Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Book Cover Keyboard Galaxy Tab S5e

(Onderwerp aangemaakt op: 18-11-2019 11:29 PM)
1359 Weergaven
Wortelepin
Apprentice
Opties

Ik heb sinds kort een Galaxy Tab S5e i.c.m. een originele Samsung Book Cover Keyboard.
Ik zou tevreden zijn met de Book Cover Keyboard ware het niet dat ik er geen letters mdet accenten erboven kan typoen.

Het accent verschijnt - wat ik ook probeer - óf vóór óf áchter de letter, maar NIET erboven!
Een goede gebruikershandleiding kan ik evenmin op de site vinden, alleen een minimale starters guide en een veiligheidsmanual.
Heb nog contact gehad met Samsung Support, maar die verwees naar de voornoemde handleiding waar ik niks aan heb.

Heeft iemand hier ook ervaring mee en/of (hopelijk) een oplossing voor mijn probleem?

5 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @Wortelepin,

Helaas is het met de cover niet mogelijk om accenten te typen. Je kunt wel met de toetsenbordknop het virtuele toetsenbord op je scherm laten verschijnen en zo het accent via het schermtoetsenbord intypen.

kevin-sig
0 Likes
Wortelepin
Apprentice
Opties

Dan blijft Samsung met dit Book Cover Keyboard fundamenteel in gebreke! Schande!
Wat heb je aan een keyboard waarmee je niet alle tekens kunt typen die de (Nederlandse) taal vraagt?
Het is een blunder van de eerste orde dat men moet switchen naar het virtuele toesenbord op het scherm om een letter een accent te kunnen geven. De klant wordt gewoon misleid, want wie wil er nou een onvolledig toetsenbord? Ik in ieder geval niet!

KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Om te beginnen: ik kan het daar goed in vinden. Ik heb het zelf ook meermaals aangekaart. Nu zijn er nog relatief weinig accenten in de Nederlandse taal en is het prima op te vangen door snel het schermtoetsenbord te activeren, maar het blijft irritant.

Blijkbaar is het op het Android besturingssysteem toch lastiger om dit te implementeren. Ik ken geen enkel fysiek toetsenbord — cover of Bluetooth — dat het voor elkaar krijgt. En ik heb er een flink aantal gehad, zowel van Samsung als van andere merken.

Ik hoop daarom dat als er meer gebruikers laten weten dat hier vraag naar is, dit bij Google of Samsung (in principe is het een Android probleem, dus Google — maar Samsung lost wel vaker Android problemen als eerste op) hoger op het prioriteitenlijstje komt, zodat dit met een toekomstige update toegevoegd kan worden.

kevin-sig
0 Likes
Wortelepin
Apprentice
Opties

Kevin,

Dank voor je reactie(s) en je support.

Het ligt niet alleen aan Google, maar ook aan Samsung, want:
Ik heb voorheen een Samsung Tab3 gehad i.c.m. een (bluetooth) Kensington book cover keyboard.

Op dit keyboard typte ik letters met een accent simpelweg door de betreffende letter lang ingedrukt te houden: een reeks van de betreffende letter met de diverse accenten erboven verscheen en 1 druk op de betreffende combinatie volstond om deze in te voegen. ik had dus geen virtueel toetsenbord nodig! Ergo: het KAN dus wél! 😉

Dit toetsenbord heb ik ook getest met de S5e, maar het bleek niet compatibel.

Vandaar mijn aankoop van het Samsung Book Cover Keyboard voor € 100,--!!

Maar deze aankoop laat me vervolgens jammerlijk in de steek . . . . . 😞

0 Likes
sveijgen
First Poster
Opties

Probeer eens het volgende:

Stel het fysieke keyboard in de instellingen in op 'VS Internationaal'.

Mogelijk kun je dan accenttekens maken via:

1. typ ˋ en daarna een klinker. bijvoorbeeld e: è
  2. rechter-alt met ' en dan een klinker, bijvoorbeeld e: é
  3. rechter-alt met shift voor " en dan een klinker, bv e: ë
  4. shift+6 en dan een klinker, bijvoorbeeld e: ê
  5. typ ˜ en dan een letter, bijvoorbeeld met e: ẽ
  6. rechter-alt en , levert c cedille: ç