Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Leveranser och Veddestagruppen!

(Topic created on: 13-09-2022 08:50 PM)
826 Views
Members_6n9d7Vb
First Poster
Options

Jag köpte en S22 Ultra den 11/2-22, inkl Care+, direkt på Samsungs hemsida.

I köpet ingick det ett par Buds som skulle levereras strax efter telefonen. 7 månader efter leveransen av telefonen har jag fortfarande inte fått mina Buds. Jag har varit i kontakt med customerservice@shopmail.samsung.com väldigt många gånger. Mailat 30 gånger och pratat med dom i telefon 41 gånger. Jag har hört alla bortförklaringar som överhuvudtaget finns i deras register med ursäkter.

Det som ständigt återkommer under samtalen med dem är Veddesta. De påstår att många mail är skickade till Veddesta men de får ingen återkoppling, vi gör vad vi kan men vi får inget svar från Veddestagruppen. Sant eller inte?Finns det verkligen ingen på en högre nivå i Samsungs organisation som kan sätta ner foten mot shopmail och Veddesta? Är det verkligen meningen att kunder skall bli öppet lurade av Samsung och deras logistikpartners?

Hur skall vi som kund kunna få leverans av våra utlovade artiklar från Samsung? Är det verkligen rimligt och meningen att man skall behöva lägga timmar/dagar under 7 månader på att jaga Samsung? (utan resultat)

Hoppas det finns någon här inne från Samsung som kan svara på detta.

0 Likes
16 REPLIES 16
Emmi S
Community Manager
Options

Hej @Members_6n9d7Vb 

Tack för din feedback och meddelande!

När du handlar på en kampanj på vår site, samsung.com, så ska du själv lägga i produkten som ingår i kampanjen i din varukorg. Detta står i kampanjbeskrivningen och i våra T/C.

Därefter kommer kampanjprodukten att skickas tillsammans med din order, om du av någon anledning inte har fått kampanjprodukten så kontaktar du enklast Samsungs support som kommer skicka ut detta. Veddestagruppen skickar inte ut kampanjprodukter när du beställer från samsung.com. 

Däremot är det väldigt olyckligt och tråkigt att du inte fått denna information tidigare när du hört av dig till vår support. Jag ber så mycket om ursäkt för det!

Skicka mig gärna ett PM med ditt ordernr så ska jag ta detta vidare internt hos oss och se vad som hänt.

/Emmi
0 Likes
Members_6n9d7Vb
First Poster
Options

Hur och var skickar jag dig ett PM?

0 Likes
Emmi S
Community Manager
Options

Hej @Members_6n9d7Vb 

Klicka på din profilbild och sen på Messages. Där kan du välja att skriva ett nytt meddelande (vid blåa ikonen nära Inbox). 

Här har du också en guide: https://eu.community.samsung.com/t5/updates-rules-faq-s/how-to-send-a-private-message-on-the-communi...

/Emmi
0 Likes
DanielVarg22
First Poster
Options

Hej, jag har nyss köpt en samsung galaxy fold 4 hos Tele2 och ska därmed kunna få en samsung tab6 om jag registrerar mig hos samsung, gjort så nu och ska sen gå in under förmåner och klicka i den kampanjen sen lägga till EMEI nummer osv och sen få varan från Veddesta gruppen, problemet är att jag ännu inte fått något att välja under förmån och att det kunde ta upp till 5dagar, gått 4-5dagar nu och ännu inget, kampanjen gäller t.o.m 17november och jag åker till Thailand imorrn bitti och hemma igen 16nov på kvällen. Hur ska jag kunna få min rättsliga produkt, verkar som vendesta gruppen ska ha infon Emei och kvittokopia osv sen granska och godkänna dessa sen får jag produkten inom 4 veckor. Behöver verkligen få länken under förmåner här så jag kan gå vidare och skicka dom vad som behövs.
Mvh Daniel Lundqvist
0 Likes
Emmi S
Community Manager
Options

Hej @DanielVarg22 

Här är länken till kampanjsidan: https://fold-with-tabs2022.veddesta-kampanj.se/?lang=sve

Det är samma länk som kommer dyka upp i appen sen 😊

/Emmi
0 Likes
Bellathedog
First Poster
Options
Hej.
Jag och min sambo förbeställde varsin Samsung s22 i februari med kampanjen fria earbuds.
Jag skickade in en anmälan i god tid när vi fått våra telefoner. Veddesta som tillhandahåller kampanjvarorna tar ca 3-4 v på sig att svara. Jag fick efter lång tid svar att jag bifogat fel kvitto. Bifogade kvittot för min telefon. Nu är det så att vi har ett familjeabonnemang som står på min sambo. Detta förklarade jag i mina mail till Veddesta. Hittade efter mycket om och men rätt kvitto, skickade in det och efter lika lång tid kom svaret att min sambo måste registrera sig. Detta gjordes plus att vi bifogade kvittot igen! Efter några veckor får jag svar att kampanjen är slut och att de inte har några earbuds! Blir fruktansvärt besviken och arg. Jag höll på med detta messande fram och tillbaka hur länge som helst. Och nu sitter vi här utan earbuds. Anledningen till att vi förbokade var just att vi skulle få dem. Måste vara fler som kritiserar det företaget och hur de hanterar saker? Sjukt besviken kund. / Helén Ejnarsson
0 Likes
Knugen
Apprentice
Options
Har fortfarande inte fått några buds och ingen vill hjälpa en utan skickas bara runt hänvisar till andra och så blev jag för andra gången jag handlat kampanj erbjudanden med ny telefon och så något extra tex buds, trådlöst laddningsbatteri värt ett par tusen kr som det beskrivs! Men det kommer aldrig komma fram som de från början lockat med för du ska köpa. Sjukt att ni kan göra så här mot trogna kunder! Dax att uppdatera nu men har börjat överväga att byta märke just pga detta återkommande faktiskt bedrägeriliknande resultat!
0 Likes
Emmi S
Community Manager
Options

Hej @Knugen 

Har du registrerat ditt kvitto för kampanjen, antingen via Members appen eller kampanjsidan: https://www.veddestagruppen.se/campaign-support-3/

Du börjar med att registrera dig där med kvitto, om du redan gjort det men inte fått svar, kolla skärpposten så mailet inte hamnat där. Om du inte fått svar så skicka ett PM till mig här med ditt namn och mail så ska jag kolla vidare på detta åt dig 😊

/Emmi
0 Likes
SIE2
Apprentice
Options

Jag bumpar denna. Köpte en Frame 65 på dammsugare-på-köpet-kampanjen i September 2023 då jag var i behov av såväl TV som dammsugare. Fick i oktober ett mail om att leveransen av dammsugaren skulle dröja tre månader (leverans i Januari) istället för 40 dagar, har därefter mailat Veddestagruppen och frågat om uppdaterad/bekräftad ETA två gånger men förgäves. Någon annan som lyckats få leverans eller i alla fall uppskattat leveransdatum?

Edit: rättat årtalet 

0 Likes