Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Installatieservice? Waardeloos!

(Onderwerp aangemaakt op: 05-11-2023 08:11 PM)
378 Weergaven
Members_fryzz1h
Journeyman
Opties

Donderdag 2 november werden mijn wasmachine, droger en koel-vriescombinatie geleverd door Dynalogic. Uiteraard was ik hartstikke blij om de grote vrachtwagen te zien voorrijden. Die blijdschap was van korte duur...

Mijn 3 apparaten werden door 2 mannen op de klep van de wagen geschoven, waarna die klep omlaag ging. Een van de mannen zette de wasmachine  vervolgens op het steekwagentje en liep allesbehalve rustig richting mijn voordeur. Gevolg: hij hield het steekwagentje niet meer en de wasmachine lag ineens op straat!

De andere man kwam helpen om de wasmachine in de trapkast te plaatsen. Daarvoor moesten ze langs de kapstok lopen. Let wel: ik heb een aangepast huis met een brede gang... en de kapstok hing aan de muur. Ik zeg 'hing' want meneer nummer twee liep er ruw tegenaan waardoor de kapstok van de muur kwam!

Kan natuurlijk gebeuren. Dan zeg je even 'sorry' en dan is het goed. Maar de man, die geen Nederlands sprak, zei niks. Het woordje 'sorry' is natuurlijk ook niet universeel??? Pfftt...

Als laatste reden ze de koel-vriescombinatie naar binnen. Alles ging verder goed... hoewel? Het is niet prettig om mensen over de vloer te hebben waarvan er  één totaal géén Nederlands spreekt en de ander slechts matig. Maar goed, deze laatste was niet onvriendelijk.

De mannen hadden de wasmachine en de droger dus uitgepakt en aangesloten. Het testen van het spoelprogramma van de wasmachine, dat ook bij de installatieservice hoort, dat is niet gebeurd? Of heb ik dat even gemist??? De koel-vriescombinatie mocht pas een uur later in het stopcontact! 

Ik had diverse vragen voor de ene man maar diens antwoord was telkens hetzelfde: "Ik kom alleen maar bezorgen!" Uiteindelijk informeerde ik naar het 'waterpas zetten'. Heel belangrijk aangezien dit een nieuwbouw huis betreft waarvan ik al heb gemerkt dat de vloer niet overal waterpas is.

Enfin, de bezorger kwam met een heel klein waterpasje aan, zette dat heel even op de koel-vriescombinatie en zei dat het goed was. Daarna liep hij heel snel naar de trapkast en riep  van daaruit dat de wasmachine en droger eveneens recht stonden. Ik had mijn twijfels maar de man had haast en tja, wat moet je dan???

Na hun aftocht, heb ik de koel-vriescombinatie netjes naast de keukenkastjes gezet. Althans dat heb ik geprobeerd. Beneden sluit het apparaat mooi aan tegen de  onderkastjes maar ter hoogte van de bovenkastjes gaapt er een gigantische ruimte!

Daarna heb ik zelf mijn waterpas op de wasmachine en de droger gezet. Zelfde verhaal: allesbehalve waterpas.

Kortom: ik dacht te kiezen voor een prima merk met installatieservice... rechtstreeks van Samsung zelf! Echter, dan krijg je mensen van Dynalogic op je dak die louter spullen bezorgen! 

En hoewel ik dus de installatieservice er specifiek bij had gekocht, moet ik nu tóch weer geld uitgeven om iemand te laten komen teneinde  alle apparatuur waterpas te zetten.

Trouwens, de 'stacking kit' -voor het stapelen van de wasmachie en de droger- kwam pas 2 dagen later. De mannen van Dynalogic vonden dit tussenstuk sowieso geheel overbodig en hebben de droger gewoon los op de wasmachine gezet.

Deze krijg ik er met de beste wil van de wereld niet meer vanaf. Daar moet dus ook weer iemand voor komen... en daar moet ik dus ook weer voor betalen. Of voelt Samsung zich geroepen om mij financieel tegemoet te komen? Zal wel ijdele hoop van ondergetekende zijn..........

Terwijl ik ten tijde van mijn bestelling bij Samsung, dacht dat ik de juiste keuze had gemaakt. Volgende keer toch maar 'Coolblue???

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Members_fryzz1h, goedemorgen.

Goed dat je ons een bericht stuurt. Het is natuurlijk niet fijn wanneer de levering van je nieuwe aankopen niet helemaal goed is gegaan en kan me goed voorstellen je hiervan baalt. 

Zowel je koelkast als de andere apparaten worden stabiel neergezet, bij een koelkast is het ook de bedoeling dat deze even acclimatiseert voordat deze wordt aangesloten. 

Wat is het ordernummer van jouw bestelling? En heb je hierover al contact gehad met één van mijn collega's? Heb je misschien ook foto's van de schade?

Onze excuses voor het ongemak en de overlast!

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
Members_fryzz1h
Journeyman
Opties

Beste Martijn,

Voor wat betreft dat laatste kan ik kort zijn: alle lof voor de apparatuur van Samsung. Als ik zo om me heen kijk in mijn huis, is alles waar een stekker aan zit, van het merk Samsung. Ik ben helemaal fan! 

Ondanks uw goede bedoelingen om te trachten de service te gaan verbeteren, vrees ik dat dit niet gaat werken. Vooral als het -zoals in mijn geval- gaat over apparatuur waterpas zetten. Dit is toch een heel precies werkje en daar hebben drukke bezorgers helemaal geen tijd voor! 

Over uw opmerking over de koel-vriescombinatie: ik had dit apparaat alleen maar tegen de keukenkastjes geduwd om mijn klacht inzichtelijk te maken. Dat is hopelijk wel goed overgekomen?

