Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

galaxy TAB S2 VoLTE G4 en wifi

(Onderwerp aangemaakt op: 22-10-2017 02:21 AM)
17142 Weergaven
Ireentie
Apprentice
Opties

Besten   

k heb gisteren op de Pie 9 een moeilijke lijke vraag gesteld en deze is blijkbaar terecht gekomen op de A8 android 8  (en alles OK ) ipv op

de TAB S2 of Volte of android 7 

ik probeer hier opnieuw :

TAB  S2 tablet  VoLTE bellen

EM19

New Member

Besten      270119

deze zomer heb ik twee A8 gekocht met G4 kaart proximus en onmiddelijk had ik VoLTE zonder problemen op G4' maar niet fameus op mijn slechte wifi  thuis . 

Doordat ik een slechte verbinding had met centraal Frankrijk met Wifi/wifi en  het beeld toch te klein was voor mijn bejaarde schoonouders dacht ik eraan ook  een goedkope Galaxy Tab S2 te kopen. Ik vraag expliciet om te informeren bij Samsung of dit werkt op een tablet en dit werd mij bevestigd dat dit  werkt op de versie galaxy TAB S2 met LTE op de box en inderdaad het werkt in Volte met ANDROID 7 voor uitgaande verbinding naar een android 8 galaxy A8 maar verdorie het werkt niet omgekeerd !

men kan dus met een TAB alleen VoLTE bellen op uitgaande verbinding naar een Volte toestel dat werkt.

een TAB S2 die   een intent video VoLTE binnen krijgt start een gewoon tel gesprek op dus het aanvaart  geen inkomend VoLTE gesprek of schakelt in zijn "INTENT operating system" in android verkeerd over naar "Normaal gesprek." ipv "video gesprek"

Dit komt denk ik omdat de toestellen TAB S2 in het lab ont wikkeld zijn met android 8 die in zijn settings voor

"mobiele netwerken een switch aangeeft voor oproepen VoLTE  SIM1 waar je dit kan aan zetten .

een TAB S2 die nieuw in de winkel nog android 7 heeft heeft deze schakelaar niet in de settings niet.

Is er ergens iemand in de wereld die iets afweet van de diverse android evolutie die kan bevestigen dat ik voor VoLTE dus deze nieuwe TAB S2 zo snel mogelijk moet updaten naar Android 8 of 9 en dat dit zonder probleem kan op een galaxy TAB S2 want bij het kiezen voor download reklameert de software reeds dat dit toestel mogelijks niet compatibel is dus heb ik dit nog niet willen testen .

Nog straf dus een TAB S2 te maken die alleen uitgaand VoLTE kan bellen of ben ik echt de eerste die hier over klaagt.  

Blijkbaar is VoLTE toch wel reeds twee jaar uitgerold? en blijkbaar  werd de TAB S2  int fabriek niet getest met Android 7 ? (ik heb al eenvoudige apps gemaakt in delphi embarcadro die werken op A8 devellop mode Android 8 en daar zijn er ook specifieke gekende debug problemen dus is minstens 8.1 nodig >dus ik weet er wel iets van maar niets over linux , android ed upgrades

hartelijk dank voor enige reaktie

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Talí
Helping Hand
Opties
Hi Ireentie,

Jammer dat je het toestel niet meer aan de praat krijgt, maar het is wel mogelijk je toestel te laten repareren.

Het verwijderen van de data en accounts is geen harde voorwaarde voor je garantie (en in dit geval kan het überhaupt niet). De enige erop- of eronder voorwaarde is het feit dat er geen gebruikersschade op het toestel mag zijn bij het aanmelden.

Hiermee bedoelen ze dat het toestel geen barsten /scheuren en-/of waterschade mag hebben. Eigenlijk komt het neer op: alle technische gebreken die binnen 2 jaar op het toestel worden geconstateerd zonder dat het toestel gebruiksschade of aanpassingen in de software heeft vallen onder de garantie.

Meld je toestel aan via http://www.samsung.com/nl/reparatie/ophaalservice/ en dan komen ze hem thuis ophalen en afleveren.

Omdat het scherm niet werkt is het natuurlijk lastig om een back-up te maken, mocht je dit willen doen. Er is wel een oplossing hiervoor, Side Sync. Side Sync is een programma van Samsung waarmee je je toestelscherm kunt projecteren op je computer scherm zodat je al je bestanden en apps kunt benaderen via je computer.

Download side sync hier: http://www.samsung.com/nl/support/convergence/sidesync/

Succes!

---------
:white-medium-star:Never gonna give you up!:white-medium-star:
Mvg,
T.K.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

13 Antwoorden
Oplossing
Talí
Helping Hand
Opties
Hi Ireentie,

Jammer dat je het toestel niet meer aan de praat krijgt, maar het is wel mogelijk je toestel te laten repareren.

Het verwijderen van de data en accounts is geen harde voorwaarde voor je garantie (en in dit geval kan het überhaupt niet). De enige erop- of eronder voorwaarde is het feit dat er geen gebruikersschade op het toestel mag zijn bij het aanmelden.

Hiermee bedoelen ze dat het toestel geen barsten /scheuren en-/of waterschade mag hebben. Eigenlijk komt het neer op: alle technische gebreken die binnen 2 jaar op het toestel worden geconstateerd zonder dat het toestel gebruiksschade of aanpassingen in de software heeft vallen onder de garantie.

Meld je toestel aan via http://www.samsung.com/nl/reparatie/ophaalservice/ en dan komen ze hem thuis ophalen en afleveren.

Omdat het scherm niet werkt is het natuurlijk lastig om een back-up te maken, mocht je dit willen doen. Er is wel een oplossing hiervoor, Side Sync. Side Sync is een programma van Samsung waarmee je je toestelscherm kunt projecteren op je computer scherm zodat je al je bestanden en apps kunt benaderen via je computer.

Download side sync hier: http://www.samsung.com/nl/support/convergence/sidesync/

Succes!

---------
:white-medium-star:Never gonna give you up!:white-medium-star:
Mvg,
T.K.
Lot
Big Cheese
Opties

Hoi Irene, welkom op de Community!
Heb je iets aan het antwoord van TalihK gehad? Ik hoor graag hoe het afloopt met jouw Tab A!

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
Ireentie
Apprentice
Opties

Ja is helemaal opgelost dankzij jullie service tablet net weer retour ontvangen met een nieuw beeldscherm weer helemaal werkend. 

Binnen 3 dagen woensdag afgehaald en vandaag terug super 

Wiestattan
First Poster
Opties

Mijn TabA6 had ook last van het zwarte scherm-euvel: telkens wanneer hij in de in ruststand ging was hij alleen via soft reset (aan/uitknop plus volume omlaag) weer op gang te krijgen. Nader ik het extra geheugenkaartje verwijderde werkte alles ineens weer naar behoren. En dat bleef hij ook doen na teruplaatsen van het kaartje.

hugo1951
Apprentice
Opties

Bij mijn Samsung Tablet valt het scherm uit, maar gaat weer aan als ik de tablet zijdelings beweeg. Dan moet ik wel opnieuw veiligheidscode invullen. Wat doe ik hier aan?

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Hi Hugo, dat klinkt apart. Welke code wordt er precies gevraagd? Gewoon de code die je krijgt wanneer je de uit/aan knop drukt, of de code wanneer je de tablet voor het eerst opstart? 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
hugo1951
Apprentice
Opties

Nee, de ontgrendelingscode - in mijn geval een patroon. Alle apps draaien nog gewoon, maar op de achtergrond

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Het lijkt dus eigenlijk alsof jouw aan/uit toets ingedrukt wordt? Maar je zit verder niet in de buurt van knop neem ik aan? Misschien een domme vraag, maar het kan weleens gebeuren :winking-face: 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
hugo1951
Apprentice
Opties

Kan het iets te maken hebben met de hard plastic hoes die er omheen zit? Gevoelig op plekken die overigens niet in de buurt van aan/uit zitten.

0 Likes