Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Videocodec niet ondersteund

(Onderwerp aangemaakt op: 21-04-2019 10:22 PM)
22284 Weergaven
basvdbroek
Apprentice
Opties

Bij het afspelen van een video, gemaakt door de eigen camera in de telefoon, krijg ik de melding dat de videocodec niet wordt ondersteund. De eerste keer dat ik de video afspeelde, na het maken van de video, of na het opnieuw opstarten van de telefoon, werkt het wel, maar naderhand krijg ik iedere keer dezelfde melding: 'Kan video niet afspelen. Videocodec niet ondersteund.'

Heb de telefoon, een Galaxy J4+, vandaag 21 april, omgeruild wegens dit probleem, en nog een ander probleem met de camera. Maar deze nieuwe telefoon, net nieuw uit de doos, heeft precies hetzelfde probleem!

Updaten van Android, of de standaard videoapp via de Galaxy store, hebben geen effect. Ook het toestel opstarten in de Veilige modus heeft geen effect... zoals ik net ook zei, de eerste keer afspelen ging goed, maar daarna weer precies hetzelfde.

0 Likes
29 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @basvdbroek,

 

Dat is vreemd! Op wat heb je de instellingen staat bij de Camera app -> Instellingen -> Videogrootte? En waar sla je deze precies op?

rsz-846676
0 Likes
basvdbroek
Apprentice
Opties

De videogrootte is maximaal, FHD 1920x10180. Ik sloeg ze op een 16 GB SD-kaart op van Samung, die ik toendertijd gratis kreeg bij de Samsung Galaxy S2. Wat daar de snelheid van was, weet ik niet, zou ik even moeten kijken op het kaartje.
Ook na het kopiëren van de video van SD naar interne geheugen bleef hij dezelfde melding geven.
Ik heb inmiddels een andere SD kaart gekocht van 64 GB, ook van Samsung die nu 100 Mbit/s maximaal aan kan. Ondanks dat heb ik nu nog wel het interne geheugen als opslaglocatie ingesteld.

 

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Heb je dit probleem nog steeds sinds je de opslaglocatie hebt aangepast. Bij de S2 zegt mij dat dit een aardig oud SD kaartje is, wat zeker kan betekenen dat het issue hier mee te maken had.


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
basvdbroek
Apprentice
Opties

Ik heb niet meer het probleem dat ik de melding krijg dat de codec niet wordt ondersteund, maar dit keer komt dat om dat de videospelen gewoon blijft hangen en niet meer reageert. Het maakt dan ook niet uit of ik de opname via de SD afspeel, of via het interne geheugen. Krijg die melding ook in het scherm te zin en heb daar schermfoto's van gemaakt. En als hij het dan wel doet, dan krijg ik toch weer die videocodec melding (net nog even getest) Ik weet niet wat er aan de hand is allemaal, maar met de software van Samsung is het niet goed gesteld.

Andere video's die ik ontvang speelt hij wel weer goed af. En als ik nu zelf een filmpje wil maken (ook net getest), krijg ik de melding, zelfs na het sluiten van alle andere apps, dat de videocodec momenteel wordt gebruikt door een andere app, dat ik die moet sluiten en dan weer opnieuw proberen. Ik kan nu dus helemaal niet meer filmen op dit moment.

Na het opnieuw opstarten va nde telefoon, werkt alles weer eventjes, het filmen, maar ook het afspelen. Maar de vraag is hoe lang, ik blijf dat ding niet aan het opnieuw opstarten iedere keer! Bovendien bijft de camera zich iedere keer focussen waardoor hij hapert tijdens het filmen.
Ik hoop dat er een oplossing voor is, als die er uberhaupt is. Anders wordt het toch een andere telefoon denk ik zo. Ik moet namelijk helemaal naar Rotterdam, Amsterdam uf Utrecht voor een Samsung service punt.

0 Likes
BramFluks
First Poster
Opties
Ik heb precies het zelfde met mijn J3 2017 vorig jaar gekocht ik heb ook mijn video's op mijn SD kaartje staan maar kreeg sinds vanochtend video codec niet ondersteunt heel irritant
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @BramFluks,

 

Kun je de video's van de SD-kaart nog wel afspelen op een ander apparaat? En om wat voor codec gaat het?

rsz-846676
0 Likes
yailan
First Poster
Opties

Goedemorgen,

 

Ik heb hetzelfde probleem. Video formaat is .MP4 maar speelt video niet af, gek genoeg wel het geluid. Krijg ook de foutmelding "codec niet ondersteund". Heb de video geexporteerd vanuit Premiere Pro op mijn macbook naar mijn mobiel via wetranfer en heb ook geprobeerd via email. Wat kan ik doen?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @yailan,

 

Maak je gebruik van een SD-kaart? En kun je antwoord geven op bovenstaande vragen?

rsz-846676
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★
Opties

Download mx player die opent alles:)

 

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes