Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Fabrieksreset tablet s10 FE lukt niet

(Onderwerp aangemaakt op: 22-10-2025 08:24 PM)
222 Weergaven
janamdo
Explorer
Opties

Ik heb vorige week deze nieuwe tablet S10 FE gekocht, maar  terugzetten naar de fabrieksinstelling lukt niet meer. 
Heb van alles geprobeerd, ook Samsung  helpdesk gebeld en kreeg daar het advies om de tablet te laten nakijken en dat deze opgehaald kan worden
Ok, ik heb dat reparatietrajekt ingevuld ( ophalen en bezorgen)  maar krijg geen bevestigingsmail 
Dit schiet niet op zo en een mogelijkheid is om dan zelf langs een reparatie centrum in amsterdam te  gaan .

Opmerking; ik wil de pincode van de tablet wijzigen in een handiger pincode en de installatie van software via de smartphone liep ook niet goed, kreeg ik de indruk.
Dus alles maar overnieuw installeren, maar dan moet d etablet wel door mij naar een fabrieksreset ingesteld kunnen worden
Er komt een een  mij onbekend e-mail adres t e zien, waar niets mee te doen is  voor de reset?

Wat nu te doen ?

0 Likes
27 Antwoorden
janamdo
Explorer
Opties

Hallo Ajan-A , wat een gedoe allemaal .
Ik heb de tablet rechtstreeks via de samsung website gekocht en er zat geen aankoopbewijs bij, vreemd genoeg?
Blijkbaar kan ik dit via samsung website dit aankoopbewijs krijgen?
Flashen lijkt me dan ook de oplossing om helemaal schoon schoon te beginnen

Maar ja, dan moet wel eerst het foute e-mailadres en het daarmee verbonden 2e overbodige  samsung account verwijderd worden , anders beginnen we weer van voren af aan 😅

Dus ik probeer eerst de email en samsung account te verwijderer...? of wordt dan gedaan bij het flashen van de software ?
Laat ik het maar doen, anders komen we straks weer terecht in de situatie dat de  fabrieksinstelling reset weer niet lukt 

groet   Jan

0 Likes
janamdo
Explorer
Opties

Goedemiddag

Ben weer in een ander probleem terechtgekomen : heb het google account opgezegd en daarna geprobeerd het samsung account op te zeggen, maar dit lukt niet meer met het emailadres ,want het account is opgezegd 

Dus een verkeerde volgorde gebruikt 
Hoe nu toch in te loggen op dit Samsung account om het te verwijderen, zonder dat emailadres te gebruiken?

Andere opmerking : steldat het samsung account en emailadres wel verwijderd zijn en dit is gelukt, hoe  zit het dan met de fabrieksinstellingen reset?
Is er toch nog informatie opgeslagen in de software wat mogelijk verwijst naar de dan vervallen samsung account en de vervallen google account?

Dan zou de tablet software  geflasht moeten gaan worden om de standaard fabrieks software te krijgen .
groet Jan

0 Likes
janamdo
Explorer
Opties

Ben er weer mee bezig geweest , een nachtmerrie  met deze software , inmiddels is het email adres  weer werkend van het opgezegde google account, wat weer hersteld is. 
Nou  ok, dan kan ik nu wel het overbodige 2e samsung account gaan verwijderen ,  maar dat is ook problematisch, want krijg het tweede emailadres niet werkend nog op mijn pc in outlook email programma nog

Als het goed is kan ik de emails verstuurd naar gmail ook lezen direct op de gmailserver ?
Checken of in outlook van het andere goede email adres d e berichten overeenkomen 
Kan ook via d e smartphone daar lijkt het op.
Dan zou ik ook het emailverkeer kunnen zien/lezen nodig om d het overbodige samsung account te gaan verwijderen, maar dit lukt nog niet. 

0 Likes
janamdo
Explorer
Opties

He he probleem opgelost volgens mij , ben er nu weer mee bezig geweest en binnen enkele minuten kon ik een 2e emailadres aanmaken in outlook.
Hiermee kon ik dus het  2e samsung account verwijderen en  heb er nu één Samsung om geen vergissingen te maken.
Zou ik nu een fabrieksreset doen dan word het huidige Samsung account gebruikt met de gangbare e-mail die ik nu gebruik en ontvang dan een email als de fabrieksreset daarom vraagt 

Ik heb nu wel twee emailadressen en dat kan altijd handig zijn 

Nu zou ik gewoon een fabrieksreset kunnen doen,  maar er is geen noodzaak , want kan de tablet inlog. methode wijzigen op de tablet.
De gegevens van de smartphone zijn goed overgenomen op de tablet heb ik de indruk.
De noodzaak om een biosflash te doen is er ook niet meer gelukkig.
Volgens mij ben ik er dus nu uit met de tablet moeilijkheden.

groet   Jan

janamdo
Explorer
Opties

He, Wat heb ik nu weer met deze tablet nu ik wil opstarten een boodschap :

Samsung Electronic Benelux 
Uw tablet wordt geblokkeerd omdat Device Services is verwijderd zonde rtoestemming.

Neem contact op Samsung Eleectronic Benelux BV ( estore )

Nou maar even kontakt opnemen wat er nu weer aan de hand is..?

groet Jan

0 Likes
Oplossing
janamdo
Explorer
Opties

Ben  vandaag langs een Samsung Service Centrum geweest en de tablet is weer gerepareerd onder garantie 😊
Kan te maken te hebben met de bediening van de tablet voor bepaalde groepen mensen met een handicap
Mogelijk ben ik niet zorgvuldig geweest om de tablet tekst goed te lezen om de tablet weer aan de praat te krijgen , toen  ik keek naar de reparatiehandelingen, maar weet het niet zeker.
Geen verassingen meer met het tablet nu eindelijk ..
groet Jan

Ajay-A
Community Manager
Opties

Dat is erg mooi om te lezen janamdo,

Bedankt voor jouw geduld en moeite. Ik wens je nog veel plezier met jouw Tab S10 FE! je kan ons gerust weer een bericht sturen wanneer je nog vragen en/of opmerkingen hebt.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
janamdo
Explorer
Opties

Bedankt Ajay voor de ondersteuning via dit forum.