operating system" in android verkeerd over naar "Normaal gesprek." ipv "video gesprek"
Dit komt denk ik omdat de toestellen TAB S2 in het lab ont wikkeld zijn met android 8 die in zijn settings voor
"mobiele netwerken een switch aangeeft voor oproepen VoLTE SIM1 waar je dit kan aan zetten .
een TAB S2 die nieuw in de winkel nog android 7 heeft heeft deze schakelaar niet in de settings niet.
Is er ergens iemand in de wereld die iets afweet van de diverse android evolutie die kan bevestigen dat ik voor VoLTE dus deze nieuwe TAB S2 zo snel mogelijk moet updaten naar Android 8 of 9 en dat dit zonder probleem kan op een galaxy TAB S2 want bij het kiezen voor download reklameert de software reeds dat dit toestel mogelijks niet compatibel is dus heb ik dit nog niet willen testen .
Nog straf dus een TAB S2 te maken die alleen uitgaand VoLTE kan bellen of ben ik echt de eerste die hier over klaagt.
Blijkbaar is VoLTE toch wel reeds twee jaar uitgerold? en blijkbaar werd de TAB S2 int fabriek niet getest met Android 7 ? (ik heb al eenvoudige apps gemaakt in delphi embarcadro die werken op A8 devellop mode Android 8 en daar zijn er ook specifieke gekende debug problemen dus is minstens 8.1 nodig >dus ik weet er wel iets van maar niets over linux , android ed upgrades
hartelijk dank voor enige reaktie
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 23-10-2017 01:58 PM
op 23-10-2017 01:58 PM
op 23-10-2017 05:45 PM
op 27-10-2017 01:40 PM
Ja is helemaal opgelost dankzij jullie service tablet net weer retour ontvangen met een nieuw beeldscherm weer helemaal werkend.
Binnen 3 dagen woensdag afgehaald en vandaag terug super
op 04-05-2018 04:41 PM
Mijn TabA6 had ook last van het zwarte scherm-euvel: telkens wanneer hij in de in ruststand ging was hij alleen via soft reset (aan/uitknop plus volume omlaag) weer op gang te krijgen. Nader ik het extra geheugenkaartje verwijderde werkte alles ineens weer naar behoren. En dat bleef hij ook doen na teruplaatsen van het kaartje.
op 30-05-2018 02:18 PM
Bij mijn Samsung Tablet valt het scherm uit, maar gaat weer aan als ik de tablet zijdelings beweeg. Dan moet ik wel opnieuw veiligheidscode invullen. Wat doe ik hier aan?
op 30-05-2018 03:16 PM
op 30-05-2018 03:34 PM
Nee, de ontgrendelingscode - in mijn geval een patroon. Alle apps draaien nog gewoon, maar op de achtergrond
op 31-05-2018 09:00 AM
op 31-05-2018 10:14 AM
Kan het iets te maken hebben met de hard plastic hoes die er omheen zit? Gevoelig op plekken die overigens niet in de buurt van aan/uit zitten.