14-02-2018 12:41 PM
Witam Serdecznie mam soundbara samsunga 7500R.
W standardzie działa bardzo dobrze przy łączności zdalnej bluetooth i nie łączyłem go żadnym kablem. Jest zawieszony pod telewizorem i łączy się bardzo sprawnie. Dźwięk nie zalicza żadnych zakłóceń.
Teraz pytanie czy jest uzasadnienie kupowania jakiegoś konkretnego kabla hdmi i łączenie soundbara przez hdmi zamiast bluetooth z tv?
Czy to wpływa na czystość, jakość dźwięku? Teoretycznie niby powinno wpływać na szybszy przekaz ale w praktyce?
Jeśli tak prosiłbym o info czy jest jakiś specjalny model kabli hdmi dedykowany do urządzeń audio czy po prostu podpiąć jakiś standard 1.4 lub 2.0?
Jestem laikiem w temacie także z góry dziękuję za wyrozumiałość i odpowiedź
14-02-2018 04:05 PM
14-02-2018 06:57 PM
@Szewcu72napisali:
Mam podpięty po HDMI, różnica w stosunku do BT, to większa głośność i lepsza dynamika.
Co do rodzaju kabla, to każdy HDMI. Kable nie mają standardów, to urządzenia mają je wspierać. Te cudowne opisy na opakowaniach kabli to po, aby można było wyłudzić więcej kasy od klienta. Obecne kable różnić się mogą jakością wykonania i użytymi materiałami i tylko to powinno różnicować ich cenę.
Co do wyższości połączenia soundbara po HDMI się z tobą zgodzę. Np po HDMI mam możliwość wyboru formatu wyjściwego dźwięku dolby digital, dts itp. Natomiast co do kabli to się nie zgodzę. Mam podłączony do tv Q7F dekoder satelitarny vu ultimo4k i przy rozdielczości ustawionej na wyjściu odbirnika po hdmi 2160p na kablu hdmi 1.4 miałem zaniki dźwięku i obrazy, po wymianie kabla na 2.0 problem ustąpił
14-02-2018 11:28 PM
15-02-2018 01:20 AM
Dosyć wyraźnie napisałem że w moim przypadku tv q7f plus tuner satelitarny vu ultimo4k - na wyjściu daje sygnał wideo 4K w 50/60 (2160p) na kablu 1.4 gubił sygnał audi i video i dlatego wyminiłem kabel na 2.0 i po problemie ( i to w miare tanie).
tu jak by co jeden z wielu artykułów co do kabli http://szymonadamus.pl/wszystko-o-hdmi-2-0-czy-potrzebuje-nowych-kabli/