Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Hoe maak je een back-up op jouw Samsung toestel.

(Onderwerp aangemaakt op: 10-03-2025 10:00 AM)
380 Weergaven
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Er zijn veel situaties te bedenken waar je een back-up moet maken van de data op jouw telefoon. Misschien heb je een nieuwe Galaxy telefoon gekocht en wil je jouw gegevens overzetten. Maar het kan ook gebeuren dat je toestel kapot is gegaan.

Als je scherm kapot is en je geen back-up kunt maken dan ben je in principe al te laat! Zorg dat je minimaal één keer per 2 of 3 maanden een goede backup maakt van al je data. Mocht er iets gebeuren dan ben je niet alles kwijt.

Als enkel je scherm stuk is dan hebben veel toestellen ondersteuning voor MHL. Dit staat voor Mobile High-Definition Link. Hiermee kan je telefoon met een USB C adapter naar HDMI verbinding maken met een tv om zo alsnog in je telefoon te komen en een back-up te maken.

Ik raad iedereen aan om deze orginele Samsung Multiport adapter te gebruiken.

https://www.samsung.com/nl/computer-accessories/mpa-ee-p5400usegeu/

Andere goedkopere USB C naar HDMI kabels en adapters kunnen ook werken maar dat kan niet gegarandeerd worden.

Veilige modus

Soms wil het wel eens voorkomen dat je om bepaalde redenen geen back-up kunt maken. Misschien is je toestel vastgelopen of is er iets anders aan de hand. In deze gevallen is er een kleine kans dat je via de veilige modus toch nog een back-up kunt maken.
Voor uitleg hoe je in Veilige modus komt klik je hier

Je kan op meerdere manieren een backup maken. Ik ga er 2 behandelen.

Smartswitch 

Smartswitch raad ik vaak af omdat het voor compatibiliteits problemen kan zorgen. Vooral als je van een ander merk komt en alles overzet via Smartswitch kunnen er problemen ontstaan. Maar ook als je van een A serie naar een S serie gaat. Als het mogelijk is doe de back-up handmatig. Als je van een S24 naar een S25 gaat maakt het niet zo gek veel uit. Smartswitch is bovendien erg handig om wekelijks of maandelijks een back-up te maken van alles op jouw toestel. Als er wel wat misgaat dan is al je data veilig!

Handmatig

Als je handmatig een backup doet kan er eigenlijk niks misgaan. Je kunt op deze manier een handmatige back-up maken:

• Sluit de telefoon aan op een computer / usb opslag / externe hardeschijf.
  • Open de mijn bestanden app of via deze computer > telefoon > interne opslag. Je kunt alle mappen die jouw data hebben kopieren en er zo een backup van maken, vooral de map DCIM deze bevat al je foto's en video's van je camera.
  • In de Contacten app kun je via instellingen de Contacten exporteren. Dan krijg je een .vcf bestandje, deze kun je ook naar de pc kopieren en later op het nieuwe toestel zetten en dan importeren in de Contacten app.
  • Whatsapp backuppen via de Cloud > dit kun je terug vinden in de instellingen van Whatsapp. 

Externe opslag

Zelf maak ik gebruik van een Samsung USB C stick en de T7 Shield van Samsung voor mijn back-ups en al mijn andere data.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
2 Antwoorden
mollie319
Big Cheese
Opties

Thanks @Patrick 

Fijne uitleg, dan kunnen wij hiernaar terugverwijzen.

Peace & Β ωild!
In This Galaxy, On My Galaxy and Beyond!
Alledaags: S25 Ultra/Z Fold6, Watch Ultra, Galaxy Ring, Book4 360, Tab S10 Ultra, Buds3 Pro, SmartTags2
Familie: Z Fold5, Watch7, Tab S9, Buds3 Pro

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Thanks Mollie! Ja je kunt iederen naar mijn tutorials en topics verwijzen🙂 Hoe meer mensen worden geholpen hoe beter!
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick