Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Lekkage uit RZ80FHPN vriezer

(Onderwerp aangemaakt op: 27-06-2023 10:02 AM)
188 Weergaven
Members_DPZ08Mt
First Poster
Opties

Sinds een paar maanden hoopt er zich ijs op onder de onderste lade wat, als ik het ijs niet verwijder, zorgt voor lekkage. Ik heb goed gekeken maar zie geen overloop voor het lekwater. de vriezer werkt goed. Wat kan de oorzaak zijn van de ophoping van het ijs. ik het deurrubber nagekeken, dat ziet er goed en schoon uit. Tevens hebben we getracht de vriezer leger te maken, maar ook dat hielp niet

met vriendelijke groet

Piet

0 Likes
2 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Members_DPZ08Mt , Piet,

Alleen een monteur kan bepalen wat er aan de hand is. Daar zijn wel kosten aan verbonden.
Dat zal niet goedkoop zijn. De vriezer is uit 2012. De vraag is of je hierin nog moet gaan investeren.
De kans is, gezien de leeftijd, groot dat er ergens anders weer een defect ontstaat.
Uiteraard mag ik hier niet over beslissen, maar neem dit mee ter overweging..

signatureee
Groet, Dick

MarkV70
Voyager
Opties
Dat is niet waar je kan met een simpele truc zien of de vriezer wel goed afsluit. Ijsvorming bestaat enkel.als er warme lucht de vriezer in komt.
Haal alle lades eruit zorg dat het ijs weg is. Zet er een kokend hete pan water in sluit de deur en kijk of er stoom uit de vriezer komt zo ja zijn de rubbers niet luchtdicht en bestel je een nieuw setje rubbers en ben je klaar. Een simpele manier maar werkt top. Is het de rubber niet dat is het de compressor welke te hard werkt. Haal de vriezer 24 uur van het stroom zorg dat je all3s netjes schoonmaakt en start de vriezer opnieuw heb je er dan nog last van zal repareren duurder zijn dan een nieuwe vriezer. Succes