29-11-2024 07:31 PM - bewerkt 01-12-2024 03:35 PM
Ik heb bij Simyo een telefoon Galaxy S24 FE gekocht. Er was een promotie van Samsung bij voor een gratis Samsung smart watch 5 pro hiervoor moest ik een formulier invullen, Ean code, serie nr etc ik moest ook foto's uploaden maar dat lukte niet. Uiteindelijk lukte het wel maar werd afgewezen 1ste afwijzing. Screenshot gemaakt van *#06# dat was de bedoeling volgens mevrouw van Simyo. Waarom dat niet duidelijk vermeld? Ook de foto van de betaling was niet goed, moest contract zijn. 2ste afwijzing.
Toen uiteindelijk aanvraag ingediend. Maar bleek dat de naam niet goed stond er stond alleen een U ipv volledige naam. 3e afwijzing. Bleek dat bij het aanmaken van het Samsungaccount jaren geleden niet de volledige naam was ingevuld , als nog verbeterd. Toen 4e afwijzing, moest goede foto insturen en de naam was niet goed, maar dat kon volgens Whatsapp mevrouw worden opgelost door voor een alternatief adres te kiezen met de volledige naam. Inmiddels aanvraag volledig afgewezen status afgewezen!
Gebeld met helpdesk volgens die mevrouw moest screenshot van instellingen>info telefoon in Whatsapp worden gestuurd, de naam was geen probleem want daar was verder geen melding van. Zo gedaan, maar mevrouw Whatsapp hield vol de naam is niet goed dus moest worden aangepast. Maar hoe dat dan moest, bleef wat warrig, ik moest opnieuw aanmelden maar met een ander emailadres. Na hoe dan, bleef het stil op Whatsapp maar het liep ook tegen vijven. Dus dat snap ik wel.
Weet je, als ik had geweten van die onjuiste tenaamstelling in het account had ik dat natuurlijk gewijzigd. Achteraf direct gedaan, maar heeft dus geen zin meer. Had ik geweten wat ik moest uploaden had ik dat gelijk goed gedaan, maar partijen geven geen juiste informatie zelfs niet onderling binnen Samsung.
Ik begrijp dat er controle moet zijn, maar Samsung moet ook beseffen dat dit zo niet kan, ik ben nu 2 dagen constant bezig geweest met dit verhaal, Ik heb Whatsapp berichten vol goede wil maar zo vermoeiend omdat je toch niet verder komt. Ik slaap er slecht van terwijl het nergens over gaat: een digitaal klokkie!! Maar het gaat dus om de machteloosheid.
Voor nu, hoop ik dat iemand dit oppakt en het kafkaiaanse heen en weer sturen een halt toeroept. Het gaat om registratienummer NLD15490639HTCW.
Inmiddels een andere code ontvangen en daar staat de status; aanvraag in behandeling. Ik wacht maar af.
Opgelost! Ga naar oplossing.
06-12-2024 09:31 AM - bewerkt 06-12-2024 09:37 AM
Bedankt voor jouw reactie en uitgebreide feedback U,
Ik heb jouw feedback hierover intern doorgestuurd naar de interne afdeling van onze Promo afdeling. Toevallig had ik het gisteren hierover gehad met de Supervisor van de betreffende afdeling. Op dit moment zijn we met verandering bezig om issues waar jij o.a. tegen aanloopt te veranderen, zodat we het registratieproces voor de klanten zo soepel mogelijk kunnen makkelijk en het dus minder tijdrovend is. Het maken veranderingen aan het systeem kost wel tijd, maar we zijn er in ieder geval mee bezig.
Nogmaals hartelijk bedankt voor jouw feedback en ook voor jouw geduld. Ik wens je nog veel plezier met jouw S24 en ik hoop dat je jouw Watch5 Pro zo snel mogelijk ontvangt! Stuur mij gerust weer een bericht wanneer je nog vragen hebt.
Met groet,
Ajay
op 01-12-2024 01:07 PM
Ik vraag me af of de registratie niet volledig kan worden verwijderd zodat ik deze opnieuw kan indienen, want is nu eitje want ik weet wat ik moet sturen.
Kan ik de registratie onder een andere naam met een ander Samsung account indienen (partner) of krijg je dan een melding imei nr. of ean al in gebruik geweest. Wie helpt me?
op 03-12-2024 01:54 PM
Hallo @Members_YZ2SaNr,
Bedankt voor jouw bericht en nog gefeliciteerd met de aankoop van jouw S24 FE! Ik lees in het systeem dat ze jouw registratie heropend hebben voor een nieuwe beoordeling en dat ze jou een nieuwe link hebben gestuurd om gegevens te veranderen. Heb je de link ontvangen?
