Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy tab 3 laad niet op (lege batterij in beeld) en start niet op.

(Onderwerp aangemaakt op: 23-07-2020 10:26 AM)
2160 Weergaven
AlbertKnop
First Poster
Opties

Galaxy tab 3 laad niet op (lege batterij in beeld) en start niet op. Als de tablet aan de lader hangt zie ik een lege batterij in beeld maar geen teken dat er geladen wordt (de bolletjes onder de accu die in golven oplichten). Als ik met power-on en volume- start en dan voor Cancel (restart Phone) kies, krijg ik het startlogo te zien (Samsung Galaxy Tab 3).

Wat moet ik doen om de tablet op te starten? Ik dacht dat het aan de accu lag, maar na vervanging hetzelfde resultaat.

0 Likes
7 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Ook een andere oplader en kabel geprobeerd? Anders denk ik dat de connector of moederbord waarschijnlijk defect zijn.
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
AlbertKnop
First Poster
Opties

Hij heeft al aan diverse opladers en kabels gehangen waaronder direkt aan de PC en via een usb hub aan de pc. De konnektor lijkt te werken. Als ik hem aan de lader hang, zie ik dat de lader de tablet ziet (lampje gaat branden) en als ik hem aan direkt aan de pc hang en ook bij het loskoppelen hoor ik bliebjes die aangeven dat de pc de tablet ziet. Ik zie de tablet overigens niet in de verkenner.

Voordat ik de accu verving had ik regelmatig dat de tablet uitviel bij halvol geladen accu. Als ik dan wilde opstarten, kreeg ik vaak eerste een lege batterij te zien, bij een 2e poging kreeg ik dan meestal een batterij te zien met een redelijke lading en startte de tablet gewoon op. Ik meende dat het een probleem met de accu was (tablet is 7 jaar) oud en heb de accu vervangen. Nu krijg ik dus niet meer te zien dan die lege batterij en hoogstens het "Samsun GALAXY Tab3 logo

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Dan is het moederbord denk ik wel defect, daar zit ook een power chip op die het opladen regelt die kan ook defect zijn.
AlbertKnop
First Poster
Opties

Bedankt. Dan kan ik beter een nieuwe kopen. Een nieuw moederbord is niet meer de moeite voor een tablet van 7 jaar oud. Ik zie dat een moederbord reparatie rond de €100 kost en voor €150 heb ik een nieuwe 8 inch galaxy Tab A.

Het vreemde blijft dat er wel een stroomvoorziening is. Die batterij blijf je zien en ook dat Samsung logo. Het backlight blijft aan en diverse resetfunctie komen goed in beeld. Als ik "home", "power" en volume + tegelijk indruk. krijg ik meldingen als E:failed to mount / efs (No such file or directory, E: failde to mount /system( No usch file or directory). Daaronder MANUAL MODE, Appling Multi-CSC en dan weer een hele trits dingen die vertellen zaken als  'failed to mount", "can't open". Dat gaat dan weer om "system" en ook om "cache". Uiteindelijk verschijnt er bovenaan "Android system recovery" met diverse opties.

Ik neem toch aan dat al die akties ook via het moederbord verlopen en ze blijven goed zichtbaar (is blijft dus stroom beschikbaar).

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Als je ergens in die opties Factory Reset kunt klikken probeer dat even. Met volumeknoppen kan je omhoog en omlaag en met de powerknop selecteer je het. Dat zou nog kunnen helpen.
0 Likes
AlbertKnop
First Poster
Opties

Bedankt voor de suggestie.

Gedaan. Hij gaat dan aan de slag met "Wiping Data", Formatting /data"", "Formatting /cache" en "Data wipe complete", maar onder elk van die koppen staan weer 1 of meer foutmeldingen in de trant van "failed to mount  ........" en "Can't Open .........". Een van de zaken die daar voorbij komt is : "Block device requirered".

Er lijkt van alles te werken, maar ik kom nog niet aan een werkende tablet.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dan lijkt er toch iets niet helemaal goed te gaan met de tablet. Als de hard-reset niet werkt, kun je er het beste mee langs een servicepunt van ons gaan of gebruik maken van onze Ophaalservice. Buiten de fabrieksgarantie komen hier wel kosten bij kijken.

Mocht je liever kijken naar een nieuwe tablet tegen een gereduceerde prijs, dan kun je mij een privébericht sturen 👍

rsz-846676
0 Likes