op 03-08-2018 03:06 PM
Helaas is vandaag mijn Samsung Galaxy S7 gestolen. Ik heb geprobeerd het toestel te traceren maar helaas is deze al offline... Ik heb helaas heel veel waardevolle foto's op mijn toestel staan, maar is er ook een manier om daar nu nog bij te komen? Via de Samsung Cloud?
Of is het zo dat als ik een nieuwe telefoon heb, een samsung, en daarmee inlog op mijn account ik mijn foto's ook weer heb?
Ik blijf proberen om via 'zoek mijn mobiel' de locatie te traceren maar dat is tot nu toe nog niet gelukt. Zodra het toestel aangaat, kan ik dan de locatie vinden? Ook als daar een andere simkaart in zit?
Een hele hoop vragen, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
op 03-08-2018 03:55 PM
Hey Sarah,
Wat zuur dat je telefoon gestolen is 😞 Als je geregeld en back-up van je bestanden maakte, al dan niet automatisch via bijvoorbeeld Samsung cloud, dan kun je wanneer je op een nieuwe telefoon met je Samsung account (in het geval van Samsung cloud) inlogt de back-up van je vorige toestel terugzetten. Wellicht staan je foto's ook nog opgeslagen in Google Foto's? (https://photos.google.com/?hl=nl)
Als het apparaat een internetverbinding heeft, dan zal hij kunnen worden gevonden via Find My Mobile, ook met een andere simkaart. Dit tot de dief hem reset. Hierna blokkeert de telefoon en kan hij/zij hem alleen vrijgeven met het wachtwoord van jouw Samsung of Google account. Zorg dus dat die wachtwoorden niet simpel te raden zijn, eventueel door ze nu nog te veranderen in iets wat alleen jij kan weten. Eenmaal succesvol ontgrendeld zie je namelijk niet meer aan het toestel dat hij gestolen is, kan de dief hem makkelijker helen (verkopen) en is de kans klein dat je hem ooit terugvindt.
Vergeet ook niet om aangifte te doen van diefstal bij de politie. Hopelijk vinden ze de dief en dan krijg je je telefoon terug. Het is dan handig om je IMEI in de aangifte op te nemen, als je deze niet weet kun je die onder IMEI Informatie op Find My Mobile vinden, ook als het apparaat offline is.
Hopelijk zijn je vragen zo beantwoord en heb je iets aan de tips. Ik hoop dat je je telefoon zo terugkrijgt!
op 03-08-2018 09:31 PM
Hartstikke bedankt voor het meedenken!
Inmiddels heb ik een Samsun J5 kunnen lenen van iemand, zodat ik in ieder geval niet zonder telefoon zit. Ik wilde dus heel graag de back-up van mijn gestolen toestel willen terugzetten. Hoe doe ik dit? Het gaat met name om de foto's!