op 08-02-2019 11:35 PM - laatst bewerkt op 21-03-2019 04:04 PM door RobertS
Hallo,
We hebben een Samsung Galaxy tab s2 10.1 sm-t813 en het beeld blijft zwart. Als ik de oplader erin doe zie ik ook geen batterij in beeld alleen zie in soms de lampjes naast de home button oplichten, maar gaan ook weer uit na een seconde. Ik heb de reset al geprobeerd door de home, aan en uit en volume knop in te drukken maar dit helpt niet. Heeft iemand een idee hoe ik hier weer leven in krijg?.
Mvg Rene
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 05-06-2019 12:09 PM
@akkido Da's inderdaad niet heel fijn.. Je zou in dit geval gebruik kunnen maken van onze Ophaalservice. Omdat de tablet nu buiten garantie valt, zullen er wel kosten bij komen kijken. Eventueel heb ik misschien een andere oplossing voor je. Stuur mij even een privébericht
op 05-06-2019 12:58 PM
op 07-07-2019 04:18 PM
Hoi Rene,
ik zag dat het opgelost was.
Maar voor het geval je hem nog thuis hebt en andere lezers:
!!!!!! Bij mij ging de achterkant op 2 punten niet 100% meer dicht !!!!!!!!
Omdat de tablet bij ons vorige week ook ineens op hield, was mijn gedachte: kapot is hij al, dan maar proberen.
Ik heb (via youtube gekeken, zoek op batterij vervangen van de tablet) de achterkant los gemaakt, de zijde van de powerknop als laatste, daar zit een stekker de stekker van volume en aan/uit aan vast gekleeft.
Als je de achterkant los hebt, zit er een stekkertje in de midden van de batterij ( S vorm van plastic), haal voorzichtig dit stekkertje van de printplaat los (zit vast geklikt als een stekkertje).
Ik deed toen de usb lader er weer in, met de hoop dat ik aan kreeg zonder batterij.
Ik kreeg het oplaad logo weer in beeld, meer niet.
USB er weer uit.
batterij stekker
Na 5 minuten heb ik de stekker van de batterij weer op de printplaat geklikt, usb-lader er weer in.
De batterij begon weer op te laden en de tablet werkt alweer een paar dagen goed, zoals eerst.
Let op dat je volume aan/uit stekker ook weer goed legt.
De achterkant kun je nu weer vast klikken, bij mij zijn 2 stuk gegaan, maar daar merk ik niks van.
Samsung lijmt, denk ik, ook de achterkant vast, orgineel zal hij dus beter vocht bestendig zijn, dan nu.
Groeten Bauke
op 13-07-2019 12:32 AM
Hoi Bauke,
Reageer bij deze even als andere lezer.
Ga denk ik zeker even doe het zelfen conform jouw instructie.
Afgelopen week zelfde probleem met mijn S2. van de ene dag op de andere het scherm op zwart met nog wat flikkerende lijntjes en homebuttons kort oplichtend. Daar de S2 nog een half jaar in de garantie zat ( januari 2018 ), gebruik gemaakt van de ophaalservice. De tablet heeft vervolgens netjes volgens schema puntgaaf de voordeur verlaten middels de koerier. Vreemd genoeg kreeg ik als respons dat de oorzaak een gebarsten scherm betrof wat werd onderbouwd met foto's. conclusie: geen garantie, hoge reparatiekosten en het rug tegen de muur verhaal.( had zelf geen kiekjes in actuele staat genomen helaas ) Laat hem nu maar tegen "onderzoekskosten"? ongerepareerd retour komen met alwaarschijnlijk een barst in het scherm. Daar ik nu verder weinig meer te verliezen heb toch wel benieuwd of ik nog tekenen van leven kan krijgen middels jouw bevindingen.
Bedankt alvast voor je uitleg.
Groet, Rob
op 13-07-2019 09:04 PM
Hoi Rob,
balen dat het al zo snel al gebeurde, en nu het scherm discussie.
Hoop, dat als je er nog foto's en gegevens op hebt, je dat op deze manier nog terug kunt halen.
Succes
Groeten Bauke
op 19-03-2024 05:25 PM
Ik heb hetzelfde probleem als jij had, na het verwisselen van de batterij startte de tablet niet meer op.
De stekker van de batterij losgemaakt en daarna weer bevestigt - geen resultaat. Ik zie wel de oplaad logo.
Ik begrijp alleen je opmerking
"Ik heb (via youtube gekeken, zoek op batterij vervangen van de tablet) de achterkant los gemaakt, de zijde van de powerknop als laatste, daar zit een stekker de stekker van volume en aan/uit aan vast gekleefd."
niet. Ik zie daar helemaal geen stekker?
Trouwens ik ga ervan uit dat bij het testen de achterzijde bevestigd is.
Hopelijk kom je met een goed advies.
Gr. Jacques
op 19-03-2024 09:19 PM
Hoi Jacques
Het is al een tijd geleden, ik weet het zo niet meer. Ik denk dat het iets is waar je misschien even om moet denken.
Het belangrijkste is de S vormige stekker een paar minuten los laten van de rest.
Dat de tablet even helemaal zonder stroom komt te staan.
Succes en ik hoop dat het bij jouw weer gaat werken.
Groeten Bauke