Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Klacht nav misleiding Samsung promotie actie tbv S25 Ultra

(Onderwerp aangemaakt op: 30-01-2025 11:43 AM)
526 Weergaven
KeithA
Journeyman
Opties

Hallo allemaal,

Leuk en aardig dat Samsung mensen probeert over te halen om over te stappen naar de nieuwe S25 reeks. Zo heb ik ook interesse (misschien straks: "had") , echter als ik alle vouchers invul dan komt de korting niet overeen met eind bedrag. Meerdere keren contact gehad met de Samsung Helpdesk en niemand kon me daar helpen, de betreffende interne afdeling had kennelijk weekend (ook dat kan natuurlijk) en moest wachten.

Toch besloten om de S25U te bestellen om van de "Early Bird Deals" te kunnen profiteren in de Samsung Shop App en dan toch mijn teveel betaalde bedrag achteraf te claimen. De dame aan de telefoon zei (vd Helpdesk) zei dat dit misschien het beste was om te doen en alle screenprints op te sturen (wat ik meerdere malen heb gedaan).

Gisteren belde een zeer geïrriteerde dame genaamd Marousja van de betreffende interne afdeling op als volgt:

Samsung: "De berekening op de website klopt en daar moet u het mee doen, accepteert u dat?"

Ik: "Nee dat accepteer ik niet, als ik een berekening maak met de betreffende bedragen dan klopt het niet, dat kunt u ook in de chat zien. Dus nee ik ga hier niet mee akkoord."

Samsung: " Helaas hier zult u het mee moeten doen, gaat u akkoord."

Ik: "Nee zeker niet, het klopt niet, waarom moet ik akkoord gaan met iets wat niet klopt. Laat dan op z'n minst zien hoe jullie berekening is" 

Samsung: "Nee niet mogelijk. Als u geen vragen meer heb dan beëindig ik de verbinding."

Vervolgens haar naam gevraagd en heeft ze zonder pardon opgehangen. Heel klantonvriendelijk deze manier. Ik hoop dat Samsung dit gesprek kan terugluisteren want dit is geen stijl hoe je wordt geholpen.

Dit daargelaten, mijn probleem is nog steeds niet verholpen en ik verwacht op z'n minst een fatsoenlijke verklaring van Samsung..... Ze zeggen dat je een Wacht7 kado krijgt in de early bird fase, maar zodra je de kortingsbonnen inzet, dan bottom line betaal je ook voor de horloge. Nou lekker doorzichtig en mooie vorm van misleiding!

Ik overweeg voor nu om mijn bestelling te annuleren dan wel terug te sturen en over te stappen naar een ander merk. Dit is geen stijl!

Omdat mijn berekening niet geheim is voeg ik deze toe, dan kunnen jullie deze zien en als iemand ziet wat ik verkeerd heb gedaan dan hoor ik dat ook graag:

Members_XN7VKfq_0-1738233739860.png

Ik hoop dat andere mensen ook hun ervaring kunnen delen die dit hebben meegemaakt. Samsung kan gewoon niet zomaar mensen misleiden.

20 Antwoorden
JosienS
Voyager
Opties
Ik betaal meer voor 512 Gb. Een net bedrag voor de 1tb lijkt me. 😊
0 Likes
KeithA
Journeyman
Opties

Dit is ook voor de 512Gb, misschien niet heel duidelijk. Maar de kortingen worden gerekend op de bruto bedragen. De 512Gb kan je nu voor 1449 krijgen, maar zet je de vouchers in dan gaat dit over de 1569, dus de oorspronkelijke waarde. Ook zoiets vaags, maar daar kan ik dan wel mee leven, gaat uiteindelijk om het bedrag onderaan de streep

0 Likes
JosienS
Voyager
Opties
Klopt wel wat zegt. Het is een vreemde berekening. Toch bof je nog, want ik betaal €1326 voor de 512 Gb. 🤔🤔
0 Likes
KeithA
Journeyman
Opties

Balen, dan heb je wellicht geen gebruik gemaakt van de Early Bird actie (was t/m zondag).

