Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Mijn eerste ervaring met de Samsung Experience te Breda als KLANT

(Onderwerp aangemaakt op: 07-05-2022 07:45 PM)
1101 Weergaven
lexmajoor
Explorer
Opties

Mijn Samsung Z FOLD2 smartphone uit maart 2021 had opeens op zijn binnenscherm op het rechter scherm een zone van zo'n 1 cm breed waar de touch niet reageert. Vraag me niet hoe, maar het is zo. Dus ik een afspraak inplannen middels de site bij het Samsung Experience Center te Breda.

Alles gereset, intake wordt gedaan en men vindt het inderdaad een bijzondere case, dus de engineer wordt ingeschakeld en ik ga een mailtje krijgen. Thuisgekomen krijg ik vervolgens een offerte voorgeschoteld of ik bereid ben 650 Euro te betalen voor de reparatie. Want ik zou te hard gedrukt hebben op het scherm en dus geen garantie geval...

Natuurlijk ga ik voor een tweede generatie ZFOLD geen 650 Euro meer betalen voor een reparatie waarvan de 4de generatie komende zomer in de winkel ligt. Vanochtend dus weer naar Breda getogen om de ZFOLD2 weer op te halen.  Overigens aardig teleurgesteld in  de kansloze propositie vanuit Samsung.

De smartphone weer in het doosje gedaan en hop naar huis en thuis weer uitgepakt. Wat schetst mijn verbazing: het voorscherm doet het niet meer.

Dus wederom terug naar Breda gereden en laten zien dat het voorscherm het niet meer doet. Wat blijkt, het wordt mijn woord tegen het woord van de Samsung engineer.  En tja, dat leg je dan af als KLANT: Want toen het toestel naar beneden kwam zou het voorscherm het nog gedaan moeten hebben. En ik had dus moeten controleren of een niet gerepareerde smartphone niet nog kapotter zou zijn voordat ik m in het doosje had gedaan.

Dus ik zou wederom ook dit scherm kapot gemaakt moeten hebben. Nu in de tijd dat ik vanuit Breda naar Tilburg ben gereden (in de originele doos overigens).

Vervolgens vraag ik of ik de Store Manager mag spreken, en wat schets mijn verbazing, die is er niet. Dus vraag ik naar de vervanger, die bestaat niet. Maar wat ik moet doen, volgens de medewerker, is het Samsung Service nummer 0800 bellen en de magische woorden 'Voice of Customer' inspreken (4 maal geprobeerd), want dan zou ik een speciaal iemand aan het woord gaan krijgen voor de afhandeling van klachten.

Dus heb ik uiteindelijk maar gewoon een kiesnummer ingetoetst en heb 3 mensen te spreken gehad die allemaal dus niet bekend zijn met de 'voice of customer'.

Er werd me wel uitgelegd dat ik foto's via whatsapp moest uploaden om mijn probleem te verduidelijken. 

Nadat ik dus had uitgelegd dat men dan een foto ging krijgen van een zwart voorscherm, waarbij je niet gaat zien of deze aan of uit staat, besloot men in conclaaf te gaan op zoek naar een andere oplossing.

Deze oplossing is dus de volgende: ik moet wederom terug naar de Samsung Experience Store te Breda om daar weer te laten onderzoeken waarom mij ZFOLD2 kapot zou zijn. Dit wordt dus mijn 4de bezoek bij dezelfde mensen.

Natuurlijk ga ik wederom terug en zien wat er dan nu weer uit het onderzoek gaat komen.

Wat mij hier niet aanstaat: ik ben al een 20 jaar vaste klant van het merk Samsung, ben daar een zeer goede besteder. Maak tevens onderdeel uit van een SAMSUNG global klantpanel waar nieuwe promoties\ontwikkelingen aan ons voorgelegd worden om te beoordelen. Dus dus echt wel fan. 

Wat ik mis in dit hele verhaal? Waar sta ik nu als KLANT? In feite wordt mij tot 2 keer toe uitgelegd dat Samsung gelijk heeft en dat ik maar moet dokken of mijn toestel in de vuilnisbak gooien. Ik heb 0 komma 0 verweer mogelijkheden. Ga je nu op deze manier een KLANT happy houden zodat deze de Samsung producten blijft kopen en andere mensen gaat vertellen dat je heel blij wordt van die Samsung beleving?

#SamsungExperienceStore tot morgen bij het vierde bezoek, want de benzine en mijn tijd zijn toch gratis denk ik.

Met vriendelijke Groet,

Lex Majoor

13 Antwoorden
MellB
Apprentice
Opties
Hi Lex wat vervelend dit.
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met Apple. Scheur in het scherm en dan kan niet zomaar gebeuren volgens hen. Scherm ziet eruit of het scherm niet goed was en spontaan kapot is gegaan. Want hij was immers niet gevallen oid. Kortom eenzelfde discussie als jij hebt met Samsung. Ik geef je 1 tip, als je de adem hebt om door te zetten vooral doen en wellicht juridisch advies vragen en anders zou ik zeggen, dit kost bakken met energie je kan het beter loslaten en jezelf misschien trakteren op een nieuwe telefoon. Ondanks dat jij misschien in je recht staat is zo'n strijd het niet waard. Het kost hé bakken met energie en je wordt er niet vrolijker van en waarschijnlijk gaat het je ook niets opleveren. Sneu maar waar.
Heel veel succes.
lexmajoor
Explorer
Opties

We wachten het af. Mocht er iets positiefs uit gaan komen dan ga ik het overigens ook delen hoor. Mensen hebben vaak de neiging om alleen bij negatieve ervaringen in de pen te klimmen.   

