Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Virus?

(Onderwerp aangemaakt op: 26-03-2017 10:29 AM)
1485 Weergaven
Amartje010
Journeyman
Opties

Hey,

Sinds gister heb ik wat apps gedownload van het internet. Het waren waarschijnlijk virussen dus nu heb ik een groen logo met een witte rand en een wit in het rondje. Het ziet er uit als een cleaning app en ook als ik erop klik staat er cleaning... En elke keer komt er te staan of ik "iq option" (een app) wil downloaden.

Ik heb al malware bytes gedownload om de malware te verwijderen maar dat lukt ook niet. Dus mijn vraag is wat kan ik er aan doen, en moet ik persee mijn telefoon resetten?

(Het is een samsung galaxy s6 edge)

Mvg

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Amartje,

Dat is niet leuk 😞 Misschien hoeft je telefoon niet helemaal gereset te worden. Mogelijk kun je de applicaties die je gedownload hebt terugvinden in het applicatiebeheer en deze verwijderen. Ik zal je door een paar stappen heen loodsen.

1. Verwijder de gedownloade apps.

Ga naar: Systeeminstellingen --> Applicaties --> Applicatiebeheer (dit laatste alleen op Android 6). Hier vind je alle apps. Zoek hier naar de applicaties die je gedownload hebt en die vervelende software mogelijk met zich meedroegen. Omdat het zich voordoet als een cleaner app heeft het mogelijk cleaner in de naam, maar dat hoeft niet. Als je zo'n app gevonden hebt druk je erop en druk je op verwijderen. Als er alleen uitschakelen staat, in plaats van verwijderen, is het een systeemapplicatie en hoort hij bij de telefoon.

2. Download een anti-virus app. Dit is een goede, gratis app. Scan hiermee je telefoon: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kms.free

3. Als je op zoek bent naar een echte cleaner, Samsung heeft er een ingebouwd. Je kunt hem als widget op je startscherm zetten.

Als iets niet helemaal lukt of als je vragen hebt, laat het dan gerust weten. Laat je nog weten of het gelukt is? Succes!

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 Antwoorden
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Amartje,

Dat is niet leuk 😞 Misschien hoeft je telefoon niet helemaal gereset te worden. Mogelijk kun je de applicaties die je gedownload hebt terugvinden in het applicatiebeheer en deze verwijderen. Ik zal je door een paar stappen heen loodsen.

1. Verwijder de gedownloade apps.

Ga naar: Systeeminstellingen --> Applicaties --> Applicatiebeheer (dit laatste alleen op Android 6). Hier vind je alle apps. Zoek hier naar de applicaties die je gedownload hebt en die vervelende software mogelijk met zich meedroegen. Omdat het zich voordoet als een cleaner app heeft het mogelijk cleaner in de naam, maar dat hoeft niet. Als je zo'n app gevonden hebt druk je erop en druk je op verwijderen. Als er alleen uitschakelen staat, in plaats van verwijderen, is het een systeemapplicatie en hoort hij bij de telefoon.

2. Download een anti-virus app. Dit is een goede, gratis app. Scan hiermee je telefoon: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kms.free

3. Als je op zoek bent naar een echte cleaner, Samsung heeft er een ingebouwd. Je kunt hem als widget op je startscherm zetten.

Als iets niet helemaal lukt of als je vragen hebt, laat het dan gerust weten. Laat je nog weten of het gelukt is? Succes!

kevin-sig
Amartje010
Journeyman
Opties
Echt heeeel bedankt het is gekukt! Door u hoef ik mijn telefoon niet te reseten.

KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Heel fijn om te horen! :face-with-tears-of-joy:

kevin-sig