Zamknij

Czego szukasz?

anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Pytanie do fotografów

(Temat utworzony: 14-11-2024 06:11 PM)
221 Wyświetlenia
DuszekOkruszek
First Poster
Opcje
Cześć! Jestem totalnie zielony w fotografii, ale mam S24 ultra i chciałbym go dobrze wykorzystać.Ma on całkiem niezłe parametry, więc liczę, że uda mi się zrobić nim kilka fajnych zdjęć. Zastanawiam się tylko, jakich ustawień aparatu najlepiej używać? Macie jakieś swoje sprawdzone ustawienia i porady dla początkującego fotografa? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki!

0 Like
5 Odpowiedzi
_Technik_
Samsung Members Star ★★
Opcje
Witam. Myślę że na początek proszę robić sobie w trybie automatycznym, w formacie 3:4 Potem można się już posiłkować trybem pro.
Wiatrak24
Samsung Members Star ★
Opcje
Cześć jeżeli chodzi o ustawienia aparatu to musiałbyś najpierw je zrozumieć bo dla każdych warunków poprawne będą inne ja Ci opisze w skrócie te które wpływają na naświetlenie zdjęcia:
- ISO - czułość matrycy im większa czułość tym jaśniejsze zdjęcie ale gorsza jakość
- Speed (czas naświetlania) - czas w którym zdjęcie zostanie naświetlone, długi czas wpuści więcej światła do matrycy ale rozmaże ruchome obiekty.
Dopóki nie zrozumiesz tych ustawień fotografuj w automacie.

Jeżeli chodzi o roździelczość obrazu to im więcej megapixeli tym większa szczegółowość obrazu ale gorsza jakość, gorsze zdjęcia w nocy i większa waga. Dlatego według mnie najlepiej używać trubu 12 megapixeli.