Met groet,
Ajay
03-12-2024 05:33 PM - bewerkt 03-12-2024 05:34 PM
Dag Ajay,
Dank voor je bericht. Ja ik heb weer alles ingevuld, maar in de whatsapp had ik alle stukken al ingediend. En volgens de dames van whatsapp was alles nu goed. Alle stukken waren ingediend. Toch heb ik vandaag weer de factuur en de info Imei gegevens moeten toevoegen omdat die er niet waren of onleesbaar. Blijft alleen staan dat ik de achternaam in het formulier niet kan veranderen. Op advies van de whatsapp ploeg heb ik bij alternatief adres de juiste naam gezet. Hoop dat dit voldoende is. Ik hoor heel graag van je
05-12-2024 08:29 PM - bewerkt 06-12-2024 10:13 AM
Beste Ajay
Ik heb vandaag bericht gehad dat de aanvraag van de Smartwatch 5pro is goedgekeurd. Weet niet waarom nu wel, misschien heb jij daar iets mee te maken gehad. Het is nu dus klaar, maar ik houd er toch een katterig gevoel aan over.
Ik ben er dagen mee bezig geweest ik heb een ellenlange lijst aan Whatsapp berichten waarin telkens beloofd wordt, we gaan het voor u oplossen. Maar er wordt niets opgelost. Het is rond uit frustrerend dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd en dat niet kan doorbreken. Ik heb zelfs een copy gemaakt van de Whatsappberichten omdat ik op een gegeven moment dacht, dit doen ze erom.
Want ik heb alles ingevuld zoals in het formulier werd gevraagd. Voor het Imei -nr werd een foto van het doosje van de tel gevraagd. De verkoper Simyo had gezegd nee moet *#06# zijn. Later kwam ik er achter dat dit een screenshot moest zijn van de tel-info. Inmiddels via de Whatsapp 3 keer aangeleverd en drie keer gingen ze het regelen. Niet dus, want eergisteren moest ik het allemaal opnieuw doen.
Dan nog de naam op het formulier bij stap 4. Bij het maken van een Samsungaccount heel lang geleden is daar blijkbaar iets mis gegaan. In plaats van de volledige naam is alleen de voornaam en de eerste letter van de achternaam geregistreerd. Waarom, geen idee, niet goed opgelet waarschijnlijk. Alleen het is natuurlijk van een amateurisme dat de naam bij stap 4 van het formulier, rechtstreeks gekoppeld is aan de naam van het Samsungaccount. En dat er dus niet vooraf wordt gevraagd: “staat uw naam goed ingevuld in uw account. Want achteraf is deze niet meer te veranderen op het formulier”. Zou wel zo netjes en zijn en veel frustratie voorkomen. Blijkbaar heeft men nu wel een workaround gevonden, waarbij je bij stap 4 een alternatief bezorgadres kan kiezen en daar dan je volledige naam kan invullen. Maar ook dat is toch een onnoemlijk amateurisme zeker als je beseft dat deze werkwijze van een van de grootste elektronicabedrijven in de wereld komt.
Dat ik de smartwatch ga ontvangen zou niets bijzonders moeten zijn, want ik voldoe aan alle eisen van de promotie rechtens de door Samsung gestelde voorwaarden. En toch was ik, toen ik de mail van de goedkeuring binnenkreeg, als een kind zo blij. Tegelijkertijd denk je, ja wacht even dit klopt toch niet, het is toch vanzelfsprekend……….. en dan zonder enig excuus!
Ik ga dit verhaal omzetten in een klacht richting hoofdkantoor Samsung en consumentenplatform. Want ik vind dat het moet worden aangekaart en bekend moet zijn.
Groet U
06-12-2024 09:31 AM - bewerkt 06-12-2024 09:37 AM
Bedankt voor jouw reactie en uitgebreide feedback U,
Ik heb jouw feedback hierover intern doorgestuurd naar de interne afdeling van onze Promo afdeling. Toevallig had ik het gisteren hierover gehad met de Supervisor van de betreffende afdeling. Op dit moment zijn we met verandering bezig om issues waar jij o.a. tegen aanloopt te veranderen, zodat we het registratieproces voor de klanten zo soepel mogelijk kunnen makkelijk en het dus minder tijdrovend is. Het maken veranderingen aan het systeem kost wel tijd, maar we zijn er in ieder geval mee bezig.
Nogmaals hartelijk bedankt voor jouw feedback en ook voor jouw geduld. Ik wens je nog veel plezier met jouw S24 en ik hoop dat je jouw Watch5 Pro zo snel mogelijk ontvangt! Stuur mij gerust weer een bericht wanneer je nog vragen hebt.
Met groet,
Ajay