Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Videocodec niet ondersteund

(Onderwerp aangemaakt op: 21-04-2019 10:22 PM)
27108 Weergaven
basvdbroek
Apprentice
Opties

Bij het afspelen van een video, gemaakt door de eigen camera in de telefoon, krijg ik de melding dat de videocodec niet wordt ondersteund. De eerste keer dat ik de video afspeelde, na het maken van de video, of na het opnieuw opstarten van de telefoon, werkt het wel, maar naderhand krijg ik iedere keer dezelfde melding: 'Kan video niet afspelen. Videocodec niet ondersteund.'

Heb de telefoon, een Galaxy J4+, vandaag 21 april, omgeruild wegens dit probleem, en nog een ander probleem met de camera. Maar deze nieuwe telefoon, net nieuw uit de doos, heeft precies hetzelfde probleem!

Updaten van Android, of de standaard videoapp via de Galaxy store, hebben geen effect. Ook het toestel opstarten in de Veilige modus heeft geen effect... zoals ik net ook zei, de eerste keer afspelen ging goed, maar daarna weer precies hetzelfde.

0 Likes
basvdbroek
Apprentice
Opties

Het lijkt mij niet de bedoeling dat je andere apps gaat downloaden om de fout van de telefoon te omzeilen.
Samsung moet gewoon simpelweg met een oplossing komen hiervoor.

In mijn geval was de SD-kaart de boosdoener die gewoonweg te langzaam was (te oud) om de grootte van de video te verwerken zonder storingen.
Sinds de nieuwe SD-kaart erin zit heb ik nergens geen last meer van gehad.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Fijn dat het niet aan het toestel lag, maar aan de SD-kaart!

rsz-846676
0 Likes
Remi5
Student
Opties

He! ik heb precies hetzelfde probleem, het ligt waarschijnlijk ook bij bij mijn SD van 3 jaar oud... Maar de app MX player speelt dat bestand zonder probleem gewoon af!!?? HOE DAN??? Windows media player kan hem zelfs niet afspelen op mijn laptop... Hmmm wat heeft MX player wat niemand anders heeft... Jammer dat het mischien een patent is ^_^ waarom anders zouden zij het wel voorelkaar hebben maar windows en samsung niet... maarja, ik zit nu helaas wel met een bestand die ik nergens ander mee kan afspelen... Jammer weer maar bedankt voor de tip! Ik ga zeker mijn SD kaart wisselen

0 Likes
Remi5
Student
Opties
Hier precies hetzelfde probleem, 3 jaar oud SD kaartje die blijkbaar het niet aankan....... denk ik. Want als ik even de tip verder onder bekijk, MX player op mijn mobiel speelt het makkelijk af, terwijl samsung en windows afspeel servece het maar laat weten... Jammer weer.... een bestand die wel af te spelen is maar niet op de platformen die ik zou willen (samsung en windows)
0 Likes
Remi5
Student
Opties
ok, ik weet niet hoe dit werkt, het duurt even voordat het bericht verschijnt... ik dacht dat ik het opnieuw moest sturen ^_^
0 Likes
basvdbroek
Apprentice
Opties

Uiteindelijk ligt het wel aan het toestel!

Want ondanks dat de SD kaart problemen had met het verwerken van de data, het is nog steeds niet af te spelen met de standaard apps. En met de genoemde MX Player dus wel...

De eerste keer na een keer herstarten van het toestel speelt hij hem wel met de standaard software af. Maar probeer ik het een 2e keer meteen na de 1e keer, dan crasht de software. Bij een 3e poging krijg ik de melding dat de videocodec niet wordt ondersteund. De 2e en 3e poging wisselen elkaar qua gebeurtenis af.
Ergens gaat er dus nog steeds iets gruwelijk mis!
Maar de videocodec meldingen krijg ik niet meer nu ik een nieuwe SD kaart erin heb zitten. Maar het 'ouwe' fimpje doet het dus nog steeds niet, of hij nu op de SD-kaart staat of in het interne geheugen...

0 Likes
basvdbroek
Apprentice
Opties

De MX Player komt uit India, dat zegt in principe al genoeg:face-with-tears-of-joy:

Remi5
Student
Opties

Ik heb er even werk van gemaakt... Ik heb verschillende programma's gebruikt om het bestand af te spelen, deed het ook nog steeds niet... Nu ineens na een kwartier op mijn mobiel te kijken, SPEELT MIJN MOBIEL HEM WEL AF!!!??? Gelijk overzetten, en YES! Hij doet het ook op de laptop!!! Dus ja, het ligt aan de mobiel??? Nu heb ik nog een bestand waarvan "de codex niet ondersteund" wordt op mijn mobiel, deze melding komt halverwege het filmpje, maaaaaaar, als ik nu het bestand op mijn mobiel afspeel, en dan gelijk, over de helft sleep, dus de tijdbalk even verschuiven. SPEELT HIJ DE REST WEL GEWOON AF!!!??? Maar er is een stukje data dat dus het signaal geeft: Nee, dan speelen wij de rest ook niet af.... Maar de rest is dan gewoon prima te lezen??? Ik heb werkelijk geen idee meer.... Nog een ander filmpje is helemaal niet te lezen... Ik ga morgen het bestand converten naar een ander codex en dan kijken of het wel afspeelbaar is op mijn laptop, ik ben benieuwd, maar wel leuk (eigenlijk niet) dat er dus nogsteeds mensen naar opzoek zijn (is foute boel). Ik laat het weten wat er uit komt... wel raar dat het bestand wat een week niet afspeelbaar is nu ineens wel afspeeldbaar is en ook overzetbaar... (ik hoop dat de andere bestanden hetzelfde bedenken!) tot morgen (als ik het niet vergeet ^_^

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Ik gebruik mx player pro al jaren en hij speelt letterlijk alles af.  Je kan zelfs nog extra codecs downloaden ervoor. Ik raad mx altijd aan iedereen aan.

Mx voor android en vlc voor pc :smiling-face:

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
Remi5
Student
Opties

wel wel, ben ik weer... lekker laat ^_^ Ik heb nog even wat gepruts (Ik ben geen pro in dit soort dingen) Helaas luste het programma waarmee ik het wou veranderen het bestand niet (overgezet bestand is waarschijnlijk fout) Dus helaas, ik had in totaal 4 bestanden met het probleem, 1 daarvan heeft besloten om het gewoon weer te doen zoals eerder aangegeven, het 2de bestand heb ik geknipt tot het moment waar het probleem opliep, ik mis daar dus een stuk maar dat was niet zo'n belangrijk stuk gelukkig. Ik had dus nog 2 bestanden over die niet afspeelbaar zijn. Helaas heeft MX media player er ook moeite mee en stopt na een paar sec... Ik heb dus na wat zoeken en wat tips van anderen VLC media player gedownload, zowel op mijn computer ALS mijn MOBIEL. De VLC op mijn laptop luste het bestand niet (waarschijnlijk fout overgezet) Maar tot wonder, die op mijn mobiel speelde het gewoon af of er nu wat mis gaat of niet. Je krijgt daardoor wel wat rare pixels of happering op het moment van de fout, maar daarna speelt hij gewoon verder. Helaas kan ik hem daar niet exporteren of iets. Dus ik heb met een grote omweg besloten om het te screen recorden... Dus ik mijn mobiel aansluiten op samsung dex op mijn laptop (Ik weet niet of ieder mobiel dit ondersteund, uiteraad alleen samsung). Op mijn laptop heb ik "game bar" (van windows, sortcut: windows key + g)hiermee kan je je beeldscherm opnemen, settings zo gezet dat hij interne geluiden ook opneemt (wel stille omgeving doen want microfoon extern geluiden neemt hij ook op volgens mij...) En dan dus met samsung dex, VLC op mijn mobiel openen en dan het filmpje afspelen en screen recorden met gamebar. hele omweg! maar ja, alles geprobeerd, het blijkt dus dat MX player er toch soms moeite mee heeft, ik zeg, probeer MX en VLC op de mobiel eens, kans is dat deze het gewoon afspelen, helaas geen export dus moet je het screen recorden, ik ben er blij mee en ik hoop dat jullie er mischien ook iets mee kunnen ^_^ Ik ben er klaar mee, ik ga zeker een nieuwe SD kaart kopen (als het uberhoud hieraan ligt) Succes als je al mijn bericht al hebt gelezen en mischien nagevolgt!

met vriendelijke groet,

Remi

0 Likes