0 Likes
JosienS
Voyager
Opties
Jammer zeg. Dan heb ik deze niet gekregen.
0 Likes
Arie_v_M
First Poster
Opties

Als ik het goed heb wordt niet elke korting over het eerste aanschaf berekent, maar wordt bijvb eerst de eerste korting van bijvb 5% berekent en dan afgetrokken van de originele aanschafwaarde, dan wordt bijvb de 10% korting weer berekent over dat dus lagere bedrag, dus niet de 10% over de originele aanschafwaarde, daar gaat je berekening de mist in.

Hoe precies de volgorde is en welke korting eerst wordt berekent weet ik zo niet. Maar je kunt dus niet de kortingspercentages bij elkaar optellen en deze berekenen op de originele aanschafwaarde.

Of dit zo hoort en een beetje het mooier voordoen dan het in werkelijkheid is daar heb ik geen mening over, weet wel dat het wel vaak gebruikelijk is dat extra kortingen worden gegeven over het nieuwe bedrag wat ontstaat na aftrekken van de eerste korting.

KeithA
Journeyman
Opties

hi, dank voor jouw reactie.

Als je kijkt naar de berekening op de site (was de actie die nog tot afgelopen weekend van toepassing was), dan is er toch geen touw aan vast te knopen:

KeithA_0-1738270304180.jpeg

Je ziet de bedragen bij de vouchers staan, betekent dat je EUR 420 korting krijgt op bedrag....van 1500 en dan betaal ik in dit vb 1320, omdat ik zgn een horloge gratis krijg.

Beetje ondoorzichtig, niet? Ik heb vervolgens nog een andere kortingsbon ingezet en via mijn werk account in de Samsungs App gekocht (kreeg daar een "first time order"  korting), vandaar mijn lijstje met extra kortingen.

Ik hoop dat Samsung met een verklaring komt en het liefst teveel betaalde terugstort.

0 Likes
KeithA
Journeyman
Opties

Voor de duidelijkheid dit is de bestelling geweest, kreeg nog een 10% kortingsbon van de helpdesk omdat ik al 2 dagen "van het kastje naar de muur werd gestuurd", dus dat was dan wel weer lief:

KeithA_1-1738271435282.jpeg

0 Likes
Members_vRFlS48
Apprentice
Opties

Beste klantenservice,
Ik ben 52 jaar oud en gebruik al mijn hele leven Samsung-telefoons. Net als vorig jaar wilde ik via jullie website het nieuwste model aanschaffen: de Galaxy S25 Ultra Titanium Silverblue, 512 GB (SM-S938BZBGEUB). Tot gisteren was de prijs nog €1449, maar vandaag is deze gestegen naar €1569. Ik neem aan dat de promotieperiode is afgelopen.
Echter, tijdens die promotieperiode heb ik via de online chat met drie verschillende medewerkers gesproken, maar zij konden het probleem niet oplossen. Daarom schrijf ik nu een officiële klacht.
Ik wil mijn S24 Ultra (slechts 6 maanden oud) inruilen. Wanneer ik alle gegevens invoer, wordt er een inruilwaarde van €560 getoond. Daarnaast waren er de volgende kortingen beschikbaar:
10% korting voor leden,
5% korting via de app,
€150 extra inruilkorting,
Tot €100 extra korting op de S25 Ultra.
Eerder had ik al aangegeven dat er een fout in de berekening zat en dat klanten misleid werden, maar ik kreeg geen bevredigend antwoord.
Nu zijn veel van deze kortingen verdwenen en de prijs van de telefoon is gestegen. Toch is dezelfde fout nog steeds aanwezig.
Wanneer ik op jullie website zonder enige invoer de Galaxy S25 Ultra Titanium Silverblue, 512 GB selecteer, wordt een prijs van €1569 incl. btw weergegeven. Dit was gisteren nog €1449.
Als ik echter ingelogd ben en mijn inruiltelefoon opgeef, krijg ik het volgende resultaat:
Eindprijs na alle kortingen: €773 incl. btw.
Bijtelling van €560 inruilwaarde + €494,90 aan extra kortingen van jullie website.
Dit betekent dat de echte prijs van de telefoon €1828 is.
Hierdoor ontstaat een verschil van €259.
Ik wil graag een duidelijke uitleg over hoe dit mogelijk is.
Waarom wordt een telefoon die op jullie website €1569 kost (en gisteren nog €1449 was), uiteindelijk €1828 bij het afrekenen?
In de bijlage heb ik screenshots toegevoegd ter verduidelijking.  

Members_vRFlS48_0-1739820151644.png

0 Likes