op 29-12-2022 08:53 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Hoi,
Ik werk op de ICT-afdeling van een bedrijf. Nieuwe collega's krijgen van ons een Samsung-telefoon. Deze moeten ze weer inleveren als ze uit dienst gaan. Af en toe komt het voor dat de telefoon niet is gereset naar fabrieksinstellingen. Meestal lukt het ons wel om nog contact met die persoon te krijgen en de telefoon alsnog te resetten, maar het komt ook enkele keren per jaar voor dat dit niet lukt.
Ik begreep laatst van iemand dat het ook mogelijk is om de telefoon door Samsung 'op afstand' te laten resetten. Klopt dit? Zo ja, hoe gaat dit in zijn werk en wat heeft Samsung dan van ons nodig? We hebben uiteraard de facturen met serienummers. Ook de IMEI-nummers zijn bekend.
Ik hoor het graag!
op 29-12-2022 10:43 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Je kunt hem zelf op afstand resetten door een Samsung account er op te zetten wat jullie als organisatie zelf in beheer hebben.
Anders kun je het toestel nog via het recovery menu resetten.
Als tip van iemand die bij een grote organisatie werk zou ik er persoonlijk voor zorgen dat dit een punt op de checklist wordt voor de HR afdeling (of wie er ook maar verantwoordelijk is voor de ontvangst)
op 29-12-2022 11:03 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Bedankt voor je reactie.
Het probleem is dat de medewerkers een eigen Samsung of Google-account gebruiken voor de telefoon. We zullen eens overwegen een organisatie-Samsung-account daarvoor te gebruiken.
Via recovery menu lukt ook niet, omdat uiteindelijk toch het Google-wachtwoord benodigd is.
Weet je toevallig ook of het mogelijk is het door Samsung te laten doen, zoals in mijn originele vraag?
op 29-12-2022 11:15 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Het hard reset recovery menu heeft dit wachtwoord niet nodig.
Het kan via Samsung, maar dan zal je met de betreffende toestellen en de bon naar een Samsung service punt moeten gaan.
op 29-12-2022 07:09 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 30-12-2022 06:46 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer