Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

.

(Topic created on: 23-04-2025 04:56 PM)
89 Views
Gryning8
First Poster
Options
Halloj, är det någon som vet ifall man kan spela in ljud/samtalet när man är i ett samtal? Ska tilläggas att jag har en s22 ultra och har inte fått den nyaste uppdateringen ännu. 
0 Likes
3 REPLIES 3
JakeSully
Troubleshooter
Options
Google satt ett spärr på detta pga att det kräver gemensam i lagen att man får spela in. Så där av har det inte gått sen dess.

Då i endel länder i EU ansågs att spela in samtal utan andras medvetande så kunde man dömas för det.

Så det är därför Sverige och många EU länder inte längre kan och får samtals inspelnings app pga det.

Om du hade laddat ner en separat och försökt spela in ett samtal då är jag osäker om det ens går, tror då appen får ett fel meddelande där den har inte rättigheter för att spela in samtal eller att det är blockerad i operativsystemet.
0 Likes
ZiMMeN
Explorer
Options
Lyssna inte på JakeSully, har haft denna diskution med han om samtalsinspelning ett tag nu.

Funktionen kommer att komma till telefonerna, osäker på S22 men borde vara en del av UI7 även för den modellen,.

Möjligheten för inspelning finns just nu för tillfället om du gör en CSC ändring av telefonen, ingenting som förstör garantier eller något sådant.
Och det är inget som kommer göra din mobil obrukbar heller.

Du kan läsa mer på XDA här: https://xdaforums.com/t/sd-native-call-recording-csc-without-rooting.4404139/
0 Likes
JakeSully
Troubleshooter
Options
Lyssna inte på denna person då han misstolkar lagen, du har redan bevisat flera gånger att du är fel om denna lag. Har bevisat flera inlägg och jurister som har skrivit emot det du säger.

Som jag har skrivit till dig förut båda måste vara medveten om samtalet spelas in, annars anses det som olaligt, då om den andra inte vet om det och anmäler dig så kommer du böla om saken och säga att jag hade rätt då du döms till förtal då du spelat in ett samtal utan andras medvetande.

Det är återigen därför företag har informerad röst när man ringer dom att samtalet kommer spelas in för utbildningssyfte och om andra personen inte behöver vara medveten om det då behöver inte företag ha sådan meddelande. Så tyvärr så måste den du pratar med vara medveten om att samtalet spelas in då är det lagligt. Men du verkar inte fatta det då du tror det är lagligt att spela in även när andra inte är medveten och det är fel, det är just denna sista bit du kan dömas till förtal om den som du spelat in samtalet med inte vet men får reda på det efter anmäler dig, då får du se att du blir inkallad på förhör hos polisen för brottsmisstanke och dom kommer fråga dig varför du spelade in samtalen utan andra personenes medvetande och du säger varför då kommer dom garanterat säga att andra personen måste vara medveten om det för att ett inspelning ska ske lagligt. Där av fälls du sen för förtal I rättegång.

Så återigen lär dig lagen innan du går runt och ger ut fel fakta då du tolkat lagen helt fel.
0 Likes