Har haft min S22 Ultra i drygt ett år och den har fungerat felfritt fram tills nu. Helt plötsligt har den blivit seg och touchen har inte samma respons som tidigare. Skrollar man på tex Instagram så är det som att det är en liten fördröjning innan sidan rör sig. Försöker jag zooma på en bild så är det som att den inte känner av båda fingrarna, så man får ta om hela tiden. Så är det både i appar och i Galleriet. Sen har den börjat krascha och låsa sig oftare. Har kört all diagnostik och allt verkar fungera som det ska. Detta händer inte hela tiden men det återkommer till och från varje dag och är fruktansvärt irriterande eftersom jag faktiskt har lagt närmare 15,000kr på den här telefonen.
Är det någon som upplever samma problem? Mina problem började för ca 1 månad sedan.
Det verkar vara att telefonen har samlat i mycket lagring. Min tips att du laddar ner Guardians app och kör boost samt memory clean sen starta om telefonen. Hjälper det inte så rekommendation 2 att du formaterar telefonen. 👍
Tack! Jag trodde också att det var det som var problemet. Men jag har rensat ordentligt och kört app booster med Guardian några gånger den senaste månaden, så de bör inte vara det. Ska radera cache petition (om det heter så) och se om det blir bättre.
Tycker det låter som någon app som inte vill vara med ordentligt. Jag har en sådan som gärna kraschar och ställer till det. Den är inte uppgradad sedan 2016 och inte så kompatibel med nyare telefoner. Men även nyare appar kan ställa till det ibland. Installerade du någon app och ett tag efter det började problemen kanske? Hur ofta startar du om telefonen? Det kan göra skillnad att göra det med jämna mellanrum. Haft min s22u i över ett år nu och är fortfarande jättenöjd. Flyter smidigare nu än när jag fick den.
Tack för tips. Har letat och raderat en del oanvända appar, men ännu inte hittat något som borde vara anledningen till mina problem. Jag kan ju såklart missa något. Har inte laddat ner något nytt den senaste tiden, så det bör inte var anledningen. Är i övrigt också väldigt nöjd med min S22U.
Tack för tips! Det verkar som att det löst sig. Tror att mobilen kanske låst sig på en lägre bearbetningshastighet eller nåt. Efter att jag provade ändra till "hög bearbetning" och sen tillbaka till "optimerad" så försvann alla problem. Rensade även cache petition i underhållsläget. Hoppas att det håller i sig och fortsätter fungera.