Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Aanbieding via vergelijkingssite (Shoparize) klopt niet

(Onderwerp aangemaakt op: 13-07-2023 07:30 PM)
453 Weergaven
en1234
Apprentice
Opties

Bij mijn zoektocht voor een steelstofzuiger kwam ik op de Dyson V10 of de Samsung Jet75.

Dyson associeer ik met de "originele" cycloonstofzuiger. Echter, met Samsung heb ik al een geïnvesteerde relatie. 

Dan verschijnt bij het zoeken, de Jet75 voor EUR 344 in de Google advertenties bij de winkel Samsung.com.

Screenshot_20230713_190348_Chrome.jpg

 344, ipv 399 voor de Dyson. Net het zetje. 

In de webshop stop ik het product in mijn winkelmand om vervolgens te realiseren dat er niet 344 staat, maar 399 Euro.

Screenshot_20230713_191109_Chrome.jpg

Nu kan ik uitwijken naar Bol.com, voor 349. Maar de advertentie en de uiteindelijke prijs in de webshop geven een nare smaak. 

Ik begrijp van de klantenservice, dat een externe partij de advertenties organiseerd. Is de prijs wellicht verkeerd geadverteerd om leads te genereren en zodoende commissie op te strijken, door de facilerende partij?

Dat gezegd hebbende, vraag ik mij ook af hoe bovenstaande zich verhoudt tot het verbintenissenrech, maar dat terzijde.

Bovenstaand heeft er iig toe geleid dat ik op dit moment het product niet aanschaf. Simpelweg omdat het een vervelende ervaring is. Alsof een partij me wil misleiden, om tot de koop over te gaan. Doordat ik de Dyson ook al een aantal maal bekeken had, viel de 399 me niet direct op als "foutief", dit getal kwam me bekend voor. Maar voordat ik afrekende had ik het gevoel dat iets niet klopte.

Toen ik het andere tabblad opende zag ik weer waarom ik naar de Samsung webshop gegaan was; de geadverteerde prijs was 344. 

Nu zou ik hem bij bol.com kunnen bestellen, maar op dit moment heb ik er een nare smaak van. Is het een technische fout? Was hij eerder voordeliger? Of wordt hij later voordeliger? Of probeert de adverterende partij te misleiden door een afwijkende prijs te promoten?

Het is in ieder geval een situatie die mijn inziens aandacht verdient. 

Met vriendelijke groet,

Erik

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @en1234, goedemiddag.

Heb je bij de link ook de inlogcode ingegeven? Als ik met je mee kijk zie ik staan dat de Jet 75 Complete dan voor 339.- wordt aangeboden.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
5 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @en1234, goedemorgen.

Er staat mij iets bij dat je hier eerder deze week al contact over hebt gehad via onze telefonische klantenservice. Mijn collega heeft dit ook doorgezet naar de collega's van de webshop. 

Heb je van mijn collega's ook een e-mail gehad om de  stofzuiger alsnog te bestellen?

Goed weekend alvast en groeten,

Martijn

en1234
Apprentice
Opties

Hoi Martijn,

Dank voor je reactie.

Ik had indd een link ontvangen na contact in de chat. Echter maakte dat geen verschil; de stofzuiger is via die route dezelfde 399. 

Nu zou ik hem alsnog via bol.com kunnen bestellen voor 349. Maar het gaat me in deze meer om de advertentie en de vervolgens afwijkende prijs. Het viel me niet direct op, omdat de 399 reeds "geprint" zat in mijn gedachten vanwege de Dyson. Derhalve realiseerde ik het pas toen ik op het punt stond af te rekenen. 

Groet en prettig weekend,

Erik

0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @en1234, goedemiddag.

Heb je bij de link ook de inlogcode ingegeven? Als ik met je mee kijk zie ik staan dat de Jet 75 Complete dan voor 339.- wordt aangeboden.

Groeten,

Martijn

0 Likes
en1234
Apprentice
Opties

Screenshot_20230714_203438_Chrome.jpg

Hoi  Martijn,

De 75 is 399. De 70 is 339.

Screenshot_20230714_203427_Chrome.jpg

 ik heb de code gebruikt indd.

0 Likes
en1234
Apprentice
Opties

Excuus Martijn. Ik zie hem nu inderdaad.

Dank je wel.