22-06-2023 01:29 PM - bewerkt 22-06-2023 01:37 PM
Ik heb vorige week donderdag 15 juni twee apparaten besteld. Ordernummer: NL230615-66847505
1 oven, waar een cashback actie op zat, en een combimagnetron.
Omdat ik twee apparaten bestelde kreeg ik ook nog 5 % korting.
Beide apparaten zouden 21 juni bezorgt worden.
Diezelfde donderdag avond krijg ik een mailtje "Jouw bezorg- en inruilafspraak voor Samsung is binnen!"
met daarin de melding:
Maar ik heb dus helemaal niets ingeruild. Sterker nog, bij de inruil opties in de shop staan geen ovens, of magnetrons.
Dus vrijdagmorgen de telefoon gepakt met met jullie "klantenservice" gebeld.
Dat duurde even voordat de vriendelijke, maar slecht verstaanbare meneer, het probleem doorhad en mij verzekerde dat het opgelost zou worden, en het nu bij de goede afdeling lag.
Een uurtje later kreeg ik een mailtje, "Jouw bezorg- en inruilafspraak voor Samsung is binnen!"
het was dus niet opgelost!
Als ik inlogde bij Dynalogic voor de bezorgafspraak, stond daar ook
2XL Drempelservice Omruiling Trade Up
00087201351020761388 EVN,76,230-240V 50HZ,ALL BLACK
00087201351020761388-1 Retour Magnetron/Oven
00087201351020761371 SCO,50,230V 50HZ,ALL BLACK
Dus maar weer contact gezocht met de "klantenservice" maar nu via Whatsapp
vrijdagmiddag 13:15 heb ik het hele verhaal op Whatsapp gezet, en vervolgens maar wachten...
Toen ik aan het eind van de middag nog geen reactie had op Whatsapp maar weer gebeld.
Deze keer een mevrouw aan de lijn die mijn dossier er bij zocht, zag dat de meneer van eerder de dag er mee bezig geweest was. Maar zij zou het nu echt naar de goede afdeling sturen, en ik zou een nieuwe bezorgmail krijgen, niet dus!
Omdat ik nog niets op de Whatsapp had gehoord, dit vrijdagavond maar eens op jullie Twitter gemeld.
Op de 17e op twitter de melding dat het erg druk is.
Op de 19e zelf maar weer gemeld dat ik nog niets gehoord heb
Op de 20e van jullie het verzoek om een DM te sturen (van Alice)
Vervolgens via twitter het verzoek om het hele verhaal via Whatsapp te sturen naar +32471996835 (Belgie)
Dat gedaan..
Van Lish de melding dat ze een ticket had ingeschoten, en dat ze zodra te terugkoppeling had ze het zou laten weten..
Nou je raadt het al... niets meer van gehoord.
Inmiddels was het al dinsdag, de dag voor levering.
En ik had al weer wat mailtjes gehad met je bestelling is onderweg, je bestelling komt eraan.
Met uiteraard weer het dreigement dat het oude apparaat klaar moet staan.
Ik zag dus de bui al hangen dat ze de spullen weer mee zouden nemen, met als gevolg dat de installatie van mijn keuken vertraging op zou lopen.
Ik heb dus maar bij mij in de buurt op Marktplaats gezocht naar een oude betaalbare magnetron.
Deze heb ik de avond voor de aflevering nog op de kop kunnen tikken voor 10,- euro
Maar goed ook want op de dag van aflevering kreeg ik nog een SMS dat het oude apparaat klaar moest staan. En de bezorgers wilden het apparaat ook echt mee hebben.
Ik heb dus extra moeite moeten doen en kosten moeten maken, 10 euro voor de magnetron, en reiskosten voor het ophalen.
TERWIJL IK HELEMAAL NIETS HEB INGERUILD !!!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 23-06-2023 08:45 AM
Hoi @MischaDG, goedemorgen.
Dankjewel voor je berichtje en extra toelichting 👍 Ik heb dit ook nagevraagd bij mijn collega's en je hebt hierin ook gelijk wat jouw bestelling aangaat. Hier is iets niet helemaal goed gegaan, ik heb ook je privé berichtje ontvangen en zal daar verder met je in gesprek gaan om dit in orde te maken 😇
Groeten,
Martijn
op 22-06-2023 01:59 PM
Hi @MischaDG, goedemiddag.
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt. Wanneer je een aankoop doet via onze webshop hebben wij ook de mogelijkheid (lees verplichting) om eventuele oude apparaten mee terug te nemen en deze af te voeren. Dit kan natuurlijk alleen als je ook oude apparaten hebt 😇 Heb je geen oude apparaten mee te geven dan is er niets aan de hand en zullen de nieuwe producten ook gewoon worden afgeleverd 😉
Groeten,
Martijn
op 22-06-2023 02:09 PM
Stuur mij anders een privé berichtje(https://bit.ly/3BoC5B0) het is natuurlijk niet de bedoeling dat je kosten maakt voor een inruil apparaat om een levering door te kunnen laten gaan.
Groeten,
Martijn
op 22-06-2023 08:39 PM
Hallo Martijn,
Het is mij bekend dat bedrijven tegenwoordig verplicht zijn oude apparaten mee te nemen voor recycling als je een nieuw apparaat koopt.
Maar ik heb een aantal mails van Samsung gekregen met de volgende inhoud.
----------------
Zorg dat je oude apparaat klaar staat!
Je maakt bij de aanschaf van één of meerdere apparaten gebruik van een inruilvoordeel, waarvoor specifieke voorwaarden op van toepassing zijn, lees ze daarom goed!
Zorg dat je oude apparaat klaar staat om opgehaald te worden, zodra we je bestelling komen bezorgen. Losgekoppeld van de muur en eventuele stroom- en/of waterleidingen. Persoonlijke (account) data is verwijderd.
LET OP:
----------------
Dit ziet er niet echt uit als een vrijblijvende melding dat je je oude apparaat kan meegeven als je dat wil.
Ook de SMS meldingen van Dynalogic, met zorg dat je oude apparaat klaar staat, geven niet de indruk van vrijblijvendheid.
Verder heb ik een bon gekregen, als "bewijs" dat ik een apparaat heb ingeleverd.
Dat wordt normaal ook niet gedaan.
op 23-06-2023 08:45 AM
Hoi @MischaDG, goedemorgen.
Dankjewel voor je berichtje en extra toelichting 👍 Ik heb dit ook nagevraagd bij mijn collega's en je hebt hierin ook gelijk wat jouw bestelling aangaat. Hier is iets niet helemaal goed gegaan, ik heb ook je privé berichtje ontvangen en zal daar verder met je in gesprek gaan om dit in orde te maken 😇
Groeten,
Martijn