op 12-05-2017 10:08 AM
Beste,
Gisteren heb ik mijn eerste Android telefoon in gebruik genomen en ik probeer te ontdekken hoe ik een binnenkomend c.q. actief telefoongesprek kan doorschakelen naar mijn vaste toestel op kantoor.
Hierbij wil ik geen gebruik maken van vaste call forwarding, maar op het moment kunnen kiezen of ik het gesprek mobiel aanneem of liever via het bureautoestel met headset beantwoord.
Tot zover heb ik hiervoor geen optie gevonden in het gesprek. Wel heb ik een contact kunnen toevoegen en samenvoegen (conference call), maar als ik vervolgens het mobiele toestel ophang verbreekt het gesprek tussen de andere toestellen ook.
Wat ik graag zou kunnen:
-Binnenkomend gesprek zonder opnemen doorzetten naar mijn bureautoestel (liefst voorgeprogrammeerd)
en/of: - Actief gesprek doorzetten naar mijn bureautoestel
Is deze functionaliteit aanwezig? Zo nee; is er een mogelijkheid om dit in te regelen m.b.v. apps of mods?
Bij voorbaat dank.
Toestel: A5 2017 (SM-520F)
Opgelost! Ga naar oplossing.
13-05-2017 02:10 PM - bewerkt 13-05-2017 02:12 PM
Hoi Koen,
Gefeliciteerd met je nieuwe Samsung Galaxy A5!
Doorschakelen via de insellingen van de telefoon is inderdaad mogelijk. Een actief telefoongesprek doorschakelen is dat niet. Dat komt omdat doorschakelen niet door je telefoon gedaan wordt, maar door de provider. Je kunt dus alleen de instellingen van je provider aanpassen. Dit kan op de website van je provider en bij de meeste providers ook op de telefoon.
Op de telefoon pas je de instellingen als volgt aan:
In de telefoonapp kun je rechtsboven op de drie puntjes drukken en vervolgens kiezen voor instellingen. Hier navigeer je onder oproep-instellingen naar meer instellingen en kies je voor Oproepen doorschakelen. Hier hebben we Spraakoproepen nodig.
Je hebt hier 4 instellingen. Als het goed is zijn de laatste drie instellingen standaard al ingevuld met een telefoonnummer. Sla dit telefoonnummer ergens op, want dit is het telefoonnummer van je provider voor je voicemail en is nodig voor wanneer je weer wilt doorschakelen naar je voicemail in plaats van je bureautoestel.
Eenmaal ingesteld kun je kiezen om de oproep aan te nemen - dan is hij via de mobiel - of de oproep te weigeren - dan wordt het doorschakelen geactiveerd en gaat je bureautoestel over.
Bij een conference call belt de starter van de conference call naar de andere deelnemers. Alles loopt dus via jouw telefoon en dat is de reden dat zodra je ophangt, de hele call weg is. Je kunt wel gebruik maken van deze optie om het telefoongesprek 'door te zetten' naar je bureautoestel. Door als derde deelnemer jouw bureautoestel toe te voegen en je mobiel vervolgens op mute te zetten, gaat het gesprek verder aan je bureautoestel.
13-05-2017 02:10 PM - bewerkt 13-05-2017 02:12 PM
Hoi Koen,
Gefeliciteerd met je nieuwe Samsung Galaxy A5!
Doorschakelen via de insellingen van de telefoon is inderdaad mogelijk. Een actief telefoongesprek doorschakelen is dat niet. Dat komt omdat doorschakelen niet door je telefoon gedaan wordt, maar door de provider. Je kunt dus alleen de instellingen van je provider aanpassen. Dit kan op de website van je provider en bij de meeste providers ook op de telefoon.
Op de telefoon pas je de instellingen als volgt aan:
In de telefoonapp kun je rechtsboven op de drie puntjes drukken en vervolgens kiezen voor instellingen. Hier navigeer je onder oproep-instellingen naar meer instellingen en kies je voor Oproepen doorschakelen. Hier hebben we Spraakoproepen nodig.
Je hebt hier 4 instellingen. Als het goed is zijn de laatste drie instellingen standaard al ingevuld met een telefoonnummer. Sla dit telefoonnummer ergens op, want dit is het telefoonnummer van je provider voor je voicemail en is nodig voor wanneer je weer wilt doorschakelen naar je voicemail in plaats van je bureautoestel.
Eenmaal ingesteld kun je kiezen om de oproep aan te nemen - dan is hij via de mobiel - of de oproep te weigeren - dan wordt het doorschakelen geactiveerd en gaat je bureautoestel over.
Bij een conference call belt de starter van de conference call naar de andere deelnemers. Alles loopt dus via jouw telefoon en dat is de reden dat zodra je ophangt, de hele call weg is. Je kunt wel gebruik maken van deze optie om het telefoongesprek 'door te zetten' naar je bureautoestel. Door als derde deelnemer jouw bureautoestel toe te voegen en je mobiel vervolgens op mute te zetten, gaat het gesprek verder aan je bureautoestel.
op 18-05-2017 09:14 AM
@koenboots, heb je iets gehad aan de informatie van Kevin?
op 21-05-2017 02:29 PM
Bedankt voor het zeer volledige antwoord. Jammer dat hetgeen ik op hoopte niet mogelijk is, maar heb nu een alternatief.