Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Go to solution Solved

Ta bort sms vid missat samtal!

(Topic created on: 05-02-2025 04:44 PM)
257 Views
Mammamu
Explorer
Options
Någon som vet hur man stänger av sms-aviseringar vid missat samtal? Jag håller på att bli galen på alla dessa sms och lyckas inte stänga av dom, har en Samsunggalaxy A34. Tacksam för hjälp! 
Mvh Helena 
7 REPLIES 7
Solution
2TC-sy67
Voyager
Options
This service is available from the telecom company, and you must contact the SIM card company you are using, or customer service, and follow the instructions to stop this service.
Banankontakt
Student
Options
Ja så illa är det. Det är din mobiloperatör som tvingar på oss en ny kollektiv tjänst. Förr kallade man sånt för kommunism. Jag kallar det för förnedrande I d I o t I påtvingad av personer som saknar sunt förnuft.
0 Likes
Banankontakt
Student
Options
På Comviq tvingas dom med kontantkort välja den här nya tjänsten eller telefonsvarare. Ja Du läste rätt! Det är obligatoriskt att välja tjänsten som ger dig SMS eller Telefonsvararen! Varför tror Comviq att man använder en tjänst som kontantkort egentligen? Jo ett av användningsområdena är att skydda våra äldre föräldrar som kanske är mer än 100 år gamla. Fattar dom vad SMS är tror Comviq? TÄNK OM TÄNK RÄTT!!!!! Och Ni på Comviq som kom på den här d u m m a idén. Sök ett annat jobb så vi slipper fler nya dumheter framöver.
0 Likes
Mammamu
Explorer
Options
Nu förstår jag inte vad du menar!
0 Likes
Mammamu
Explorer
Options
Det är ju bara att stänga av telefonsvararen, så jag vet inte om jag håller med dig om att det skulle vara så farligt. Jag behövde bara hjälp med att fatta hur man gör och set va ju busenkelt!!!🙏
0 Likes
Banankontakt
Student
Options
Du måste kontakta Din telefoni operatör. Har du rent av Comviq? Väl där i deras kundtjänst ber du dom koppla bort den nya kollektiva påtvingade funktionen ingen vill ha. Har du däremot sk. Kontantkort abonnemang finns det 1 lösning på problemet. Be dom att sätta tillkopplingen av den nya SMS tjänsten till en fördröjning på 30 sekunder som uppenbarligen är maxtiden för att koppla bort den här i d I o t I s k a funktionen som vi inte vill ha.
0 Likes
Banankontakt
Student
Options
Nej inte alls. Har Du kontantkort går inte det. Har du däremot andra sorters abonnemang kan du koppla bort den nya SMS tjänsten genom att kontakta Comviqs kundtjänst. Och för alla oss som tänkt steget längre är det även så att ringsinalerna bryts efter 4 signaler varpå Comviqs nya SMS tjänst aktiveras. Och ja, personalen där min över 100 åriga anhörig bor hinner inte ens fram till den ringande telefonen förrän den uppringande parten möts av en telefonsvare från Comviq som vill att Du ska skicka ett meddelande. Genomtänkt? Nä jag tror inte det 😂
0 Likes