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @lexmajoor, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder. Hoe is het bezoek aan de winkel gegaan? Heb je jouw telefoon nog ter reparatie aangeboden?

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
lexmajoor
Explorer
Opties

Hi Martijn,

Ja deze ligt sinds zondag weer bij de experience store op aanraden overigens van de Samsung NL Servicedesk . Middels de chat heb ik gisteren begrepen dat men er mee bezig is, dus afwachten geblazen.

Hoe het verder ook af mag gaan lopen. En ik weet niet of de Samsung Nederland Service desk ook meeleest, maar middels deze weg wil ik wel even mijn complimenten maken aan Ray en een andere dame waarvan ik haar naam niet weet die mij hebben geholpen met deze zaak. Uithangborden voor het Samsung merk. Gewoon mensen met een gezond verstand en hart voor het Samsung merk.        

MartijnK
MegaStar
Opties

Dat vinden wij natuurlijk erg gaaf en fijn om te lezen. Ik zal dit ook doorgeven en zetten naar de juiste collega's 💙

Houd je ons ook op de hoogte?

Groeten,

Martijn

lexmajoor
Explorer
Opties

Update 12-05:

Tijdens het eerste onderzoek dat op 6 Mei heeft plaatsgevonden is er geconstateerd dat er sprake is van "Drukschade"  Dit wordt ook zo vermeld op die eerste prijsopgave van 6 Mei. Het onderdeel dat vervangen zou moeten worden volgens deze eerste prijsopgave is "Scherm"  

Nu heb ik zojuist de tweede prijsopgave vanuit Breda mogen ontvangen en wordt er ineens "Valschade" geconstateerd.  De te vervangen onderdelen zijn ineens een "Octa, NFC, Octa Front".

In het begeleidend schrijven geeft men volgend mee:

"Hierbij sturen wij u de prijsopgaven van het toestel. We hebben het toestel onderzocht. In overleg met Samsung mogen wij uw Front display zonder extra kosten vervangen.

Echter blijft de prijsopgave voor het andere display en NFC nog gelden.

Helaas mogen wij geen halve reparaties uitvoeren van Samsung, dus betreft dit over de gehele reparatie van uw toestel." 

Niet alleen is nu de eerste constatering "drukschade" zomaar verdwenen en vervangen door "valschade", maar komt daar ook ineens een nieuw onderdeel om de hoek kijken:  De NFC.

De trieste optelsom is dat ik nu dus zelfs nog eens 15 Euro meer uit zou moeten gaan geven dan bij de 1ste prijsopgave waar ik dus had aangegeven dat ik dat niet zou gaan betalen. Zij maken vervolgens mijn voorscherm kapot, verhogen ook nog eens het aantal te vervangen onderdelen en komen dan terug: "we mogen geen halve reparaties verrichten, dus betaal je de volle mik."

Daarbij ben ik ook nog eens een aantal dagen aan het lijntje gehouden tijdens een gevraagde statusupdate, waarbij mij verteld werd dat men aan het wachten was op onderdelen. Heb ik overigens ook zwart op wit via de chat en whatsapp. Dus wachten op onderdelen voor een toestel dat niet gerepareerd is.  

Schiet mij maar lek...

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hiermee bedoel ze dat deze niet alleen het voorscherm mogen vervangen maar ook dat de andere reparaties uitgevoerd zullen worden. Wat de verwarring aangaat voor val of druk schade dit zijn opties die beide te kiezen zijn wanneer het gaat om fysieke schade.

Groeten,

Martijn

0 Likes
lexmajoor
Explorer
Opties

Hi Martijn,

Voordat ik op bezoek ging bij de Experience Store Breda was ik in het bezit van een toestel dat alleen een touch probleem had op het rechter binnenscherm. Dus nog heel goed mee te werken via mijn voorscherm. Dit was ook de reden dat ik het binnenscherm niet wilde laten vervangen. Vervolgens blijkt bij thuiskomst dat mijn voorscherm ineens niet meer werkt en is men dan ook bereid dit voorscherm te vergoeden, maar dan wel onder voorwaarde dat ik het binnenscherm ook laat maken.

Dit werd mij overigens ook al medegedeeld in die experience store dat dit zou gebeuren, dus ook nog eens niets nieuws! Maar ik win hier toch helemaal niets mee? Zij maken een voorscherm kapot en zijn dus niet bereid deze halve schade te herstellen...

Maar weet je, Ik ga MellB's  advies hierin volgen. Anders ga ik hier alleen maar een zware hartverzakking van krijgen en ga er dan ook niet meer effort in steken. Dit is echt vechten tegen de bierkaai.   

MartijnK
MegaStar
Opties

Wanneer je toestel is hersteld via ons service centrum is deze ook weer volledig conform de fabrieksspecificaties. En kan je ook weer aanspraak maken op het restant van je fabrieksgarantie.

Mocht je in de toekomst onze hulp nodig hebben, stuur ons dan gerust een berichtje!

Groeten,

Martijn

0 Likes