De stacking kit... tja... de bezorgers geven dus ook nog eens foute info? Die ene man vond het maar onzin... hoefde niet... was onzin! Ten overvloede: stacking kit kwam pas 2 dagen later.

Inmiddels heb ik de door Samsung beloofde- en door mij betaalde installatieservice door een klusser laten uitvoeren. Deze is daar toch wel een hele tijd mee bezig geweest. En tijd is geld... als u weet wat ik bedoel. 

Samengevat: om dit soort klachten in het vervolg te voorkomen, zou IK het stukje tekst rondom het woordje 'waterpas' van de site schrappen. 

Veel te laat en wellicht ten overvloede, het ordernummer: NL231031-85967371 waar deze conversatie over gaat.

Met vriendelijke groet,

Lilian.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 Antwoorden
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Members_fryzz1h, goedemorgen.

Goed dat je ons een bericht stuurt. Het is natuurlijk niet fijn wanneer de levering van je nieuwe aankopen niet helemaal goed is gegaan en kan me goed voorstellen je hiervan baalt. 

Zowel je koelkast als de andere apparaten worden stabiel neergezet, bij een koelkast is het ook de bedoeling dat deze even acclimatiseert voordat deze wordt aangesloten. 

Wat is het ordernummer van jouw bestelling? En heb je hierover al contact gehad met één van mijn collega's? Heb je misschien ook foto's van de schade?

Onze excuses voor het ongemak en de overlast!

Groeten,

Martijn

0 Likes
Members_fryzz1h
Journeyman
Opties

Beste Martijn,

Dank voor uw reactie. Ik reageer nu heel even onbeleefd snel... Ik zal maandag wat foto's sturen zodat u ziet dat alle apparatuur gewoon maar is neergezet en verder niks.

Inmiddels heb ik iemand laten komen om de apparatuur waterpas te zetten. Dat was serieus een heel karwei! Mijn vloer loopt blijkbaar nergens helemaal recht. Op sommige plekken had ik dat al gemerkt...  vandaar dat ik hoogst verbaasd was toen de man van 'Dynalogic' anders beweerde.

Maar zoals gezegd, zal ik maandag enkele foto's bijvoegen van hoe de apparatuur hier werd neergezet. Trouwens: de wasmachine die van het steekwagentje op straat was gestuiterd, heb ik nog niet gebruikt. Waarschijnlijk ga ik dit weekend enkele wasjes draaien en kan ik zeggen of er interne schade is... want uiterlijk is er niets aan te zien.

Helemaal ten overvloede:  ik ben 100% in mijn nopjes met de aangeschafte Samsung apparatuur!!! Maar die zogenaamde 'installatieservice', dat is een wassen neus.

Een fijn weekend gewenst,

Lilian.

Members_fryzz1h
Journeyman
Opties

Hoi Martijn,

Bij deze enkele foto's. Ik hoop dat ze goed doorkomen?

Vriendelijke groetjes!beneden sluit aanbeneden sluit aanboven wijkt afboven wijkt afniet waterpasniet waterpassnel neergezet... stackingkit was niet nodig volgens bezorgersnel neergezet... stackingkit was niet nodig volgens bezorgerkan er niet meer langskan er niet meer langsabsoluut niet waterpasabsoluut niet waterpas

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Dankjewel voor de foto's en de afbeelding. Ik zal deze ook delen met mijn collega's van de e-Store afdeling zodat we onze service ook kunnen verbeteren. Wat je koelkast aangaat hierbij adviseren wij ook om rondom een ruimte van ongeveer 5 cm vrij te houden, de warmte wordt afgevoerd via de zijkanten van de koelkast. 

Ook is het wel belangrijk om de stacking kit toch te plaatsen, dit zorgt ervoor dat de droger niet kan bewegen. Wij hebben echter geen mogelijkheid om deze te plaatsen, dit is iets wat onze bezorger niet mogen/kunnen doen. 

Ondanks dat de installatie niet geheel volgens wens is verlopen wensen we je uiteraard wel veel gebruiksplezier toe met jouw nieuwe aanwinsten!

Groeten,

Martijn

0 Likes
Oplossing
Members_fryzz1h
Journeyman
Opties

Beste Martijn,

Voor wat betreft dat laatste kan ik kort zijn: alle lof voor de apparatuur van Samsung. Als ik zo om me heen kijk in mijn huis, is alles waar een stekker aan zit, van het merk Samsung. Ik ben helemaal fan! 

Ondanks uw goede bedoelingen om te trachten de service te gaan verbeteren, vrees ik dat dit niet gaat werken. Vooral als het -zoals in mijn geval- gaat over apparatuur waterpas zetten. Dit is toch een heel precies werkje en daar hebben drukke bezorgers helemaal geen tijd voor! 

Over uw opmerking over de koel-vriescombinatie: ik had dit apparaat alleen maar tegen de keukenkastjes geduwd om mijn klacht inzichtelijk te maken. Dat is hopelijk wel goed overgekomen?

De stacking kit... tja... de bezorgers geven dus ook nog eens foute info? Die ene man vond het maar onzin... hoefde niet... was onzin! Ten overvloede: stacking kit kwam pas 2 dagen later.

Inmiddels heb ik de door Samsung beloofde- en door mij betaalde installatieservice door een klusser laten uitvoeren. Deze is daar toch wel een hele tijd mee bezig geweest. En tijd is geld... als u weet wat ik bedoel. 

Samengevat: om dit soort klachten in het vervolg te voorkomen, zou IK het stukje tekst rondom het woordje 'waterpas' van de site schrappen. 

Veel te laat en wellicht ten overvloede, het ordernummer: NL231031-85967371 waar deze conversatie over gaat.

Met vriendelijke groet,

Lilian.